Toon posts:

[Paar vragen] Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik een nieuw systeem samengesteld, en nu heb ik een paar vraagjes. Ik heb deze thread niet geopend om te vragen of dit systeem beter kan (alhoewel suggesties altijd welkom zijn), maar primair om wat vragen te stellen over een paar onderdelen. Het leek mij niet zo handig om voor al deze kleine vragen apart een thread te openen, vandaar dat ik alles heb samen gegooid. Het systeem:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/systeem.jpg

De vraagjes:
  • 1. Chieftec DA-01SLD: Is deze kast luidruchtig?
  • 2. Western Digital Caviar WD800JB: Is deze HD een beetje betrouwbaar?
  • 3. Leadtek Winfast A250 Ultra TD: Neemt deze kaart (net zoals bijna iedere AGP kaart) een PCI slot in beslag?
  • 4. Creative Labs Audigy Player: Mist de bulk versie alleen software, of ook iets hardwarematigs?
  • 5. Adaptec AVA-2904CD: Is deze controller geschikt voor mijn Ultra-SCSI CD-ROM?
  • 6. Pioneer DVD-A06S: Ik heb op dit moment een DVD-115, en dat lijkt wel een straaljager. Maakt deze drive ook zo'n herrie?
  • 7. Plextor PX-40TSI: Kan deze drive subchannel data & audio lezen?
  • 8. Plextor PX-W4012TA: Zie vraag 5.
Ik heb op al deze vragen geen antwoord kunnen vinden met Google & de search. Als iemand een antwoord heeft op één, of meer, van deze vragen dan wil ik dat graag horen. Alvast bedankt! :)

Uit de FAQ:
Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven. Maar ook daarvoor geldt; zoek eens wat verder dan je muis lang is en word niet te gemakzuchtig.

Ik hoop dat mijn topic aan bovenstaande eisen voldoet.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik kan je alleen een tip geven over die muis: Als je wilt blijven gamen installeer dan de software die erbij zit NIET :)
Dan kun je je scroll nl vergeten ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Zit er bij deze muis Mouseware, of software speciaal ontworpen voor die muis?

BTW, sorry voor die klote opmaak boven, ik was even wat aan het uittesten, en dat is verkeerd uitgepakt. Ik wou mijn bericht nog wijzigen, maar dat kon niet meer.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
Hier ook ff een tip, je geheugen: ik heb in verscheidene topics gelezen dat dat kingston niet echt de beste is, samsung zou in ieder geval beter zijn. Maar jah, dat is wat ik gelezen heb, of het waar is weet ik niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, dat valt denk ik nog wel mee. Kijk hier maar eens.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 21:50 schreef Vertex het volgende:
Mwah, dat valt denk ik nog wel mee. Kijk hier maar eens.
Ou zelf voor deze kast gaan
Antec SX 830 EC Beige Workstation
en een maxtor d740x totaal geen klagen over

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 20:16

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 12 juli 2002 21:26 schreef Vertex het volgende:
heel verhaal
1Dat is subjectief. Maar ik vind hem aardig stil. Hij resoneerd niet zoals sommige goedkope kasten.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op vrijdag 12 juli 2002 21:35 schreef Scatman_II het volgende:
Ik kan je alleen een tip geven over die muis: Als je wilt blijven gamen installeer dan de software die erbij zit NIET :)
Dan kun je je scroll nl vergeten ;)
Als je de muis goed instelt kun je wel gewoon blijven scrollen hoor :) Ook als je de mouseware gewoon installeert dus :)

[ontopic]
Vertex:
• 4. Creative Labs Audigy Player: Mist de bulk versie alleen software, of ook iets hardwarematigs?
Heb hier zowel de audigy player bulk als de versie met doos en de bulk mist alleen wat extra software in mijn geval :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
LJ:
Ou zelf voor deze kast gaan
Antec SX 830 EC Beige Workstation
Neej, die kast vind ik niet echt mooi. Die Chaintec is misschien wel behoorlijk standaard, maar mooi is ie' wel :9~
en een maxtor d740x totaal geen klagen over
De Western Digital Caviar WD800JB is sneller, produceert minder decibels, en wordt minder heet. Anders gezegd: deze schijf is in alle opzichten beter dan de D740X.
memendo:
1Dat is subjectief. Maar ik vind hem aardig stil. Hij resoneerd niet zoals sommige goedkope kasten.
Heb jij weleens een Aopen HQ-08 gehoord? Zoja, is deze Chaintec kast stiller? Weet jij toevallig wat voor merk voeding erin zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje:

Zitten er in die Chieftec kast nou echt allemaal gaatjes, of is het iets anders? Het is nogal onduidelijk te zien op het plaatje. En als er gaatjes in die kast zitten, is de kast daardoor luidruchtiger?

