Toon posts:

Eigen gameserver

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onze clan wil een dedicated gameserver voor SOF II. Omdat een snelle breedband verbinding vrijwel onbetaalbaar voor ons is ben ik aan het kijken of je die ergens kunt huren...Ik kwam terrecht op http://www.gameservers.nl maar daar is (nog?) geen ondersteuning voor sof II. Het lijkt me fijner dat je zelf kunt bepalen welk spel je wilt laten draaien zodat je ook nogeens op een ander spel kunt overstappen.

Het beste zou zijn dat we een eigen pc aan een lekkere verbinding (denk aan 1Mbit upstream) kunnen zetten voor niet al te veel geld...

Weet iemand waar zoiets mogelijk is, of hebben jullie een beter plan?

Verwijderd

ADSL van bbned heeft 55 kb/s upstream. Ik denk alleen dat dit voor een dedi gameserver erg weinig is. Tenzij je met niet al te veel personen speelt. Wil je hogere upstream dan kan je gaan denken aan SDSL (www.cistron.nl) kan je de prijzen zien van sdsl. Weet trouwens niet of het ook voor particulier aan te vragen is maar denk het wel.

€ 249 per maand voor 100 up en 100 down. Kan je tegelijk gebruik van maken omdat het symetrisch is. :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraag het gewoon eens bij wat andere clans hoe zij dat geregeld hebben en kies daar de beste uit :)

🌞🍃

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Bij http://www.pcfreaks.com/ huren wij onze CS server. Ik weet niet of ze daar ook voor andere spellen servers verhuren. Denk het eigenlijk niet, maar je kan altijd kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 19:57 schreef Tuxus het volgende:
€ 249 per maand voor 100 up en 100 down. Kan je tegelijk gebruik van maken omdat het symetrisch is. :)
Een gameserver huren is een stuk goedkoper, zo'n 30 tot 50 euro per maand.
Op vrijdag 12 juli 2002 20:00 schreef apocrypha het volgende:
Bij http://www.pcfreaks.com/ huren wij onze CS server. Ik weet niet of ze daar ook voor andere spellen servers verhuren. Denk het eigenlijk niet, maar je kan altijd kijken.
Nee dat is alleen voor CS...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:00

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 12 juli 2002 20:11 schreef dajando het volgende:

[..]

Een gameserver huren is een stuk goedkoper, zo'n 30 tot 50 euro per maand.
[..]

Nee dat is alleen voor CS...
Vet! Ik heb binnekort ook een Gameserver draaien op een Cistron Lijntje :) Zometeen gaatie online je kan ff contact met me opnemen al sje ff mee wilt testen , we gaan eerst ff 8 players doen om te kijken hoe het gaat met lagg enzow :)

Komt allemaal wel goed :) trouwens dit is maar een tijdelijke oplossing , ik zoek ook een adresje waa rik zo een server kan locaten/huren :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Voor circa 100 euro per maand zet je een gameserver neer in het netwerk van trueserver (naast de tweakers.net servers) snelle verbinding en super pingtime.... als je beetje grote clan hebt en iedereen dokt mee, dan kost het per persoon vrijwel niets

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 12 juli 2002 20:21 schreef Kertje het volgende:
Voor circa 100 euro per maand zet je een gameserver neer in het netwerk van trueserver (naast de tweakers.net servers) snelle verbinding en super pingtime.... als je beetje grote clan hebt en iedereen dokt mee, dan kost het per persoon vrijwel niets
data verkeer dan ? en meot je zelf een pc betalen ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

wat goedkoper is als SDSL is gewoon colocaten.. dan zet je je eigen server aan een 100mbit dat is zo'n 90 euro per maand voor een 1U kast (je hebt wel speciale kasten nodig die zijn helaas wel prijzig) maar dan heb je wel complete controle over jou systeem

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 12:15
UneXpeCteD, je kan toch ook gewoon een colocated server huren? Betaal je iets meer per maand, maar ik weet niet hoelang jullie die server blijven gebruiken, moet je gewoon even uitrekenen wat goedkoper is. Zelf een server kopen of gewoon een colocated server huren.

There is no magic.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:21 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

Voor rond de 100 euro krijg je 40 gieg aan dataverkeer ik denk dat dat wel genoeg is :)

En ja dan moet je je eigen server hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 20:22 schreef UneXpeCteD het volgende:
wat goedkoper is als SDSL is gewoon colocaten.. dan zet je je eigen server aan een 100mbit dat is zo'n 90 euro per maand voor een 1U kast (je hebt wel speciale kasten nodig die zijn helaas wel prijzig) maar dan heb je wel complete controle over jou systeem
Waar kan ik laten colocaten?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Hmmz , waarom hebben jullie dit neit allemaal gezegd in mijn topic :? Ik heb zometeen ff mijn server op een Cistron lijntje maar hgij had het zonet ook over dat hij binnekort sdsl krijgt , wee tniet eens als mijn server er dan nog draait.

Mischiend at ik voordie tijd al een goeie host heb , heb alleen te weinig funding , en om alles nou zelf te betalen zodat anderen erop kunnen spelen is ook best ghey :S

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:29 schreef Mary Wana het volgende:
Hmmz , waarom hebben jullie dit neit allemaal gezegd in mijn topic :?
Omdat je teveel spelfouten maakt >:)
Op vrijdag 12 juli 2002 20:29 schreef dajando het volgende:

[..]

