Toon posts:

resolutie bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K heb mandrake 8.2 geinstalleerd in vm-ware onder windows 2000, nu ga ik naar mandrake control center en druk op hardware (beeldscherm) om de schermresolutie aan te passen, nu ik deze op bv 1024x768 zet dan kan ik deze niet bevestigen omdat de resolutie nog op 640x480 staat, dus ik denk dat niet alle knoppen zichtbaar zijn, hoe kan ik deze nu toch bevestigen?

Verwijderd

Net zolang op tab drukken tot je denkt dat ie op de "bevestigen" knop staat :) Gewoon een beetje proberen.

Als het echt niet lukt kun je ook proberen de resolutie aan te passen door je /etc/XF86Config file aan te passen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja en hoe kan k dit t beste doen, aub stap voor stap, want
ik ben nog maar een newbie met linux hoor. :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:59 schreef robocom28 het volgende:
Ja en hoe kan k dit t beste doen, aub stap voor stap, want
ik ben nog maar een newbie met linux hoor. :)
Lukt het niet om met tab op de knop te drukken? (Een knop of selectievakje wat je wel kunt zien aanklikken en dan op tab drukken, dan springt ie naar de volgende...)

Verwijderd

Topicstarter
Ja met de tab-knop lukt t inderdaad, maar als k deze resolutie bevestig, zegt ie dat de videokaart bv 32 of 16 bits niet ondersteund, als k dan de videokaart verander,
staat mijn nvidia kaart er niet bij ook, kan k hiervoor gewoon drivers downloaden en installeren?

Configuratie :

- Abit kt7a
- Amd Athlon 1400 mhz
- 512 mb sdram
- geforce 2 mx400/64 mb-tvout
- Safeway 100 mbit ethernet kaart
- Hpt370 ata 100 raid controller
- Soundblaster live platinum
- 1x 18 gig schijf udma 66
- 2x 40 gig schijf ibm udma 100
- philips cdrw 1200 writer
- philips dvdrom 6x32

Verwijderd

Om hogere resoluties aan te kunnen moet je eerst een goeie driver installeren voor je vmware beeldschermkaart. Die driver zit in de vmware-tools. Dat moet je dus als eerste installeren (die versie die bij vmware 3.1 zit is beter dan die van mandrake, dat zelf ook een driver meelevert voor vmware).

Hoe je vmware-tools installeert kun je in de help lezen. Kort gezegd komt het erop neer dat je:

-Het .iso image met de tools als cdrom mount in linux
-de ingepakte file kopieert naar bijvoorbeeld /tmp
-Het ingepakte archief uitpakt
-Het installatiescript uitvoert (Let er daarbij op dat je bij die 2 vragen die je gesteld worden 2 keer voluit yes moet intypen!)
-Vervolgens kun je x of restarten als je dit vanuit een terminal in X deed of X opstarten (startx). Als je met runlevel 5 draait (in ene male in grafische mode duiken na het opstarten (www.watbenjedan.nl ;o) dan kun je natuurlijk ook je hele virtuele systeem ff restarten)
Als je resolutie dan nog niet goed is dan edit je met bijvoorbeeld vi het bestand: /etc/X11/XF86Config-4.vm ff zoeken naar de screen secties die je onderaan in het bestand kunt vinden.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
misschien escape toets :?
Pagina: 1