Toon posts:

[JAVA] Servlet API v. 2.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Simple question,

Als ik naar onze webserver log file bekijken, heb ik volgende bericht:
[02.07.05 07:22:44:140 CEST] 4dd8f5e8 SessionContex X sessionData:putValue -null value entered
terwijl onze webserver gebruikt maken van "Servlet API ver. 2.2"

het probleem ligt dus bij session.putValue(String, Object);
Ik snap hier dus het probleem niet. Want in alle servlets en jsp's, alle session.putValue(String, Object); werden vervangen door session.setAttribute(String, Object);
maar op een van de andere manier session.putValue(String, Object) is aangeroepen.

en ik heb al geprobeerd (correct me if I'm wrong, pretty please...) JSP 1.1 engine gebruiken, maar het is niet de oplossing. Met JSP 1.1 engine geeft juist nieuwe problemen. Wat al bij mij bekend is, JSP 1.1 engine ondersteunt geen speciale characters, hiervan maakt JSP1.1 in iets heel anders.

mijn vraag is, is dit soort probleem bij jou al bekend?? of wat zou de "mogelijke" oplossing(en) hiervoor?

alvorens dank,
Rizky Wahyudi. :)

:Ps
onze webserver is, websphere webserver van ibm ver. 3.5.x

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
waarom gebruik je session.putValue als je session.setAttribute( name, object ) kan gebruiken welke geen problemen geeft, of snap ik nu iets niet?

Verwijderd

Topicstarter
waarom gebruik je session.putValue als je session.setAttribute( name, object ) kan gebruiken welke geen problemen geeft, of snap ik nu iets niet?
dit is nou juist het probleem, ik gebruik geen session.putValue(String, Object); want ik weet in Servlet API 2.2 is dit "deprecated". En eerder heb ik verteld alle session.putValue(String, Object) heb ik laten vervangen met session.setAttribute(String, Object);

Maar toch op een van de andere manier session.putValue(String, Object) aangeroepen. waarvandaan "I Just Don't know" :? ...Strange thing happend.

Rizky Wahyudi.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik zou eens even gaan kijken of dit niet wat voor je is:

http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat-4.0/release/v4.1.7-beta/

Op m`n werk draai ik deze op m`n development bak, en de 4.0.4 stable op de productie server, goede performance en 100% gratis.

Misschien nog iets: cast je wel netjes naar een object?

session.setAttribute("myValue", "myStringObject");

maar met int:

session.setAttribute("myValue", new Integer(1) );

Probeer dit anders ook eens:

<%
HttpSession session = request.getSession(true);
session.setAttribute("myValue","test");
%>

anders zou ik het verders ook niet meer weten :) Check eens in IBM knowledgebase of het geen bug is?!

Verwijderd

Topicstarter
anyone else can help me out??

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Misschien zijn ze gewoon vergeten het log bericht aan te passen. De melding lijkt me echter duidelijk, je stopt ergens een null waarde in het sessie object.

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Misschien een stomme vraag, maar is alle code ook opnieuw gecompileerd en in de juiste omgeving neergezet na die vervangingsactie? Is het ook mogelijk om de applicatie iets meer loginfo weg te laten schrijven? Met name de naam van de class waarin dit gebeurt zou een grote hulp zijn...

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zijn ze gewoon vergeten het log bericht aan te passen. De melding lijkt me echter duidelijk, je stopt ergens een null waarde in het sessie object.
je hebt gelijkt, "...ergens een null waarde in sessie object". En mijn eerste stap nadat ik de log files heb bekeken, heb ik alle servlet en jsp's (aanroepen van session bean) zodanig veranderd dat het niet meer session.getValue(name, object) aanroepen. Zelfs na verandering gebeurt dit nog steeds (het aanroepen van session.putValue(name, object) dus).

Wanneer een dit fout optreedt, wordt de huidige sessie dan ge-destroyed. dus...weg is ie.. :(

en tot nog toe weet ik nog steeds niet waar en/of wanneer applicatie session.putValue(name, object) aanroepen.... :? dit gebeurd nog steeds random...

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om de applicatie iets meer loginfo weg te laten schrijven? Met name de naam van de class waarin dit gebeurt zou een grote hulp zijn...
yeap, ik heb dit ook gedaan. maar weet je wat? overal gaat fout. zowel bij de servlet's en de jsp's. en ik ben van overtuigt dit niet mogelijk is.

dus... |:(
Pagina: 1