Toon posts:

internetverbinding werkt niet (geen activiteit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft zijn computer laatst laten repareren bij een of ander bedrijfje (geen idee welke). Nu kreeg hij hem terug, maar toen deed internet het niet meer.

Bij het opstarten van IE krijgt hij netjes een inbelschermpje. Hij belt dan ook gewoon in en krijgt verbinding. Daarna houdt alles op. Welke pagina hij ook intypt hij krijgt een foutmelding (pagina niet gevonden). De inbelinstellingen staan wel goed, ook is de modem juist geinstalleerd en zitten alle draadjes goed.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? En belangrijker nog hoe het op te lossen is.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Welk os ?
Wat voor modem ?
isdn/analoog ?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 (eerste editie)
modem weet ik niet
Analoog

Ik weet niet veel over zijn PC, maar ik dacht dat het misschien een bekend probleem was. Hoewel ik in de SEARCH niet iets kon vinden. Misschien heb ik erover heen gekeken, maar denk het niet.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Probeer eens "mee te luisteren". Als je het geluid hoort, dat je ook hoort als je inbelt (de zogenoemde "handshake"), weet je dat het aan de lijn ligt.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

je kan geen adressen intypen en op het scherm krijgen, maar als je eens pingt naar een ip adres, (dus de cijfertjes), krijg je dan wel een respons? --> Dan moet je de dns instellingen even checken

edit: typo's

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.