Jaar Australië: wat voor hardware mee? :)

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ja, ik weet het, de titel klinkt een beetje vaag, maar het geval is dat ik over een paar weken voor een jaar naar Australië ga met een vriend van me.
Nou heeft hij een digitale camera, en willen we graag zo veel mogelijk foto's maken. Nou zit ik er over te denken om een laptop aan te schaffen waar we alle foto's op kunnen bewaren.
Daarnaast onderhoud ik een website waarop we één keer in de zoveel tijd een verslag willen plaatsen met een foto erbij van ons avontuur in het land down-under :).
Ik weet ook dat er redelijk wat internetcafé's zijn in Australië, maar daar zou ik het lieft niet van afhankelijk zijn. :)

Ik geloof dat als ik er een mobiele telefoon op aan zou sluiten, ik dan maar een overdrachts-snelheid heb van maximaal 1,2 kb per seconde? (9 kbit via irda?) :?
En tsja, zo'n fotootje is toch al weer ongeveer 650 kb.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat voor spullen zou ik dan het beste kunnen aanschaffen? Alvast bedankt!

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Ga je trekken, of op 1 plek blijven?

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik ga heel Australië rondtrekken, dus zal waarschijnlijk nooit langer dan een paar weken op één plek blijven.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Laptops worden nogal eens gestolen, dan ben je je unieke foto's kwijt. (Is niet lullig bedoeld hoor.)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op vrijdag 12 juli 2002 20:26 schreef Emerge het volgende:

Ik geloof dat als ik er een mobiele telefoon op aan zou sluiten, ik dan maar een overdrachts-snelheid heb van maximaal 1,2 kb per seconde? (9 kbit via irda?) :?
En tsja, zo'n fotootje is toch al weer ongeveer 650 kb.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat voor spullen zou ik dan het beste kunnen aanschaffen? Alvast bedankt!
En wat denk je dat dat kost, met een mobieltje foto's uploaden?
Ik zou tog maar afhankelijk worden van de i-netcafé's....

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

4POX

Everybody is wired

Als jij een camera hebt die je zo met usb aan een pc kunt aansluiten en de meeste os kennen dat ding automatisch dan kun je in principe in de meeste internet cafe's je foto's meteen versturen per email/naar een ftp server.

Wat kost 128 MB flash vandaag de dag ?

AKA Rinkel weblog

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

4POX

Everybody is wired

http://www.dynabook.com/pc/catalog/libretto/010507l1/lib001.htm

Koop je die voor mij daar in het verre oosten.. Mag jij hem wel even gebruiken 8-) *D

AKA Rinkel weblog

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In GT staat een FAQ over digicams op vakantie... daar worden ook laptops, energie, opslag, internetcafees enz. besproken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Eventueel een laptop met een netwerkkaart.
Kun je bij zo`n internetcafe meteen op het netwerk.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 23:21 schreef intro het volgende:
Eventueel een laptop met een netwerkkaart.
Kun je bij zo`n internetcafe meteen op het netwerk.
Dat mag dus bijna nooit he :+

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Ik zag laatst ergens een 20GB box, speciaal om foto's of filmmateriaal in op te slaan. Een soort stand alone harde schijf, zeg maar.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Op zaterdag 13 juli 2002 01:06 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Dat mag dus bijna nooit he :+
Hier wel hoor :)
Krijgt geen korting >:)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 19:29

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Antwoord op vraag: zoveel mogelijk!
Hardware is niet te betalen daar!

Specs

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 13:20
koop 2gb aan compactflash kaartjes en je kunt een hele tijd vooruit :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zou een laptop meenemen met CD brander, en 1 keer per maand een ceedeetje met foto's opsturen.... da's het goedkoopst, en je kunt de hoogste kwaliteit opsturen. Ik woon in de USA momenteel, en ik doe dit ook voor de familie. (en ik heb zelfs DSL).

Bovendien voorkom je hiermee dat bij diefstal/crash van je laptop al je foto's zijn verdwenen.... en rekenmaar dat die laptop na een jaar reizen in Down Under aan stress is blootgesteld....een backup is dus altijd aan te raden.

