WC: klein probleem :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

Topicstarter
t'is mijn eerste post op dit forum maar ik zou toch ff iets willen vragen.
het heeft te maken met waterkoeling.
ik zou graag er eens mee beginnen ,ik heb er het geld voor(beetje gespaard :) ) ,veel info ingewonnen enzo mare nu willen mijn ouders (ma int bijzonder) niet dat ik er mee begin :'( (ze houden voor die ene keer voet bij stuk)
kunnen jullie mij een paar tips geven om ze te helpen overtuigen want die thunderbird van mij loopt echt wel warm.
hun voornaamste argument is dat er lekkage kan onstaan en dat het hele boeltje dan naar de knoppen is |:(

alle hulp is meer dan welkom ;)

PS : vreemd om zoiets hier te zetten maar bon

Verwijderd

hoe betere koeling hoe langer de proc leeft
en hoe langer je er van kan genieten. als ze dat neit overhalen weet ik het ook niet:)
ouders zijn vaag dus je weet nooit of ze dit overtuigend vinden

Verwijderd

Zeg tegen je moeder "zeik niet, je weet niet eens waar je het over hebt, en als ik het sloop is het toch mijn probleem, en het is MIJN pc!"

Verwijderd

wtf hebben je ouders er nou weer mee te maken? Gewoon doen man, jouw pc toch of niet soms?

Als je het trouwens ff test voor je het in je pc doet...

Verwijderd

Wanneer je een Commercieel blokje koopt kan je lekkage aan het blok uitsluiten, wanneer je klemmen om de slangen gebruikt zal je geen lekkage bij de fitting hebben, en met een nieuwe radiator kan ook niets gebeuren..

Ik zie het probleem niet? :?

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ouders pfff :) zorg dat je cpu fan vastloopt en proccie net niet doorfikt en zeg tegen je ouders dat waterkoeling betrouwbaarder is :) (ben ik van overtuigd) mijn eheim pomp is gemaakt om 24/7 te lopen :P

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je moet je ouwe lui gewoon van de voordelen van watercooling overtuigen.
ik kom ook altijd tot leuke dealtjes met mijn pa:

voodoo2 kostte mij 1 kratje palm
nieuwe pc kost mij 7 deuren schilderen en de tuin doen
:)

[specs]

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Dat probleem had ik ook.
Toen heb ik gewoon een blokje besteld van tha_mafkees en radiator en pomp bij de oc-shop, en ze dat de volgende dag verteld. Hun reactie: 'Oh, zou je dat nou wel doen? Straks sloop je de boel, blaat, blaat, blaat'. Nu vinden ze het toch wel grappig...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Laat je ouders kennis maken met GoT en leer ze eens zoeken naar 'lekkage' :)
Desnoods maak je onder je slangen en waterblok van dat dunne folie, dan komt het water daarop maar niet op je hardware. Dan kan je ook mooi je airflow regelen.

En natuurlijk het belangrijkste: je kan de muziek zachter zetten :z :z :z

• bredend
  • Laatst online: 11:44
Op vrijdag 12 juli 2002 23:38 schreef gabberjoost het volgende:
Dat probleem had ik ook.
Toen heb ik gewoon een blokje besteld van tha_mafkees en radiator en pomp bij de oc-shop, en ze dat de volgende dag verteld. Hun reactie: 'Oh, zou je dat nou wel doen? Straks sloop je de boel, blaat, blaat, blaat'. Nu vinden ze het toch wel grappig...
Ik heb nu een monitor gekocht, maar ik heb al een paar dingen waar ze niks van weten :) zie mn sig.

Verwijderd

en dan nog valt het mee ik heb gisteren stoned me wc gebouwd en ik was vergeten me voeding eruit te halen en de radiator lekte, maar hij doet het nu. En de voeding van me ouders is nooit iemand aangeweest en die n0kt op het zelfde moment af. Vaag he

Murphy is weer lekker bezig

• FragFrog
  • Laatst online: 12:45
Zolang je een complete set besteld is het risico op lekkages nihil. Zelf heb ik een Senfu kit, en de koppelingen die daarop zitten zullen bijna onmogelijk lekken.
Mijn ouders waren er eerst ook op tegen, maar nadat ik ze paar topics hier heb laten zien over hoe veilig het is waren ze overtuigd :D

Verder: met mn domme kop slang losgehaald terwijl koeler nog op mobo zat. Dacht dat kast schuinhouden wel afdoende zou zijn (voor zekerheid wel voeding eruitgetrokken), maar helaas, toch plens water op mobo. Start'm een uurtje later weer op, en't enige probleem da'k tegenkwam was dat mn bios gereset was :+