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01sd.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

in die chieftec zitten echt allemaal gaatjes ja.
maar heb er geen last van moet ik zeggen (heb zelf ook een chieftec dragon, alleen dan een zwarte)

Verwijderd

neem toch een Maxtor ipv WD, maxtor is betrouwbaarder en sneller

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Aopen HQ-08, en die kast is vrij stil. Die Chieftec ziet er erg mooi uit, maar ik wil niet het idee hebben dat er een straaljager aan het opstarten is als ik hem aanzet. Is de kast erg luidruchtig, of valt dat best mee?
neem toch een Maxtor ipv WD, maxtor is betrouwbaarder en sneller
Kun je dit ook nog onderbouwen? Het liefst met wat reviews als het kan. Ik heb zelf aardig wat research gedaan voordat ik deze PC ging samenstellen, en de Western Digital Caviar WD800JB kwam bij storagereview.com beter uit de test dan de Maxtor D740X. De Western Digital was stiller, werd minder heet, en last but not least, hij was in alle opzichten (behalve seektimes, maar dat wordt toch gecompenseerd door een 8MB! cache) sneller. Ieder z'n eigen voorkeur, maar ik blijf toch bij de WD800JB.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
Op zaterdag 13 juli 2002 15:14 schreef Vertex het volgende:
Ik heb nu een Aopen HQ-08, en die kast is vrij stil. Die Chieftec ziet er erg mooi uit, maar ik wil niet het idee hebben dat er een straaljager aan het opstarten is als ik hem aanzet. Is de kast erg luidruchtig, of valt dat best mee?
De voeding in mijn Chieftec kast (Chieftec 340Watt voeding) is behoorlijk stil.
Ik neem aan dat jij wil weten hoe goed die kast het geluid isoleert;
Dat is bij vrijwel iedere kast hetzelfde aangezien de meesten van hetzelfde materiaal met dezelfde specificaties zijn gemaakt.

Als je echt een stille kast wil moet je 'm isoleren of coolers kopen die vrijwel geen geluid produceren. Beide kan natuurlijk ook.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 15:14 schreef Vertex het volgende:
Kun je dit ook nog onderbouwen? Het liefst met wat reviews als het kan. Ik heb zelf aardig wat research gedaan voordat ik deze PC ging samenstellen, en de Western Digital Caviar WD800JB kwam bij storagereview.com beter uit de test dan de Maxtor D740X. De Western Digital was stiller, werd minder heet, en last but not least, hij was in alle opzichten (behalve seektimes, maar dat wordt toch gecompenseerd door een 8MB! cache) sneller. Ieder z'n eigen voorkeur, maar ik blijf toch bij de WD800JB.
rustig joh, hier dan,
betrouwbaarder:
http://www.tweakers.net/nieuws/22286?highlight=maxtor
http://www.tweakers.net/nieuws/21893?highlight=maxtor

sneller:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=226&page=8

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 13 juli 2002 14:26 schreef Vertex het volgende:
Nog een vraagje:

Zitten er in die Chieftec kast nou echt allemaal gaatjes, of is het iets anders? Het is nogal onduidelijk te zien op het plaatje. En als er gaatjes in die kast zitten, is de kast daardoor luidruchtiger?

Zie hier:

[afbeelding]
Ik heb die kast, precies die kleur ook en ja, aan elke kant zitten van die gaatjes. Heel de kast ziet er heel erg gaaf uit :9~, dus wees niet bang dat het tegenvalt :) Zit een casefanetje in de zijkant van de kast, ook leuk extratje. Voor de rest ziet je systeem er goed uit. PCI slot ben je denk ik wel kwijt, past anders misschien wel iets onders, maar in verband met hitte e.d. zou ik het leeglaten, heb ik ook gedaan :)
Ik ben persoonlijk alleen niet zo fan van die LG, maar goed, das heel persoonlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
TheKiwi:
rustig joh, hier dan,
betrouwbaarder:
-LINK-
-LINK-
Ik ben rustig joh :) In alle twee die testen wordt de Western Digital Caviar WD800JB niet meegenomen, het is dus niet duidelijk of deze schijf betrouwbaarder is dan de Maxtor D740X.
sneller:
-LINK-
Eigenlijk hetzelfde verhaal. De WD800JB wordt niet meegenomen in de test, dus is het wederom (afgaande op deze test) niet duidelijk of deze schijf beter is dan de D740X.