Verder zou ik de laptop laten uitrusten met een normaal modem. Als je in de "outback" gaat reizen in Australie, heb je vaak geen verbindingen meer zodra je van de hoofdroutes afwijkt (is hier in de woestijn ook zo) en data-services zijn meestal NIET beschikbaar in kleinere plaatsen waar je wel bereik hebt (niet financieel rendabel), waar een normale telefoonlijn in een hotel wel aanwezig is. Bovendien is zelfs het sturen van een tekst-mailtje al griefelijk duur door de verbindingskosten.... laat steen een mailtje met foto's.

Wat betrefd je website: kies *geen* gratis provider in Nederland, want je zult zien dat ze juist als jij weggaat de regels weer veranderen dat je bij HUN moet inbellen.... kies dus iets van Geocities of reg een domain en betaal alvast voor een jaar :) Het updaten zou ik zeker niet met een mobiel foontje doen maar gewoon in hotel of herberg met een vaste telefoonlijn.

Een provider in Ozzie voor een jaar moet geen probleem zijn.... waarschijnlijk kun je in het hele land lokaal inbellen ook nog, behalve mischien in de gebieden waar bijna niemand woont :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 04:43 schreef maartena het volgende:
Ik zou een laptop meenemen met CD brander, en 1 keer per maand een ceedeetje met foto's opsturen.... da's het goedkoopst, en je kunt de hoogste kwaliteit opsturen.
........ land lokaal inbellen ook nog, behalve mischien in de gebieden waar bijna niemand woont :)
zo zou ik het ook doen. En dan laat je evt iemand in NL met die CD de site updaten als het om te veel data gaat..
Vrijwel kale html zou je zelf nog kunnnen doen evt met mini-pics. Maak iig altijd de backup-CD naast het opsturen.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Maak gewoon ook meteen je site zoals je die wil en stuur die mee op met de CD, hoeft iemand deze alleen maar ff online te knallen.

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Op zondag 14 juli 2002 04:43 schreef maartena het volgende:
Een provider in Ozzie voor een jaar moet geen probleem zijn.... waarschijnlijk kun je in het hele land lokaal inbellen ook nog, behalve mischien in de gebieden waar bijna niemand woont :)
in australie kennen ze zogenaamde 1-300 nummers. deze zijn voor lokaal tarief te bereiken vanuit het hele land, dus ook in de gebieden waar geen mens woont zeg maar :)

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-08 09:41
voordeel in australie is dat je als je vanuit een huis telefoneerd (of internet), je eemalig een bedrag betaald en daar eeuwig voor kan bellen/internetten.

wat denk je van een microdrive?
of nog beter, zoiets: [url="http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/Imagetank.htm"]http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/Imagetank.htm[/url] , heb ik gebruikt in Oz.
werkt perfect. alleen wel een 32/64 mb flashkaartje nemen, met een 8 mb is het geen doen!
de hele tijd overzetten is vervelend.
oh ja, met dat batterypack doe je ongeveer 2 maanden, is dus zat stroom voor bv de outback, al kan je overal opladen hoor.

euhm, ik heb evt nog wel een australische telefoon te koop :)
koop iig als je naar holland belt een call-card van cardcall, dat is heel goedkoop naar nederland bellen.

veel plezier en let op je spullen. tis een leuk land maar ondanks dat er veel leuke backpackers zijn zijn er ook veel klootzakken die stelen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Kijk hier eens:
[topic=555404]

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Nix.
Koop daar een doos lege cd's, en brand je foto's regelmatig op cd in een internetcafé. (Stom woord trouwens daarvoor, café. Je mag er nooit bier drinken :)) Wel nadeel dat als je camera vol is, je eerst naar een i-café moet. Hoewel elk gat in Oz wel een i-café heeft trouwens.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

Let ook even op dat niet ale telefoon netwerken hetzelfde zijn. Je modem moet wel die ptt daarzo ondersteunen, dat wil je vantevoren echt wel even onderzoeken. zelfs in europa zijn al behoorlijk wat verschilen.
Pagina: 1