Toon posts:

[MS-DOS] DOS blijft steeds de floppy drive cache'n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleempje :)
ik heb op mijn oude 486 MS-DOS 6.22 geinstalleerd, en ik wil nu een programma (maakt niet uit wat) dat 2 of meer diskettes nodig heeft bij de installatie installeren. Dit lukt dus niet omdat DOS steeds de bestanden op de floppy in de cache't en dus geeft de installer aan dat de 2e floppy er niet inzit (omdat hij leest vanuit de cache :'()

Ik dacht dus eerst dat het aan smartdrv ligt die opstart, en hij wist de cache dus ook met smartdrv /R, ik heb er toen ff een andere floppy ingedaan en hij doet het goed, maar omdat DOS geen multitasking ondersteund, kan ik dit niet uitvoeren tijdens het installeren van een programma... Ik heb vanalles geprobeerd met smartdrv, alle commandos die er zijn, ik heb zelfs het hele exe-bestand van de hdd geflikkert, maar nog blijft DOS de boel opslaan in de cache :(

Ik heb vanalles in het BIOS veranderd, maar dat hielp ook niets, ook heb ik autoexec.bat en config.sys helemaal leeg gemaakt, maar nog steeds hetzelfde probleem :'(

Als ik de pc opstart met de win '98 SE opstart floppy, dan doet hij het wel gewoon, dus aan de drive zelf kan het ook niet liggen :?

Ik heb echt alles geprobeerd, het hele web doorzocht om ook maar iets te vinden, hier de boel flink doorgespit, maar ik vind maar niets over dit vrij vreemde probleem...
Kan iemand mij misschien helpen?
alvast bedankt!

Verwijderd

Euhm je verhaal komt nogal verwarrend over:
Op vrijdag 12 juli 2002 22:53 schreef Flying_Dutchman het volgende:
Ik zit dus met een probleempje :)
ik heb op mijn oude 486 MS-DOS 6.22 geinstalleerd, en ik wil nu een programma (maakt niet uit wat) dat 2 of meer diskettes nodig heeft bij de installatie installeren. Dit lukt dus niet omdat DOS steeds de bestanden op de floppy in de cache't en dus geeft de installer aan dat de 2e floppy er niet inzit (omdat hij leest vanuit de cache :'()
"in de cache't" :?

Ik neem aan dat je bedoelt in de cache zet o.i.d.?

Als dos die 2e diskette niet kan vinden. Of liver gezegd het betreffende programma kan de 2e diskette niet starten/vinden, dan ligt het aan het programma of aan de diskette. Dit is echt geen cache probleem hoor :)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:41
Als je de floppy verwisseld en hij blijft aangeven dat de vorige flop erin zit is de kabel defect/pinnetje afgebroken.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:41
GRrr, eerst een post die nergens naar lijkt en dan de verkeerde knop en dat terwijl ik niks op heb |:(
(OF zou de casis over datum zijn :? )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan een aantal oorzaken hebben:
- je floppywisseldetectie in je floppydrive is kapot, lijkt me echter onlogisch omdat win98 flop er geen last van heeft
- DOS kijkt niet verder dan naar het serienummer, en een flop geformatteerd door een fabriek of wat dan ook, heeft geen serienummer... Zelfde/geen serienummer = zelfde diskette volgens de logische redenatie van het aloude DOS :P

Verwijderd

kun je dan niet die diskettes op je HD gooien. Veel van die dos installatie programma's ondersteunen dat wel. Je kunt het iig proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 01:03 schreef _JGC_ het volgende:
Kan een aantal oorzaken hebben:
- je floppywisseldetectie in je floppydrive is kapot, lijkt me echter onlogisch omdat win98 flop er geen last van heeft
- DOS kijkt niet verder dan naar het serienummer, en een flop geformatteerd door een fabriek of wat dan ook, heeft geen serienummer... Zelfde/geen serienummer = zelfde diskette volgens de logische redenatie van het aloude DOS :P
eerste lijkt mij ook onlogish...
ik heb het probleem bij heel veel diskette's, ik heb tientallen geprobeerd, maar ik zal de serienummers eens nakijken (alhoewel ik ook genoeg diskettes heb geprobeerd die ik zelf eerst geformatteerd heb, en er dus (volgens jouw verhaal) wel een serienummer op moet zitten :?

en oh ja, Nelske, als je verder had gelezen (verder dan die typ-fout) dan wist je ook dat het 1 niet aan het programma ligt en 2 niet aan de floppy ligt.

smasr, dat gaat niet want de desbetreffende installer ondersteund dat (helaas) niet...
je hebt me wel op een idee gebracht, en ik zal die batch-files maar eens gaan inspecteren en desnoods editen, zodat hij de files van de hdd laad O+
Pagina: 1