Conclussie: gebruik niet/nauwelijks geleidende koelvloeistof (gedestileerd water in mijn geval), koop een "echte" set, en je pc is een stuk veiliger dan met een stel gare fannetjes ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

paar gare fans zijn wel cheaper :)

• FragFrog
Hij zei in zn eerste bericht al dat'ie gespaard had :)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:23 schreef FragFrog het volgende:
Hij zei in zn eerste bericht al dat'ie gespaard had :)
das waar :)

/me krijgt altijd gratis 80mm fans :P

• FragFrog
Op zaterdag 13 juli 2002 12:24 schreef Dannyke het volgende:

[..]

das waar :)

/me krijgt altijd gratis 80mm fans :P
* FragFrog heeft hier nog 3 80mm delta's en 3 noname's liggen, make your point >:)

Maar idd, zo'n set is nog wel duur geintje. Alles bij elkaar was ik bijna 200 pleuro kwijt, en da's inclusief pomp die er halverwege de DPC lan mee ophield |:(

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
waarscijnlijk vind je moeder de combinatie van water met electronica niet zo leuk, net zoals mijn moeder maar die van mij snapt er geen klote van duz heeft het gelukkig (nog) niet in de gaten wat er aleemaal met mijn pc is gebeurt >:)

het beste wat je kan doen is haar gewoon overtuigen dat het echt geen kwaad kan. stel dat ding gaat lekken: voeding klapt er uit, nix aan het handje duz. stel dat ding gaat een keer vikken ( god knows how, maar goed ) alles zit in een gesloten metalen kast en het vuur kan duz nergens naar toe. maak haar ook maar gewoon meteen wijs dat je hele computer op zwakstroom draait ( zeg gewoon dat ie op 5Volt loopt en dat zo'n 4kante batterij zelfs 9 volt is ) dat helpt ook altijd :)

tja... anders moet je haar op een goede dag gewoon een keer vast binden op de keukenstoel en je hele computer verbouwen, als je dan klaar bent laat je haar weer vrij >:) ( heb dit nog nooit geprobeerd, duz kan je de gevolgen niet vertellen :7 )

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 14:58 schreef Deacon het volgende:
waarscijnlijk vind je moeder de combinatie van water met electronica niet zo leuk, net zoals mijn moeder maar die van mij snapt er geen klote van duz heeft het gelukkig (nog) niet in de gaten wat er aleemaal met mijn pc is gebeurt >:)

het beste wat je kan doen is haar gewoon overtuigen dat het echt geen kwaad kan. stel dat ding gaat lekken: voeding klapt er uit, nix aan het handje duz. stel dat ding gaat een keer vikken ( god knows how, maar goed ) alles zit in een gesloten metalen kast en het vuur kan duz nergens naar toe. maak haar ook maar gewoon meteen wijs dat je hele computer op zwakstroom draait ( zeg gewoon dat ie op 5Volt loopt en dat zo'n 4kante batterij zelfs 9 volt is ) dat helpt ook altijd :)

tja... anders moet je haar op een goede dag gewoon een keer vast binden op de keukenstoel en je hele computer verbouwen, als je dan klaar bent laat je haar weer vrij >:) ( heb dit nog nooit geprobeerd, duz kan je de gevolgen niet vertellen :7 )
Hou op man! Mijn ma trekt de stekker van een lamp met een plastic kap eruit, als ze die wil stoffen.....

• RiDo78
  • Niet online
[quote]Op vrijdag 12 juli 2002 23:08 schreef quarantaine het volgende:

"hun voornaamste argument is dat er lekkage kan onstaan en dat het hele boeltje dan naar de knoppen is"

Waterkoeling, de naam zegt het al! Water. 1 en 1 is 2, Water geleidt. Kraanwater wel jah, zeewater helemaal. Maar gedestilleerd water? Volgens mij is dat een beroerde geleider. Dus de schade zal binnen de perken blijven.

