Toon posts:

[WinRoute] Poorten mappen voor 2 pcs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgend probleem in mijn netwerkje thuis.
De server, die tevens het werkstation van mijn zus is heeft WinRoute en Firewall. En heeft als OS Windows 2000 Pro, mijn bakkie, de client dus.. Heeft ook een firewall (goed geconfigureerd) en ook Windows 2000 Pro.

Nu, we kunnen beiden op het netwerk, perfect alles delen, perfect msn'en etc eh, alles in orde..
Maar nu heb ik via WinRoute die op de server staat enkele poorten gemapt naar 192.168.0.2 (mijn pc)

Op haar pc als ze berichten wil zenden via proximus.be krijgt ze een melding van dat cookies niet werken, als ze naar hotmail gaat keert ze telkens terug naar het inlogscherm.. De settings in IE 6.0 staan precies hetzelfde als op mijn computer en hier werkt het perfect.. Als ik op haar computer inlog op GoT :9 blijf ik ingelogd.. wil toch zeggen dat cookies aanstaan :? |:(

Ik denk dat het aan het port mapping ligt, maar weet het niet pcies..

Rond port mapping had ik dan nog een vraag over netmeeting.. Ik heb de poorten gemapt zoals in 'Het Grote Poortmappingsverhaal' staat uitgelegd en heb ze naar mijn pc gemapt.. Nu kan ik dus netmeeten, maar wil mijn zus dat, moeten we eerst alle instellingen mappen naar haar pc.. |:(

Kan dat niet op een andere manier? Zonder router of dergelijke kosten..

Het is een netwerk Peer to Peer, met een crossed UTP cable (logisch..)

De firewalls lijken mij hier ook niets mee te maken hebben, aangezien ze beide heel goed zijn ingesteld.. En als ik ze afzet, lukt het na een reboot nog steeds..

En in de search staat soortgelijks niet..
Mensen met ongeveer zelfde geval, of met 3pcs in netwerk die dit opgelost hebben?

Verwijderd

Topicstarter
*Bump*

Niemand?
Ik heb gehoord dat het kan en het beste is zonder port mapping, nu is die persoon helaas neit meer te bereiken |:( Weet iemand het hier misschien?
En aan wat het kan liggen..

Verwijderd

Probleem met netmeeting is op te lossen door een aparte gateway te installeren. Avery heeft er eentje geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Lost dat ook dat probleem met hotmail etc op?
Tzit dus zo, momenteel op de 2pcs in het netwerk wil ik op beide ALLES kunnen, later komt er nog 1 pc bij, en dan gebruik ik server enkel als server en wil ik op de 2 clients ALLES kunnen..
Lijkt mij dat dat met port mapping niet mogelijk is.. :? |:(
Hoe dan wel? Zonder router/hub/switch of dergelijke..

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 13:03 schreef ThaGroov het volgende:
Lost dat ook dat probleem met hotmail etc op?
Tzit dus zo, momenteel op de 2pcs in het netwerk wil ik op beide ALLES kunnen, later komt er nog 1 pc bij, en dan gebruik ik server enkel als server en wil ik op de 2 clients ALLES kunnen..
Lijkt mij dat dat met port mapping niet mogelijk is.. :? |:(
Hoe dan wel? Zonder router/hub/switch of dergelijke..
portmapping voor hotmail :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Geen id waaraan het ligt, het werkt gewoonweg niet.. :'(
Das nu al een week gevuld met neit anders dan problemen..
Niemand gevonden met zelfde scenario die het kunnen oplossen heeft..
Het is toch op GoT dat al de kenners zitten?
Nergens kan iemand me helpen :'(
Nou echt niemand?

[Ik word zo hopeloos]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laatste poging, ik heb het gedaan via ICS in win2k Pro en via port mapping in 2k ..
Het moet zo maar werken, en nog een extra firewall ofzo..
Toch bedankt jongens!

En moest iemand toch nog een oplossing kennen met firewlal omhet bv over 2 pcs te doen.. let me know!
Pagina: 1