He mensen, ja ik weet het, het is een domme vraag maar ik wil dus een nieuwe videokaart kopen (plus nieuw systeem maar dat terzijde) en ik was benieuwd naar de prestaties van de TI4400. Veel reviews gelezen en die zijn allemaal razend positief over dat kaartje. Alleen ja ik heb misschien een rare vraag.. het watereffect hoe is dat met de geforce ti4400? heeft iemand daar een screenie van ofzo?
Bedoelde je zoiets? {screenshot uit Morrowind}

Ik kan je wel verzekeren dat 't met de 'watereffecten' wel goed zit hoor
Ik ging ook van een Geforce2 naar een Geforce4 (leadtek ti4400) en dat was echt fantastisch!!
Ik kan je wel verzekeren dat 't met de 'watereffecten' wel goed zit hoor
Ik heb zelf de Leadtek gf4 ti4400 sinds gisteren, prima kaart, uitstekende performance en de beeldkwaliteit is echt heel goed, zet maar eens 4x of 8x anisotropic aan, alle textures zijn superscherp, ja de framerate hit is groot, maar ik merk het verschil niet tussen 50 fps en 100 fps, in ieder spel is mijn cpu toch de bottleneck, een duron 700 strak oc naar 800/133.
Het watereffect wat jij bedoelt zijn waarschijnlijk pixel shader effectjes in een nature demo of in bijvoorbeeld Morrowind, ziet er mooi uit ja, Morrowind moet ik nog kopen
, morgen maybe.
Als je een gf4 koopt neem dan een Leadtek, waarom omdat de 2d zeer goed is op hoge resoluties, en met een gf4 speel je toch al snel op 1280*960 of iets dergelijks, ook is de koeling dik in orde, heb zelf 315 euro betaald voor mijn ti4400, kijk eens in de pricewatch
Het watereffect wat jij bedoelt zijn waarschijnlijk pixel shader effectjes in een nature demo of in bijvoorbeeld Morrowind, ziet er mooi uit ja, Morrowind moet ik nog kopen
Als je een gf4 koopt neem dan een Leadtek, waarom omdat de 2d zeer goed is op hoge resoluties, en met een gf4 speel je toch al snel op 1280*960 of iets dergelijks, ook is de koeling dik in orde, heb zelf 315 euro betaald voor mijn ti4400, kijk eens in de pricewatch
Verwijderd
Ik heb net de ASUS Ti4400 gekocht voor 295, prima prijs voor een superkaart. De Asus heeft iets beter geheugen en die heatsinkjes zet ik er zelf wel op.
Ik heb hier op got een quote gezien uit een review waar men vaststelde dat de Leadtek 2d heeft bijna on par met Matrox Parhelia, ikzelf vind de 2d ook excellent, met ASUS heb ik geen ervaring, alleen is er nix dat tipt aan de Leadtek 2d buiten de Parhelia kaartjes, ooit stond er op de frontpage eens een ti500 Leadtek review, daar werd ook bevestigd dat Leadtek superieure 2d heeft aan alle andere kaarten, dus imo moet je eerst eens die ASUS in werking zien op 1600*1200*75Hz op een hoogwaardige 19inch (of 21), test eens wat games dan, en lees wat msword docjes, je zal metteen weten of de 2d goed is of niet, de Leadtec 2d is iig wel goedOp vrijdag 12 juli 2002 23:39 schreef Da Monkey het volgende:
is die echt zoveel beter (bij 2d dan)
Je kan ook een watereffect krijgen door je kaart te waterkoelen

Deviant PC heeft er zelfs een guide voor geschreven, dus race er snel naartoe
Je vindt de guide hier.

Deviant PC heeft er zelfs een guide voor geschreven, dus race er snel naartoe
Je vindt de guide hier.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Duur?Op zaterdag 13 juli 2002 00:17 schreef Da Monkey het volgende:
Waterkoelen is niet aan mij besteed. Te duur (en dat zeg ik in een topic over zo'n kaart) en te riskant.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
nee niet duur... maar ik zou het er ook niet zomaar opzetten... ben veel te bang dat het gaat lekken...
