Toon posts:

[kde3] Alternatief consoleproggie in desktop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier en daar zie ik wel eens screenshots rondvliegen, en daar lijkt het alsof de console in de desktop zit (terwijl het geen plaatje is, een echte console!)
Ik gebruik nu de standaard KDE app (konsole), maar die heeft altijd een rand er om heen.

Ik wil dus een volledig transparante console, hoe doe ik dat?

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44

klinz

weet van NIETS

Zoek op google naar 'ETerm'.

Verwijderd

Topicstarter
apt-get install eterm gedaan

maar nu is er nergens (updatedb, locate...) een executable te vinden!

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
mischien 'whereis Eterm'.
(bedoel je zoiets als 'rxvt'?

Verwijderd

Das dan wel `Eterm` met een hoofdletter E :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Wat jij wil is trouwens een borderless console. Dat kan in principe met elke console, als je windowmanager de mogelijkheid biedt om een window borderless te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Telkens weer die hoofdletters ;) Eterm werkt nu, maar niet borderless! En ik kan volgensmij in KDE3 niet instellen dat het ene venster wel, en het andere venster niet borderless is.
Nu zitten er zelfs twee borders omheen! 1 van de windowmanager, en 1 van Eterm zelf! Enig idee hoe ik dat per venster kan instellen bij KDE?

Verwijderd

Topicstarter
Owja (ik zal het maar in hetzelfde topic doen):

Hoe pas ik de (standaard) kleuren aan als je doet ls --colors=auto? Ik heb het commando dircolors gevonden, en dan krijg ik een hele waslijst met kleuren, maar die moet toch ergens vandaan komen? Conffile? man dircolor vertelt me ook nix en locate dircolor levert alleen /usr/bin/dircolor

En daarnaast werkt MC (console) lastig met Eterm (alt-S: search file/dir werkt niet, er verschijnt dan 'gewoon' een s) Weet er iemand zoiets wat Windows Commander was voor Norton Commander. Dus een X-versie van Midnight Commander?

Verwijderd

makkelijke oplossing voor mooie jouw X omgeving:

check at: http://fluxbox.sourceforge.net/

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 11:53 schreef CyberKnutselaar het volgende:

[...]

En daarnaast werkt MC (console) lastig met Eterm (alt-S: search file/dir werkt niet, er verschijnt dan 'gewoon' een s) Weet er iemand zoiets wat Windows Commander was voor Norton Commander. Dus een X-versie van Midnight Commander?
Een KDE versie van 'raampjes commander' is bijvoorbeeld Krusader. Er zijn er overigens veel meer...
Pagina: 1