Nee, een kleine vergelijking:

Gewone fan:
- lawaaierig
- meer dan 1 nodig (voeding, processor .....)
- snellere processor betekent soms betere (nieuwe) koeling
+ goedkoop
+ dubbel uit te voeren voor bv. de processor
+ eenvoudig te installeren

Waterkoeling:
- duur
- niet of nauwlijks dubbel uit te voeren
- installatie kost wat tijd
+ 1 systeem voor de hele pc
+ super stil
+ duurzamer
+ radiator van waterkoeling kan evt. buiten (de kast) geplaatst worden. De PC kan dan een kleine kamer verwarmen in de winter :P

Ik zit er momenteel ook aan te denken om die 8 fans in mijn PC te vervangen zodat die straaljager eens verdwijnt.
En ik weet niet waar jullie de PC hebben staan, maar een ding is zeker: het zal een stuk rustiger worden in huis!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

als je gedestileerd water koopt en dit gebruikt in je waterkoeling dan geeft het niets als je een keer lekkage hebt, ook al is die kans vrij klein.
Gedestileerd water geleid namelijk niet, dus zou het ook geen kortsluiting kunnen veroorzaken. :)

Als dit ze niet overtuigt, dan weet ik het ook niet meer >:)

Still King

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:27 schreef FragFrog het volgende:

[..]

* FragFrog heeft hier nog 3 80mm delta's en 3 noname's liggen, make your point >:)

Maar idd, zo'n set is nog wel duur geintje. Alles bij elkaar was ik bijna 200 pleuro kwijt, en da's inclusief pomp die er halverwege de DPC lan mee ophield |:(
/me heeft nog 26 noname fans liggen van heel veel verschillende grote's hehehe (behalve 12cm)

• FragFrog
Op zaterdag 13 juli 2002 22:36 schreef T-Mug het volgende:

[..]

/me heeft nog 26 noname fans liggen van heel veel verschillende grote's hehehe (behalve 12cm)
Oeh, you evil queen mother of terror :+

Maar ik heb WEL 3 Delta's, beat that >:)

Verder: topicstarter, wat als je dit topic eens uitprint en aan je moeder laat zien? "Kijk mam, dit is wat de experts ervan vinden!" Tja, en wie is zij dan om het beter te weten :)

• quarantaine
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

Topicstarter
FragFrog dat is wat ik juist aan het doen ben ;-) alleen ben ik de stukken er aan het uithalen die de geloofwaardigheid niet ten goede komen >:) .

ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite ;)
nu eens morge ofzo zien wat het heeft opgelevert.
i'll let you know....

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 22:36 schreef T-Mug het volgende:

[..]

heb je ze teveel ? >:)

• FragFrog
Op zaterdag 13 juli 2002 23:48 schreef Dannyke iets doms
hmmmz, hoe moeten we jou aan't verstand peuteren dat je GEEN 26 fans in je kamer wilt ;)

Topicstarter: veel suc6! En sorry voor het uitknipwerk dat ik je bezord heb ;) :+

Verwijderd

jullie denken allemaal veel te diep na!

zeg gewoon tegeg je ma dat voor dat je de hele zaak in je pc hangt eerst alles in elkaar schroeft en test buiten je pc: laat bv. het pompje een dag of drie lopen, en zie daar: geen lekkage! dan zal ze wel overtuigd zijn! :)

of loop met haar ff naar alternate en daar kunnen ze je ma heus wel overtuigen van het feit dat het veilig is! ;)

P.S. water kan geen kwaad (ach ja, dat zei de bemanning van de Titanic ook :P )

Verwijderd

zeg gewoon dat als je het niet doet dat hij dan stuk gaat

ze snapt het toch niet :P

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
Hou gewoon even een aansteker bij je koelblokje:"Kijk mam, helemaal zwart..........Wat een mazzel dat ie niet stuk is!." Je kan het natuurlijk ook met je proc doen maar dat zal ik niet aanraden!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

En daarnaast, als het gaat lekken is het nog lang niet stuk, heb al een lekage overleeft en meerdere condensatie problemen, een keer gewoon vol water uit mijn systeem over mijn videokaart en geluidskaart gespoten... ehh jah lang verhaal :) , ff je hart vast houden en 2 a 3 dagen later je systeem weer aanzetten, geen probleem, en een aantal keeren dat m'n beeld erg gek ging doen en toen ik even de isolatie van mijn videokaart ging voelen was die erg nat, ff systeem uit, droog maken en gaan weer :) (condenseert bij onvoldoende belasting en bepaalde lucht vochtigheid)

water is een stuk minder eng als het lijkt en PC onderdelen kunnen een stuk meer hebben als je denkt. + dat je als je alles goed regeld er eigenlijk niets mis kan gaan!