Everybody happy??? I soon change that here we go...
Misschien is het waterkoelingssysteem niet duur maar de kaart is wel duur en als je die dan vern@@kt door water dan is je garantie ook weg.. (dat grapje van: ja sorry ik morste koffie over de kaart tijdens het tweaken gaat dan echt niet op)
Tenzij er natuulijk iemand in de buurt van venlo (nou ja eigenlijk velden) woont die mij kan helpen bij het maken van zo'n systeem en alle verantwoordelijkheid op zich neemt
Tenzij er natuulijk iemand in de buurt van venlo (nou ja eigenlijk velden) woont die mij kan helpen bij het maken van zo'n systeem en alle verantwoordelijkheid op zich neemt
Verwijderd
Lekken zijn bullshit , gewoon zien dat alles waterdicht is voor het erin gaat , en slangklemmen erover , en lekken zijn gewoon pure bullshit
dat zou het nu wel de standaard zijn.Op zaterdag 13 juli 2002 02:11 schreef real_raichu70 het volgende:
Lekken zijn bullshit ... lekken zijn gewoon pure bullshit
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik heb zelf ook de asus ti4400, ik vind dat een beetje bullshit hoor, dat die leadtek beter zou zijn, asus is een a-merk, maakt al jaren lang videokaarten en de 2d van deze is perfect!Op zaterdag 13 juli 2002 00:03 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
Ik heb hier op got een quote gezien uit een review waar men vaststelde dat de Leadtek 2d heeft bijna on par met Matrox Parhelia, ikzelf vind de 2d ook excellent, met ASUS heb ik geen ervaring, alleen is er nix dat tipt aan de Leadtek 2d buiten de Parhelia kaartjes, ooit stond er op de frontpage eens een ti500 Leadtek review, daar werd ook bevestigd dat Leadtek superieure 2d heeft aan alle andere kaarten, dus imo moet je eerst eens die ASUS in werking zien op 1600*1200*75Hz op een hoogwaardige 19inch (of 21), test eens wat games dan, en lees wat msword docjes, je zal metteen weten of de 2d goed is of niet, de Leadtec 2d is iig wel goed
niks
Sorry hoor, maar die leadteks zien er wel cool uit, maar je kan net zo goed een ander merk kopen, want dat blok kan niet niet ver mee oc'en en je hebt 2 fannetjes ipv 1.
Dus.
Dus.
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
waarom zou dit bullshit zijn? als de filters van hogere kwaliteit zijn is de 2d gewoon beter het merk heeft er verder niks mee te maken.Op zaterdag 13 juli 2002 13:11 schreef Chop2000 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook de asus ti4400, ik vind dat een beetje bullshit hoor, dat die leadtek beter zou zijn, asus is een a-merk, maakt al jaren lang videokaarten en de 2d van deze is perfect!
Sommige a merken plaatsen zelf op hun ti4600 kaarten dezelfde brakke filters als op hun '2mxjes, nvidia is gekend voor de brakke 2d, waarom omdat vele fabrikanten besparen op zo iets cruciaals als de 2dfilter componenten, bij ati gebeurt momenteel hetzelfde, koop maar eens een club3d radeon7000, uberbrak beeld, ati is toch goed op 2d gebied? ja idd, maar club3d maarkt lekker enkele dollars winst meer op hun kaartjes ten koste van de consument EN de naam van chipbakkers, pas met Omen gaat nvidia EISEN om betere componenten op de plankjes te prikken.
Leadtek is de enige die eruit springt op 2d gebied, Creative bijv. is gekend voor de slechte 2d en toch is het een a-merk.
Zoek maar eens op google naar een 2d test met gf4'tjes van "a-merken", zal je zien dat Leadtek beste kwaliteit uitgangssignaal heeft, alleen een Parhelia heeft een ietsje betere merkbaar vanaf 1920*1200 met een erg hoogwaardig scherm.
