[Gnome2] gnome-panel save status

Pagina: 1
Acties:

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Topicstarter
Heb hier de laatste Garnome, dus Gnome2 draaien.
Probleem wat optreedt is dat als ik opnieuw een sessie start, de staat van het panel niet behouden blijft, dus dat iconen en applets niet op de door mij aangewezen plek blijven staan.
Hoe kan ik de staat van het panel permanent maken?

This is my sick nature.

Verwijderd

Is zeker wel een langsgekomen, heb je search gebruikt?

Verwijderd

Als je log-out doet, even save-session oid aanvinken, it's as simple as that :)
En je kan ook nog even naar het Desktop Preferences -> Advanced -> Session Properties and Startup Programs zoeken... Daar kan je wat sessie opties aanpassen...
Als je even de moeite had genomen, had je het zelf kunnen bedenken / vinden...

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 23:38 schreef Hieronymus het volgende:
Als je log-out doet, even save-session oid aanvinken, it's as simple as that :)
En je kan ook nog even naar het Desktop Preferences -> Advanced -> Session Properties and Startup Programs zoeken... Daar kan je wat sessie opties aanpassen...
Als je even de moeite had genomen, had je het zelf kunnen bedenken / vinden...
Lees de vraag nog eens goed door a.u.b ;)

DarkPipo, lijkt me vrij sterk dat dit al meerdere keren behandeld is voor Gnome2

• hbokh

hbokh

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 23:40 schreef Nelske het volgende:

[..]

DarkPipo, lijkt me vrij sterk dat dit al meerdere keren behandeld is voor Gnome2
Dank u! :)
Tja, want in Gnome 1.4 werkt het oke.
Maar in Gnome 2.0 dus niet.

This is my sick nature.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 23:40 schreef Nelske het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat als hij opnieuw de sessie start (lees: uitlogt en opnieuw aanlogt), de settings die hij in heeft aangepast niet doorgevoerd worden. Dus lijkt mij dat hij vergeten is op zijn session-preferences op te slaan.

Toegegeven Gnome1.4 werkte een klein stukje makkelijker dan Gnome2. Maar volgens mij heb ik goed gelezen en goed geantwoord. De staat van gnome-panel2 wordt geregeld door de gnome-session-properties cq gconfd als ik mij niet heel erg sterk vergis.

edit:
ok, heb het hier nog even getest, settings zouden ook onthouden moeten blijven zonder save-current-setup aangevinkt...

Verwijderd

Let op de opmerking dat de positie van programma's niet behouden blijft ;)

Verwijderd

Ff opgezocht, de gconf database hoort dit bij te houden. Nou heb ik bij mijn initiele installatie van gnome2 ook wat probleempjes daarmee gehad. Maak anders eens een backup kopietje van .gconf/ en .gconfd/ En verwijder ze daarna. Doe dit wel even zonder Gnome aan. En daarna Gnome herstarten. Dan maakt gconf als het goed is opnieuw de "database" aan, en waarschijnlijk (ik geef je geen zekerheid) werkt het dan wel goed.

Het pad waar dit soort dingetjes worden bijgehouden: /apps/panel/profiles/<prof.name>/applets/

• hbokh

hbokh

Topicstarter
[Excuus als ik wellicht ietwat onduidelijk was in mijn omschrijving van het probleem]

Helaas...

Met nieuwe
.gconf/apps/panel/profiles/default/applets/ en
.gconf/apps/panel/profiles/default/panels/ directories
Lukt het ook niet.

Wat me opvalt is in .X.err deze melding:

** (process:1834): WARNING **: CORBA_ORB_destroy: ORB still has 2 refs.

** (process:1834): WARNING **: ORB: a total of 6 refs to 5 ORB objects were leaked

This is my sick nature.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 00:13 schreef hbokh het volgende:
** (process:1834): WARNING **: CORBA_ORB_destroy: ORB still has 2 refs.
Zelfde melding krijg ik hier ook, Maar Gnome2 is ook nog niet perfect, eigenlijk weinig om je zorgen over te maken...
** (process:1834): WARNING **: ORB: a total of 6 refs to 5 ORB objects were leaked
Deze heb ik zelf hier nog niet zien langsfietsen...

Heb je al rondgevraagd op de verschillende mailinglists? (Welke distro draai je?) Debian heeft een erg goede list: debian-gtk-gnome@lists.debian.org

• hbokh

hbokh

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 00:17 schreef Hieronymus het volgende:

Heb je al rondgevraagd op de verschillende mailinglists? (Welke distro draai je?) Debian heeft een erg goede list: debian-gtk-gnome@lists.debian.org
- Het draait op SuSE 7.3 met hier en daar een SuSE 8.0-package.
- Nee, ik heb (nog) geen mailinglists aangesproken hierover.

This is my sick nature.

Pagina: 1