Toon posts:

80gig onder XP - allocation unit size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb zojuist een Maxtor d740x 80gig schijf
in mijn Windows XP machine ingebouwd. Ik
ga de schijf voor muziek en multimedia
gebruiken. Het systeem zelf staat op een
externe scsi schijf en komt dus niet op de
maxtor. File system is op alle schijven NTFS.

Kan iemand me vertellen hoe ik de ruimte het
beste kan indelen? Hoeveel partities heb ik
minimaal nodig om zo effectief mogelijk van de
ruimte gebruik te maken? En een snelle toegangs-
tijd te behouden..

Ook wil ik graag weten of ik de default allocation
size moet gebruiken of zelf iets anders in moet
stellen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Uit ervaring, voor opslag gebruik de 80 Gig aanhouden.
Anders heb je straks een boel 'kamers'vol met kleine beetjes over. Maar al die kleine beetjes is samen toch heel wat. Gewoon netjes met je mappen omgaan.

Je hebt geen kleine partitie nodig voor een Ghost, omdat je het voor opslag van muziek en multimedia gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies. Moet nog wel even verduidelijken dat ik wel met die muziek en multimedia bestanden wil werken. Opslag dekt dus niet helemaal de lading.

Adviseer je dan nog om toch 80 Gig aan te houden?
Kies ik dan voor de default allocation size?

Tx
Leon

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
En de partities deel je in naar gelang de ruimte die nodig hebt. Maar als je een beetje netjes bent kan je gewoon 1 partitie maken en met folders gaan werken.

Maar ik zou 2 partities maken ivm formateren, hoe je die indeelt hangt van jouw af

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.