ZEt voor de gein misschien eens je rezo op 1600*1200*75Hz, zal je zien dat je beeld ineens veel minder is, zelfs al heb je 21 inch, met een Leadtek of Parhelia heb je dat niet.
Leadtek is de enige die eruit springt op 2d gebied, Creative bijv. is gekend voor de slechte 2d en toch is het een a-merk.
Zoek maar eens op google naar een 2d test met gf4'tjes van "a-merken", zal je zien dat Leadtek beste kwaliteit uitgangssignaal heeft, alleen een Parhelia heeft een ietsje betere merkbaar vanaf 1920*1200 met een erg hoogwaardig scherm.
ZEt voor de gein misschien eens je rezo op 1600*1200*75Hz, zal je zien dat je beeld ineens veel minder is, zelfs al heb je 21 inch, met een Leadtek of Parhelia heb je dat niet.
Hoezo dat nou weer dan, leadtek is ook een amerk hoorOp zaterdag 13 juli 2002 13:11 schreef Chop2000 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook de asus ti4400, ik vind dat een beetje bullshit hoor, dat die leadtek beter zou zijn, asus is een a-merk, maakt al jaren lang videokaarten en de 2d van deze is perfect!
het enige verschil is:
- Leadtek heeft betere 2d
- Asus heeft vivo versie's
- Asus is duurder
- leadtek heeft een betere kloeling
(ik heb dus zelf ook een leadtek en ik ben er heel tevreden mee >> GF3ti200 128mb> )
Verwijderd
zoals ik het hier lees zijn de ASUS en Leadtek de beste keuzes op Ti4400 gebied? Nu vraag me af hoe zittet bij de Ti4200, wat zijn daar de beste keuzes, zelf bennik van plan om een MSI aan te schaffen? Ik ben geen grote tweaker ofzo maar ik wil gewoon
beeld op hoge resoluties (1024x768 en hoger) tijdens het spelen van spelletjes zoals UT2k3(
) en GTA3...
mocht dit alleens ergens gepasseerd zijn tja sorry dan konnet niet vinden
(kga trouwens van een s3 Virge naar een Ti serie
loeloe!)
(kga trouwens van een s3 Virge naar een Ti serie
ikzelf vind msi niet zo goed merk...Op zaterdag 13 juli 2002 16:06 schreef wannab33 het volgende:
zoals ik het hier lees zijn de ASUS en Leadtek de beste keuzes op Ti4400 gebied? Nu vraag me af hoe zittet bij de Ti4200, wat zijn daar de beste keuzes, zelf bennik van plan om een MSI aan te schaffen? Ik ben geen grote tweaker ofzo maar ik wil gewoonbeeld op hoge resoluties (1024x768 en hoger) tijdens het spelen van spelletjes zoals UT2k3(
) en GTA3...
(kga trouwens van een s3 Virge naar een Ti serieloeloe!)
maar het is maar net wat je zelf wilt en hoeveel je er aan uit wil geven
Verwijderd
Och bij funcomputer.de kosten de volgende kaarten Ti4200 zoveel :
MSI MS-8870 G4Ti4200-TD GeForce4 Ti4200 128MB DDR TV-Out DVI AGP Retail kost E 228,99
GAINWARD GeForce4 PowerPack! Ultra/650 XP Golden Sample GeForce4 Ti4200 128MB DDR ViVo DVI AGP Retail E 279,99
Kan ik dan beter voor die Gainward gaan ookkal issie wat duurder? Wat ik wil stond al in mijn vorige post
(kán die Gainward trouwens wel op mijn mobo(zie sig))
MSI MS-8870 G4Ti4200-TD GeForce4 Ti4200 128MB DDR TV-Out DVI AGP Retail kost E 228,99
GAINWARD GeForce4 PowerPack! Ultra/650 XP Golden Sample GeForce4 Ti4200 128MB DDR ViVo DVI AGP Retail E 279,99
Kan ik dan beter voor die Gainward gaan ookkal issie wat duurder? Wat ik wil stond al in mijn vorige post
(kán die Gainward trouwens wel op mijn mobo(zie sig))
Ik ben niet echt blij met me leadtek GF 4 TI 4400 ik krijg de core maar @ 290 mhz en mem 620 en dan crast hij al met een stop fout os nv4_disp.dll fout
