Voor een kennis wil ik windows XP gaan installeren maar er zit maar 64 MB in haar pc, hoef ik dus niet eens te proberen. Die standaard HP bak is ongeveer anderhalf jaar oud. Dan kan het toch niet zo zijn dat ie geen 128 mb geheugen slikt waar het nu wel op lijkt? Twee van 64 zal dat dan lukken? Iemand ervaringen mee?
Anderhalf jaar oud, dan moet naar mijn weten élke chipset 128MB DIMM's slikken. Maar toch, doe eens wat meer specs, wat voor chipset/cpu zit er in die HP bak en wat is de volledige naam. Wat voor DIMM heb je daar, double- of single sided en hoeveel chippies en wat voor soort (PC100, 133). Heb je meerdere sloten geprobeerd en wat gebeurd er als je die 128MB er in hebt zitten, start 'ie überhaupt wel op en zo ja, wat voor meldingen/gekke dingen zie je dan... vragen, vragen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
De exacte specificaties weet ik pas over ong. 4 weken dus dan blass ik deze topic wel weer nieuw leven in...
Met 128 MB erin start de computer helemaal niet op. Het beeldscherm vraagt dan of de kabel er wel in zit, oftewel de pc geeft geen output. Het is in elk geval double sided 128 mb en single sided 64 mb en ik heb wel vaker gehoord dat 2 verschillende gheugenchips niet werkt. Maar dan zou 128mb alleen gewoon moeten werken lijkt me. Heb wel meerdere (2 van de 2) sloten geprobeerd met beide geen resultaat.
Maar als niemand zo een idee heeft dan gaan we in augustus wel verder met dit topic...
Met 128 MB erin start de computer helemaal niet op. Het beeldscherm vraagt dan of de kabel er wel in zit, oftewel de pc geeft geen output. Het is in elk geval double sided 128 mb en single sided 64 mb en ik heb wel vaker gehoord dat 2 verschillende gheugenchips niet werkt. Maar dan zou 128mb alleen gewoon moeten werken lijkt me. Heb wel meerdere (2 van de 2) sloten geprobeerd met beide geen resultaat.
Maar als niemand zo een idee heeft dan gaan we in augustus wel verder met dit topic...