Ik was eerst van plan om de D740X 80GB te kopen, maar na wat reviews te hebben gelezen op storagereview.com heb ik besloten om voor de WD800JB 80GB te gaan. Zoals ik boven al eerder heb vermeld is deze schijf in alle opzichten beter, behalve in seektimes. Is overigens geen probleem, want dat wordt weer gecompenseerd door een cache van 8MB.
We Are Borg:
Heel de kast ziet er heel erg gaaf uit...
Inderdaad, die kast is verschrikkelijk mooi. Hij is wel behoorlijk standaard, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
PCI slot ben je denk ik wel kwijt...
Daar was ik al bang voor :(. Ik heb dan geen enkel PCI slot meer over, want er komt ook nog een Miro PCTV Pro in.
Ik ben persoonlijk alleen niet zo fan van die LG...
Ik heb zelf al een 915FT+ 19" staan en die bevalt echt prima. Grootste voordeel van de LG flatscreens is dat ze geen steundraden hebben, i.t.t. Sony, Iiyama, enz. De 17" die ik nu ga halen is niet voor bovenstaande PC trouwens, maar voor een andere. Bovenstaande PC krijgt de 19" LG en mijn huidige koppel ik aan de 17" LG.

EDIT:

We Are Borg, ik zie dat jij dezelfde DVD speler hebt als die ik wil gaan kopen. Maakt dat ding echt zo verschrikkelijk veel herrie, of valt het, mede doordat je het deurtje van je systeemkast dicht kan doen, best wel mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem 1x omhoog, want ik zit nog steeds met de volgende vragen:

1. Chieftec DA-01SLD:

Ik ben wel iets wijzer na bovenstaande reacties, maar ik weet nog steeds niet of deze kast luidruchtiger is dan mijn huidige Aopen HQ-08. Is deze kast luidruchtiger?

2. Leadtek Winfast A250 Ultra TD:

Ik weet na bovenstaande reactie wel dat deze kaart waarschijnlijk een PCI slot inneemt, maar dit zou ik graag zeker willen weten. Iemand die dit weet?

En nog een vraagje over deze kaart. Ik heb gehoord dat deze kaart best veel herrie maakt, mede door de twee fans, maar wat moet ik me hier bij voorstellen? Hoor je hem echt boven je voeding uit?

3. Adaptec AVA-2904CD:

Deze kaart heeft een maximale data rate van 10MB/s. Mijn SCSI CD-ROM heeft een '20 MB/s Burst Transfer Rate'. Is deze kaart wel snel genoeg voor mijn CD-ROM? Of haalt de CD-ROM die 20MB/s nooit?

4. Pioneer DVD-A06S:

Op dit moment heb ik een Pioneer DVD-115, en die maakt heel veel herrie. Maakt de Pioneer DVD-A06S ook zoveel herrie, of valt het wel mee?

5. Plextor PX-40TSI:

Ik wil graag 'on the fly' gaan branden, en dan zou het wel leuk zijn als deze drive subchannel data & audio kan lezen. Weet iemand of deze drive dat kan?

6. Plextor PX-W4012TA:

Ik heb gekozen voor de bulk versie, omdat ik die software niet echt nodig heb. Verschilt de bulk versie ook in hardware van de retail versie, of zijn ze in dat opzicht precies hetzelfde?

Alvast bedankt! :)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Op zondag 14 juli 2002 17:55 schreef Vertex het volgende:

4. Pioneer DVD-A06S:

Op dit moment heb ik een Pioneer DVD-115, en die maakt heel veel herrie. Maakt de Pioneer DVD-A06S ook zoveel herrie, of valt het wel mee?

6. Plextor PX-W4012TA:

Ik heb gekozen voor de bulk versie, omdat ik die software niet echt nodig heb. Verschilt de bulk versie ook in hardware van de retail versie, of zijn ze in dat opzicht precies hetzelfde?