iemand anders dit ook ( case temp is goed heb 5 case fasn
)
arctic silver laagje tussen de heatsink en core, ontvet je handen met zandzeep ofzo, zeer klein drupje op ieder chippie, openwrijven, daarna met je vindger heatsink inwrijven op de plaats waar chippie komt, heatsink er recht opzetten zonder wrijving liefst, daarna met niewe kunststof schroeven vastzetten, et voila, perfecte warmtegeleiding en dus ook veel hogere ocOp zaterdag 13 juli 2002 16:30 schreef RS_003 het volgende:
Ik ben niet echt blij met me leadtek GF 4 TI 4400 ik krijg de core maar @ 290 mhz en mem 620 en dan crast hij al met een stop fout os nv4_disp.dll foutiemand anders dit ook ( case temp is goed heb 5 case fasn
)
Heatsink en core maak je het makkelijkst schoon met tandpasta, is niet slecht voor je huid itt die chemische rotzooi, dus je kan met wat tandpâsta en je vingers de core en heatsink opschonen, daarna met vodje niet pluizend en beetje water afkuisen, vergeet je ook niet statisch te ontladen btw
mhzz dusse die schroeven zijn dan kapot ?Op zaterdag 13 juli 2002 17:23 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
arctic silver laagje tussen de heatsink en core, ontvet je handen met zandzeep ofzo, zeer klein drupje op ieder chippie, openwrijven, daarna met je vindger heatsink inwrijven op de plaats waar chippie komt, heatsink er recht opzetten zonder wrijving liefst, daarna met niewe kunststof schroeven vastzetten, et voila, perfecte warmtegeleiding en dus ook veel hogere oc.
Heatsink en core maak je het makkelijkst schoon met tandpasta, is niet slecht voor je huid itt die chemische rotzooi, dus je kan met wat tandpâsta en je vingers de core en heatsink opschonen, daarna met vodje niet pluizend en beetje water afkuisen, vergeet je ook niet statisch te ontladen btw
En jij hebt alletwee de kaarten zodat je kan vergelijken?Op zaterdag 13 juli 2002 13:11 schreef Chop2000 het volgende:
[..]
Toch knap, ik wil wel wedden dat mijn Leadtek Ti4600 beter 2D geeft als je Asus
Canon Digital Ixus V3
ik heb op lan mijn kaart aan een 21" gehangen en dan een reso van 1840x1400@100Hz en dat zag er perfect uit, en andere dude met zijn leadtek ti4200, zag er hetzelfde uit.
niks
Neeh je moet die schroeven niet los bestellen, moet zelf nog die arctic er tussen gooien
,een eerste blik op de schroeven zegt mij dat ze ook wel los kunnen zonder te knippen, gebruik de search of google voor een voorbeeldje maybe.
Ik beveel dat arctic eropgooien aan omdat sommige kaarten op de ene chip een klonter pasta hebben en andere 1 drupseltje, witte koelprut zal zijn werk ook wel goed doen hoor
, dus je kan evengoed in de elektronicazaak een tubetje warmtegeleidende pasta kopen voor 2 euro, arctic scheelt het misschien 2 graden op zn best, die zalman prut van jou dus idem
, belangrijk is dat je niet veel gebruikt en beide -chips en koelblok- inwrijft met prut, een heeel klein beetje is al genoeg als de heatsink vlak is, een ruwe sink met veel "krasjes" of "hobbels" moet je dan ofwel vlakpoleisten (schuurpapier op glasplaat of speigel en daarna schuurspons voor te poleisten) of ietsje meer prut gebruiken, dat laatste is uiteraard minder efficiënt maar kost je minder moeite/is goedkoper.
De prut die op de chips zit is vaak het goedkoopste van het goedkoopste, zelf vind ik ook dat er teveel tussenzit.
