[No Fans] Poging tot...?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Systeem:
486 DX/33 Mhz (IBM Aptiva)
1GB HD
Floppy
2x 10 MBit ISA NIC
8MB Ram

Dit alles moet dus zonder fans. De CPU had van nature geen fan, nu heb ik me PSU open gelegd, en twijfel ik...

Ik laat de kap van de PSU af, en zet de fan uit. Ben ik dan gevaarlijk bezig? Wordt dat echt te warm? Ik wil 'm namelijk -zeer- stil hebben... Als in, install router software, zet in vergeethoekje, en lamaardraaie stil. Op UPS dus nooit uit (Uptime aantal jaartjes :? :) )

Forget your fears...
...and want to know more...

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik zou er wel een fan in laten zet hem anders op 7 volt is hij een stuk stiller maar heeft nog wel wat koeling

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
Het is altijd veiliger om een fan in uw voeding te houden, ma mijn pc heeft maanden gedraaid zonder voeding fan en werkt nog perfect.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb hier een k6-2 400 mhz als servertje staat, ik heb er een socket a heatsink op gezet met een 60mm fan op 5 volt.

De kast staat altijd open en ik heb de fan uit de voeding gehaald, draait perfect :)

Nou trekt dat ding echt weinig stroom en het is maar een 200 watt AT voeding dus hij wordt niet echt warm :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik rijt de HD er ook nog uit... Booten van flop. En dan doettie maar wat ie niet laten kan.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

ik heb zelf een temp controlled schemaatje erin gezet, op kamer temp staat de voeding fan uit, wordt ie warmer gaat ie draaien, hoe warmer hoe sneller.

Ik heb voor de rest geen koelers erin zitten en geen hdd, dus dat is echt lekker stil :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Idd, in elk geval een fannetje op 5V, die hoor je echt niet hoor :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

5 volt zou ik niet doen, dan heb je een (redelijk grote) kans dat ie niet start. 7 volt is veiliger en ook gemakkelijk te verkrijgen in je pc. Ook op de site van dabit staat een schemaatje over hoe een fan op 5 volt te 'kickstarten' zodat ie dus wel altijd draait.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
De fan in m'n voeding (Duron 750, gf2mx-400, etc) draaid al maanden zonder problemen @5V. En die's bijna onhoorbaar... :Z

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 23:41 schreef gabberjoost het volgende:
De fan in m'n voeding (Duron 750, gf2mx-400, etc) draaid al maanden zonder problemen @5V. En die's bijna onhoorbaar... :Z
je voeding in de koelkast zetten? >:) blijft ook wel koel

• FragFrog
  • Laatst online: 00:40
Op zaterdag 13 juli 2002 12:23 schreef Dannyke het volgende:

[..]

je voeding in de koelkast zetten? >:) blijft ook wel koel
En bovendien helpt zo'n koelkast ook goed als geluidsisolatie :D

* FragFrog krijgt waanideen over drank-en-computerkoelers :9~

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1