Waar kan ik een SDSL laten colocaten?
Ik denk dat je bedoelt waar kan ik colocaten :)

Nou kijk eens op:
http://www.webhosters.nl/colocatedwebhosting.php

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 12 juli 2002 20:33 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Omdat je teveel spelfouten maakt >:)
[..]

Nou kijk eens op:
Ik haat je :*

vet handy link btw :)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Zijn al flink wat topix over geweest volgens mij. [search=server huren] waarschijnlijk vindt je dan wel wat :)

En Mary Wana leer eens typen man! (nofi)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Ik zit nu op die site die hierboven is gegeven , daa rkan je zoeken naar een adresje om je crap te colocaten , maar ik meot dus data verkeer zooi invoeren maar weet eiglijk neit wat een reel iets is voor een private server :?

Heft iemand wat getalletjes voor mij ?

Verwijderd

Topicstarter

Nou kijk eens op:
aangepast :)

Maar met zo'n server kun je doen wat je wilt? ook eventueel een ftp laten draaien waar iedereen zijn zooi opzet?

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:40 schreef Mary Wana het volgende:
Ik zit nu op die site die hierboven is gegeven , daa rkan je zoeken naar een adresje om je crap te colocaten , maar ik meot dus data verkeer zooi invoeren maar weet eiglijk neit wat een reel iets is voor een private server :?

Heft iemand wat getalletjes voor mij ?
20 ?

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:21 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

pc wel, dataverkeer kun je per 20gb inkopen waar ik colocate dan. bij die 100 euro zit 20gb bij in, en een aansluiting op backup en een aansluiting op een systeem om remote te resetten

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:41 schreef dajando het volgende:

[..]

aangepast :)

Maar met zo'n server kun je doen wat je wilt? ook eventueel een ftp laten draaien waar iedereen zijn zooi opzet?
Je plaatst dan je eigen server daar :) En hun zorgen voor de verbinding :)

Je moet dan wel je server in een 1u kast stoppen en die dingen zijn vrij prijzig :(

Je kan ook 2u pakken die zijn al wel wat goedkoper maar je moet nog in de richting van 200 euro denken :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:33 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Nou kijk eens op:
nadeel hierbij is alleen dat men vaak het goedkoopste neemt en je moet, zeker bij een gameserver, wel zorgen dat je zo dicht mogelijk op de ams-ix zit, en bij de goedkopere bedrijven zit je dit vrijwel nooit

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zie hier http://www.clanservers.nl

Mischien is dat iets..

edit:

is ook alleen voor cs geloof ik :(

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 20:45 schreef Kertje het volgende:

[..]

nadeel hierbij is alleen dat men vaak het goedkoopste neemt en je moet, zeker bij een gameserver, wel zorgen dat je zo dicht mogelijk op de ams-ix zit, en bij de goedkopere bedrijven zit je dit vrijwel nooit
Dat is waar maar om nou reklame te gaan maken voor bedrijven leek me ook niet alles :) Maar kies dus een bedrijf wat je kent :) Kijk eens hieronder aan de pagina :)

Verwijderd

Misschien doet lanthost het al. Op hun site staat
Soo we will also be offering Soldier of Fortune II: Double Helix. Keep an eye on this site to be the first to get a server
Misschien kan je ze mailen om te vragen of het al kan ofzo. De prijzen zijn erg laag imo. 50 euro voor een clanserver met 16 spelers. De website is trouwens:

http://www.lanthost.com/index.php?name=EZCMS&menu=1200&page_id=25

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 23:28 schreef Zipp0 het volgende:
Misschien doet lanthost het al. Op hun site staat
[..]

Misschien kan je ze mailen om te vragen of het al kan ofzo. De prijzen zijn erg laag imo. 50 euro voor een clanserver met 16 spelers. De website is trouwens:

http://www.lanthost.com/index.php?name=EZCMS&menu=1200&page_id=25
In hun FAQ staat ook het volgende:

We don't see the game our clan wants to run, do you support <insert game name here> as a game server?

YES, when the game can be run remotely on our hardware and software (must run on Linux at this time). We are open to running any game as a dedicated server that supports this type of game play.

Thnx dude voor de site...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wel server IP posten hé? Als het een pub server wordt natuurlijk :)

• Fried
  • Laatst online: 02-02 10:30
wij zijn ook al een hele tijd aan het zoeken voor een plek om onze server(s) te plaatsen.
we hebben onder andere een amd xp 1800+ (wel gewoon in een kast)
we willen dus het liefst een plek met 10mbit+ waar we hem gratis kunnen stallen in de de buurt van een van de clanleden (ik uit nijmegen, gelderland)

en wat zou het gaan kosten om tegen betaling deze server (of meerdere) ergens te laten hosten?

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:14
Coloceren met 40 GB kan al voor :
1U hoge server EUR 60 /maand
2U hoge server EUR 65 /maand
4U hoge server EUR 70 /maand
Inclusief: stroom
100base-T aansluiting
1 IP adres
40GB verkeer
Dus 100 Euro voor 20GB is best wel duur dus

• M@NIC
  • Laatst online: 26-01 11:29
Ik denk dat ie na een jaar er wel uit is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.