Misschien moet je je huidige prut gebruiken voor de memsinkjes en wat arctic lenen van iemand voor de gpu, een drupje zal wel kunnen, als laatste zou ik zeggen lees eerst eens wat guides/user experiences op inet alvorens je begint, suc6 nog.
Ik beveel dat arctic eropgooien aan omdat sommige kaarten op de ene chip een klonter pasta hebben en andere 1 drupseltje, witte koelprut zal zijn werk ook wel goed doen hoor
De prut die op de chips zit is vaak het goedkoopste van het goedkoopste, zelf vind ik ook dat er teveel tussenzit.
Misschien moet je je huidige prut gebruiken voor de memsinkjes en wat arctic lenen van iemand voor de gpu, een drupje zal wel kunnen, als laatste zou ik zeggen lees eerst eens wat guides/user experiences op inet alvorens je begint, suc6 nog.
Hehe toch is de Leadtek beter, het verschil zit hem in de fijne dtails in lettertjes en bepaalde delen op het scherm, ik heb al gehoord dat asus slechte filters stopt op hun budget series, de highend kaartjes weet ik niet, maar het zou kunnen dat je gelijk hebt, dat jouw Asus ook goede 2d heeft, het verschil van een Asus gf4mx en een Leadtek kaart zal iig wel heel groot zijn, Leadtek heeft vanaf de gf3 alleen maar goede 2d, Asus blijkbaar nu ook als we jou mogen geloven.Op zaterdag 13 juli 2002 18:19 schreef Chop2000 het volgende:
ik heb op lan mijn kaart aan een 21" gehangen en dan een reso van 1840x1400@100Hz en dat zag er perfect uit, en andere dude met zijn leadtek ti4200, zag er hetzelfde uit.
De beste 2d kaartjes zijn als volgt
1e Parhelia
2e Leadteks vanaf gf3(ti?)
3e Matrox g550
Het wordt een Asus want die is een stukkie goedkoper dan de leadtek althans.. in venlo. En dan ff nog iets.. als ik tussen de monitor en de comp een kvm zet krijg ik dan veel signaalverlies (zichtbaar?).
En die leadtek had ik al gezien die had 2 van die koelers (en zo'n MEGA groot koelblok erop) Heeft dat echt nut of zit het er 80% voor de sier en 20% voor het echte werk?
En die leadtek had ik al gezien die had 2 van die koelers (en zo'n MEGA groot koelblok erop) Heeft dat echt nut of zit het er 80% voor de sier en 20% voor het echte werk?
nja ik kreeg mijn 1337tek ( TI 4400 ) maar tot 290 core en 620 mem en dan nog wel eens een stop foutOp zaterdag 13 juli 2002 20:18 schreef Da Monkey het volgende:
Het wordt een Asus want die is een stukkie goedkoper dan de leadtek althans.. in venlo. En dan ff nog iets.. als ik tussen de monitor en de comp een kvm zet krijg ik dan veel signaalverlies (zichtbaar?).
Waarom zou je dat willen? De koelblok is echt super
Verwijderd
ik heb zelf ook een leadtek ti4400 gekocht
hij bevalt erg goed ook met overclocken maar ik krijg mijn 3dmark 2001se niet over de 10000 punten met een
p4 1.9 120gb 512mb rdram
hij bevalt erg goed ook met overclocken maar ik krijg mijn 3dmark 2001se niet over de 10000 punten met een
p4 1.9 120gb 512mb rdram
Verwijderd
Dan doe je iets niet goed... speel eens wat met drivers...Op zondag 14 juli 2002 00:43 schreef piccolo29 het volgende:
ik heb zelf ook een leadtek ti4400 gekocht
p4 1.9 120gb 512mb rdram
Verwijderd
wat is dan een beetje normale score voor dit systeem met overclocken zonder waterkoeling?
Verwijderd
Volgens mij maken de meeste mensen weinig gebruik van 2d. Dus wanneer heb je dan last van die "slechtere" 2d kwaliteit bij de Asus Ti4400? Ik heb er geen last van op mijn Iiyama 452 op 1280*1024*32.
