Casemod om te beginnen

Pagina: 1
Acties:

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 23:57
Nou zal dit misschien erg n00b achtig klinken (benk waarschijnlijk ook... ;)). maar na het zien van al die plaatjes van casemods en verhalen ben ik er zelf ook wel geinteresseerd in geraakt... na vroeg ik me dus af wat een goeie mod is om mee te beginnen, kan ik het beste met LEDjes gaan kloten, fans in me pc gooien, of een mooi raampie in de kast gooien met een neonlamp ofzo... het hoeft niet AL te simpel, mijn vader is best wel een doe-het-zelver dus die kan me denk ik voor een groot deel bij de uitvoering helpen...

Oh ja als het kan ook graag een goeie guide erbij want zoals ik al zei ben ik op dit gebied nog n00b.... :D

Verwijderd

Je vindt hier een goede guide, zie hierboven (faq)
En om te beginnen kun je het best (als je een zaag hebt) mooi blowhole zagen en casefans erachter plaatsen met een fanguard ervoor..

en je kan natuurlijk verf spuiten of plakplastic gebruiken voor de versiering.

Ook kun je zoals je zei een plexiglas window maken maar zoals ik al zei; kijk gewoon ff in de faq...

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 03:46

almightyarjen

When does the hurting stop?

Idd faq en koop een dremel... Errug handig. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 16:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans is laatst ook beginnen te casemollen en heeft een hdd-vumeter gebouwd en met een figuurzaag(!) een window gemaakt *D en een fietslampje op de molex gezet :)

Ziet er vet gelikt uit :) Nu nog een keertje kassie spuiten

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op vrijdag 12 juli 2002 23:29 schreef Prammenhanger het volgende:
* dr.lowtune is laatst ook beginnen te casemollen en heeft een hdd-vumeter gebouwd en met een figuurzaag(!) een window gemaakt *D en een fietslampje op de molex gezet :)

Ziet er vet gelikt uit :) Nu nog een keertje kassie spuiten
....en foto's maken?

• DCBJ
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik begin ook net, en als je alle how to's enzo ff goed doorleest is het allemaal best te doen. Kijk anders ook ff op wat andere site's voor ideeen en info.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ach joh, doe waar je zin in hebt!

ik ben zelf begonnen met zelf een koelblok te maken, daarna mewn kast gespoten, toen een baybus in een CD drive behuizing gebouwd (incl. voeding ;)), uhme, ccfl voorin het luchtrooster van men kast, monitor gespoten, kweet niet meer wat ik nog kan doen verder (ohwja, nixie temp + rpm meters aant bouwen :9~)

Electronics development

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58
Casemodden is ip principe niet zo moeilijk, zeker niet als je het doet zoals hier in de faq's beschreven staat. Ik zou wel beetje uitkijken met al te grote mod's: mijn eerste kast ziet er niet uit ;)

Wat leuk is om mee te beginnen is spuiten, da's ook niet zo moeilijk. Zorg dat je goeie verf hebt (loont de moeite om eens niet el cheapo te doen), goed voorbehandelen en het kan bijna niet mislukken :D

Gelijk beginnen met een raam/blowhole kan, maar oefen van te voren goed op plaatje metaal. Mislukte paintjob kun je afschuren en overnieuw doen, maar als een gat eenmaal krom erin zit krijg je't met geen mogelijkheid meer recht :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• DCBJ
  • Laatst online: 04-11-2021
je kunt ook eens even een oud pc-tje modden, dan boeit het dus niks of je het ver*****. Dan kun je dus oefenen met zagen, spuiten, cables rounden etc.

Verwijderd

Hm.. ik overweeg een paintjob (niks zagen.. heb twee linkerhanden of dat gebied :+ ) maar wat is dan het best ?
Schilderen met verf, of opspuiten :?

Maar goed.. laat ik eerst es kijken WAT ik erop wil schilderen ;)

Verwijderd

Hey,

K zou beginnen, door naar de lokale "doe het zelf" winkel te lopen; hier wat goede IJZER-figuur zaagjes te kopen >> zodat het zagen van een raam en gaten voor je Extra Fan's wat makkelijker zou gaan >>> als je een MOOI raam maakt. zorg ervoor dat je de randen zo recht mogelijk zaagt, deze ook even netjes afwerkt met een schuurpapiertje.... let op ! niet de randen lelijk maken ! een nette bevestiging bedenken... zoals een paar mooie bouten... k heb zelf redelijk dik plexi-glas gekocht.... Niet te dik anders is het niet mooi>>> n hier zelf schroef draat in gemaakt... vraag maar aan pappie hoe dat moet.. ut ziet r mooi uit... owja nog iets.... zorg dat je genoeg stroom heb... anders als je teveel vraagt van je voeding is ie stuk plus nog 1 dingetje.... geen TL licht gebruiken !! dat werkt niet goed met electronica ... (vanwege storing veroorzaking vanwege magnetische velden) >>> zo ben k ook begonnen, en het lijkt al erg fraai te worden :P <<< B-) :P
Pagina: 1