Pioneer.. normaal lezen van een cd maakt niet echt herrie..
Plextor..bulk geen verschil..

• We Are Borg

We Are Borg

We Are Borg, ik zie dat jij dezelfde DVD speler hebt als die ik wil gaan kopen. Maakt dat ding echt zo verschrikkelijk veel herrie, of valt het, mede doordat je het deurtje van je systeemkast dicht kan doen, best wel mee?
Ik heb hem en vind hem gewoon normaal. Je hoort hem wel, maar mijn CPU fan maakt meer herrie en dat is een zalman :9 dus gewoon kopen dat ding ;)

Verwijderd

Klein half on-topic vraagje:

Waar heb je dat systeem samengesteld? Ben zelf nl. ook opzoek naar zoiets dergelijks (zie sig)..

[edit: of gewoon losse onderdelen gepakt? Welke shop?]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waarom doe je een scsi cd-rom drive ?

• We Are Borg

We Are Borg

1. Chieftec DA-01SLD:

Ik ben wel iets wijzer na bovenstaande reacties, maar ik weet nog steeds niet of deze kast luidruchtiger is dan mijn huidige Aopen HQ-08. Is deze kast luidruchtiger?
Nee, hij is vind ik heel stil. Ouders zijn op dit moment aan het slapen hiernaast en hebben er nooit last van :)
2. Leadtek Winfast A250 Ultra TD:

Ik weet na bovenstaande reactie wel dat deze kaart waarschijnlijk een PCI slot inneemt, maar dit zou ik graag zeker willen weten. Iemand die dit weet?
Ik heb net even gekeken naar mijn ruimte onder m'n geforce 4 en als ik jou was zou ik de netwerk kaart die je ook haalt gewoon onder je geforce 4 zetten, want dat past makkelijk en is relatief klein kaartje :)
En nog een vraagje over deze kaart. Ik heb gehoord dat deze kaart best veel herrie maakt, mede door de twee fans, maar wat moet ik me hier bij voorstellen? Hoor je hem echt boven je voeding uit?
Ik heb 1 fan op mijn asus zitten en ik hoor hem niet boven mijn zalman uitkomen en ik denk die leadtek ook niet.
3. Adaptec AVA-2904CD:

Deze kaart heeft een maximale data rate van 10MB/s. Mijn SCSI CD-ROM heeft een '20 MB/s Burst Transfer Rate'. Is deze kaart wel snel genoeg voor mijn CD-ROM? Of haalt de CD-ROM die 20MB/s nooit?
Kan ik niet over mee praten, geen verstand van :)
4. Pioneer DVD-A06S:

Zie mijn reply hierboven :)
5. Plextor PX-40TSI:

Ik wil graag 'on the fly' gaan branden, en dan zou het wel leuk zijn als deze drive subchannel data & audio kan lezen. Weet iemand of deze drive dat kan?
Ik neem aan dat je dat wil weten voor clone cd :? Ja, hij werkt met clone cd :). En on the fly branden moet geen probleem zijn want je plextor houdt het zeker bij als de pioneer het al niet zou kunnen :)
6. Plextor PX-W4012TA:

Ik dacht alleen de software en dat boeit niks wat alles kan je downloaden :)

Succes :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

6. Plextor PX-W4012TA:

Ik kreeg bij mijn retail een CDRW, + 5CDRs, een kabeltje, een boekje, nog een ander kabeltje. OEM is enkel de drive, meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Eyeopener:
Waar heb je dat systeem samengesteld?
Bij informatique, maar het moet nog veel goedkoper kunnen hoor. Ik zit aan informatique vast i.v.m. een PC prive project. Als je in de pricewatch even zoekt moet je bovenstaande gegarandeerd goedkoper kunnen vinden.
smvs:
waarom doe je een scsi cd-rom drive ?
Zeer handig voor 'on the fly' branden, en ik ben een beetje verliefd op die plextor cd-rom O+
We Are Borg:
Ja, hij werkt met clone cd :).
Kun jij in CloneCD ook gewoon subchannel data & audio aanzetten bij deze drive dan?
Terw_Dan:
OEM is enkel de drive, meer niet.
Dat is dan mooi. Boekje krijg ik er sowieso wel bij, en de software en die paar CDtjes interesseren me niet.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:43
40x cdrom is ongeveer 6MB/s en dat kan die adaptec aan, die 20MB/s max is zeer waarschijnlijk alleen de cache.