zeg dat maar tegen je moeder

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:57

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Als het gaat lekken, geen probleem. Doe je er zuiver (gedsetilleerd) water in dan geleid het geen stroom. Dus gebeurt er ook niets. Gewoon droog maken dan, en na een paar uurtjes als het is opgedroogt weer je systeem aanzetten.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik had dat ook, toen zei ik van nou da ga ik wel lekker in de schuur/keet zitten computeren, dan zie je me aleen nog maar me bed/ in en uitkomen, want de rest van de dag zit ik dan in me keet, want daar heb ik dan alles wat ik nodig heb, computer,stereo,tv en disco en een bankstel.

anders laat je gewoon zien hoe proffessioneel je het allemaal hebt gemaakt, ik ben gewoon begonnen met bouwen, en zei van ik ga em effe testen, en is daarna nooit meer verhuisd, maar dat komt ook omdat me zus nu in die keet zit, als zij is vertrokken gaat me PC+WC sowieso daarnaartoe.

laat anders je systeem eerst een week testdraien, dan zien ze dat t safe is, of zorg dat ie heelveel herrie maakt, en met WC niet meer, dan zijn ze ooki blij

• NoTo
  • Laatst online: 04-06-2024
Op zondag 14 juli 2002 00:02 schreef FragFrog het volgende:

[..]

hmmmz, hoe moeten we jou aan't verstand peuteren dat je GEEN 26 fans in je kamer wilt ;)

Topicstarter: veel suc6! En sorry voor het uitknipwerk dat ik je bezord heb ;) :+
dat is natuurlijk ook een idee, eerst maak je een luchtkoeling met een kleine 20 fans, die altijd op 12 volt lopen. Je overtuigd je ouders dat dat beter is omdat ie dan langer meegaat. :)

na een weekje de herrie te hebben gehoord zullen ze blij zijn als je zegt dat waterkoeling maar 1 a 2 fans nodig heeft en dus heel stil kan zijn >:) >:)

dude... wait... what...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Mijn ma wandelde een keer me kamer binnen, toen vroeg ze waar al die slangen en fans enzo voor waren :D

Maar haar boeit het niet of ik me hele pc sloop, ding is toch van mij :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Op zaterdag 13 juli 2002 00:12 schreef Khorne het volgende:
en dan nog valt het mee ik heb gisteren stoned me wc gebouwd en ik was vergeten me voeding eruit te halen en de radiator lekte, maar hij doet het nu. En de voeding van me ouders is nooit iemand aangeweest en die n0kt op het zelfde moment af. Vaag he

Murphy is weer lekker bezig
Tja, drugs en wiet maken van je hersens een vergiet he ;)

Hail to the king baby!

Verwijderd

.........maar mama......jullie hebben toch ook verwarming+cv+gas in huis! als dat gas gaat lekken krijg je wat ik nu heb met me pc! :+

Verwijderd

Als je wc lekt geeft het niet zo'n problemen hoor, zoals in de faq staat, shit kan veel hebben. Je hebt kans dat er wat kapot gaat, maar meestal ben je er toch bij en dan zet je natuurlijk gelijk alles af en zoveel kwaad kan het dan ook weer niet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zou het nuttig zijn om koelvloeistof van een auto in je WC systeempje te doen?
is het elektrisch isolerend of juist niet?
en neemt het meet thermische energie op dan water of minder?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 19-02 16:34
Op zaterdag 20 juli 2002 02:22 schreef FireWurX het volgende:
is het elektrisch isolerend of juist niet?
en neemt het meet thermische energie op dan water of minder?
Als je van plan bent om onder 0 de wc op te starten heeft het nut :D

Anders geleid het allen maar minder warmte, en als het gaat lekken dan heb je allemaal vieze prut op je spulletjes ipv water dat netjes verdampt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Op zaterdag 20 juli 2002 02:22 schreef FireWurX het volgende:
Nee. Het is dikker dan gewoon water (moeilijker te pompen) en geleid slechter warmte door de toevoegingen die er in zitten om te zorgen dat het niet bevriest.
En aangezien jouw vloeistof niet onder de 0 graden zal komen is het volstrekt nutteloos om er koelvloeistof in te gieten.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 23:03 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Oeh, you evil queen mother of terror :+

Maar ik heb WEL 3 Delta's, beat that >:)

Verder: topicstarter, wat als je dit topic eens uitprint en aan je moeder laat zien? "Kijk mam, dit is wat de experts ervan vinden!" Tja, en wie is zij dan om het beter te weten :)
2-24voltfans >:) en heel veel sunon

beat that >:)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Khorne is een slet !!!!!!!!!!!!!! :)

ontopic :
sorry moest er ff uit :D en je ouders gewoon overtuigen. boeiuh

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Pagina: 1