Ip adres sturen

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hi,

Ik ben opzoek naar een programmaatje, welke ik op m'n server op de achtergrond kan draaien, die het ip adres van de internet verbinding (dail up) mailt naar een email adres van mij. Ook zou het fijn zijn als dat programma bij iedere inbel poging het ip adres logt.

Thanx!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mag ik vragen waarvoor je het gaat gebruiken ?

Ik denk dus dat je het gaat gebruiken zodat je weet op welk ip je server steeds beschikbaar is.

Maar is het dan niet makkelijk om zoeen freedns dinges te nemen, dan heb je namelijk altijd hetzelfde ip-adres.

Verwijderd

ik denk dat je dit met basis-programmeer werk zelf kunt maken,

if ($verbinding == true) { &mail('admin@blaat','$ip'); }

zoiets dus ;)

probeer anders even www.tucows.com en www.download.com, maar als je serieus ff een uurtje in delphi ofzo gaat verdiepen moet je zelf al zoiets kunnen maken

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op vrijdag 12 juli 2002 23:03 schreef Kertje het volgende:
ik denk dat je dit met basis-programmeer werk zelf kunt maken,

if ($verbinding == true) { &mail('admin@blaat','$ip'); }

zoiets dus ;)

probeer anders even www.tucows.com en www.download.com, maar als je serieus ff een uurtje in delphi ofzo gaat verdiepen moet je zelf al zoiets kunnen maken
Hmm...

Zou wel hip zijn ja! Ik denk dat ik ff wat programmers resource sites af ga zoeken :)

Thanx for the tip homie :*

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Misschien dat deze optie zelfs al in een client zit van één van de gratis DNS aanbieders. Ik weet het niet zeker, maar je weet maar nooit. Scheelt je toch weer wat werk :)