Ik zie dat je een voorkeur hebt voor een DVD speler + CDrom met SCSI adapter. Misschien dat je er toch nog eens over kunt denken om alleen een DVD speler aan te schaffen, het bespaart niet alleen geld maar ook een PCI slot waarvan je al aangeeft dat je niet echt kan missen. De DVD speler van lighton bv is goedkoop, snel en leest audio met ongeveer 38 speed.

Verwijderd

[..]

4. Pioneer DVD-A06S:

[..]

koop em absoluut NIET als het de slot-in versie is. dus zonder laatje. De cd/dvd schuif je erin..

dat ding gaat na verloop van tijd (10 maanden +/-) rare geluiden maken, hij doet et nog gewoon, maar hij flipt soms als ik weet niet wat. een vriend van mij heeft dezelfde, en ook deze doet freaky.. :S :(

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Waarom heb je een scsi cdrom speler?

die lg moet je de + van nemen die heeft 85hz
waarom neem je geen 19"?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Pee:
40x cdrom is ongeveer 6MB/s en dat kan die adaptec aan, die 20MB/s max is zeer waarschijnlijk alleen de cache.
Ik zat zelf ook al aan die 6MB/s te denken, maar nu heb ik duidelijkheid. Bedankt!
Misschien dat je er toch nog eens over kunt denken om alleen een DVD speler aan te schaffen, het bespaart niet alleen geld maar ook een PCI slot waarvan je al aangeeft dat je niet echt kan missen.
Nee, ik wil echt perse een aparte CD-ROM, omdat dat heel erg handig is i.v.m. 'on the fly' branden. De Pioneer kan geen subchannel data & audio lezen, dus die valt voor het 'on the fly' branden sowieso af. En ik kan best een PCI slot missen hoor, het ging mij alleen om de toekomstige uitbreidings mogelijkheden. I.i.g. bedankt voor je suggestie :)
Phytagoras:
koop em absoluut NIET als het de slot-in versie is.
Mwah, ik denk eerlijk gezegd dat het best meevalt hoor. Ik heb heel wat reviews over dat ding gelezen, en overal komt 'ie goed uit de bus. Enige nadeel wat ik tot nu heb kunnen ontdekken aan deze drive is dat 'ie luidruchtig is. Waarschijnlijk heeft die vriend van jou gewoon pech gehad.
Waterlelie:
die lg moet je de + van nemen die heeft 85hz
In mijn lijstje staat ook de plus versie.
waarom neem je geen 19"?
Waarschijnlijk heb je over mijn eerdere reactie gelezen waarin ik zei: "Ik heb zelf al een 915FT+ 19" staan en die bevalt echt prima". De 17" die ik nu koop koppel ik aan mijn huidige PC, en de 19" die al thuis staat gaat aan deze nieuwe PC. Snap je?

• bruto
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

TheKiwi:
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de WD sneller is als de maxtor. Heb ze beiden in een en het zelfde systeem zitten en de WD'ers presteren merkbaar sneller. Over betrouwbaarheid kan ik niet meer zeggen dan dat ze beiden tot op de dag van vandaag nog draaien (*afklop*) voor 24/7/continue. Ze draaien beiden in Raid 0 config, 4 maxtors en 2 WD'ers. hdparm zegt dat de WD raid sneller is, maar weet niet of dat een betrouwbare ref. is.

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Vertex -> je moet anders ns bij S-Service online hier kijken heb ik nette config offerte gevraagd (snel reactie gelukkig,ik was snel op zoek naar iets nieuws),
ongeveer 350 euro goedkoper als mycom e.d. met goede adviezen en tips en hij was snel bezorgd netjes aan huis.

ik heb een lian li kast toevallig maar chieftec hadden ze ook d8 ik,anders moet je ze ns mailen ik ben erg blij,
ik kreeg er gratis rounded-IDE yellow kabels bij ingebouwd en enermax fans plus 550W enermax voeding voor 1/2 prijs.
Socket A Asus a7v333 mainboard.

Verwijderd

Topicstarter
Redcap, die site doet het bij mij zeer slecht, heb jij daar ook last van? Het menu, waar alle componenten opstaan, doet het totaal niet.
Pagina: 1