En ik heb gelezen dat het geheugen van de Asus van iets betere kwaliteit is dan het geheugen van de Leadtec, dus waarschijnlijk ook betere OC results.
En ik heb gelezen dat het geheugen van de Asus van iets betere kwaliteit is dan het geheugen van de Leadtec, dus waarschijnlijk ook betere OC results.
ja, het enige wat je misschien zou kunnen verbeteren is AS tussen de core/mem en koelblok, moet je het wel goed aanbrengen voor maximum warmteoverdracht.Op zondag 14 juli 2002 00:17 schreef Da Monkey het volgende:
weet je dat zeker
Ik d8 dat dat alleen bij de vivo zo was, heb die rotzooi op de cd nog niet geïnstalled, maar zal straks eens kijken voor de geinZit er bij die leadtek net als bij mijn geforce 2 zo'n progje om de temp's van de videokaart uit te lezen?
Hier nog een stukje tekst rechtstreeks vanop de doos afgelezen
Dus ze geven toe dat de heat sink oversized is, nut van die oversize is dat het contactvlak met de lucht groter is, dus snellere warmte-afgifte....In addition, the Winfast A250 series are pair-up with oversized heat sink to provide the best heat dispersion effects for graphics chipset and graphics memory.
Verwijderd
Ik weet nie wa voor een videokaartje er in een xbox zit maar die kan het water-effect al aan dus ik denk die t14400 zeker wel!
Ik krijg die K*T heatsink er echt niet want ze zitten in elkaar geschoven ben wel een half uur bezig geweest nja dan "nog" 1 case fan die @ full speed er op gaat blazen
een ietsneler GF 3 CLASIC die op AGP8 intern ofzo loopt die xbox is een vreemd dingetje correct me if iam wrong maar ik weer zeker dat het een GF 3 isOp zondag 14 juli 2002 17:40 schreef Mr_morpheus het volgende:
Ik weet nie wa voor een videokaartje er in een xbox zit maar die kan het water-effect al aan dus ik denk die t14400 zeker wel!
Nope, het is een gf4 half kreupel, dwz hij shared het videogeheugen met de cpu, dat videomem is gewone ddr sdram weet de clocks niet maar het zal wel rond de 133MHz ddr zijn (64MB videokaart+sys), de gpu is een gf3 met 2e vertex shader, dus bijna een gf4, alleen zonder LMAII en lager geclocked, en ja een gf4ti kan perfect pixel shadered water, etc weergevenOp zondag 14 juli 2002 20:42 schreef RS_003 het volgende:
[..]
een ietsneler GF 3 CLASIC die op AGP8 intern ofzo loopt die xbox is een vreemd dingetje correct me if iam wrong maar ik weer zeker dat het een GF 3 is
de xbox loopt wel op lagere reso, dus heeft ie helemaal geen last van het tragere mem
Verwijderd
Dit is absoluut niet waar !! Zie google enzo. Als eerst is de Leadtek veel beter gekoelt en heeft zeker betere Q geheugen !!Verwijderd schreef op 12 juli 2002 @ 23:40:
Ik heb net de ASUS Ti4400 gekocht voor 295, prima prijs voor een superkaart. De Asus heeft iets beter geheugen en die heatsinkjes zet ik er zelf wel op.
Verwijderd
Tzit er wel op zo'n prog (tzit in WinFox). Alleen heb je hier wel een speciale versie kaart voor nodig bijv. bij de ti4600 is het en A250 Ultra TDH en zonder die H is de gewone.corpseflayer schreef op 14 juli 2002 @ 16:29:
[...]
ja, het enige wat je misschien zou kunnen verbeteren is AS tussen de core/mem en koelblok, moet je het wel goed aanbrengen voor maximum warmteoverdracht.
[...]
Ik d8 dat dat alleen bij de vivo zo was, heb die rotzooi op de cd nog niet geïnstalled, maar zal straks eens kijken voor de gein
Heb je toevallig vergeten naar de datum van de laatste post te kijken? 
Topic is al behoorlijk oud, volgende keer beter opletten ajb.
Topic is al behoorlijk oud, volgende keer beter opletten ajb.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()