Ik zat ook met een probleem dat mijn HDD's (IBM 60GB 7200rpm en Maxtor 60GB 7200rpm (Liquid) nogal warm werden op de plek waar ik ze in mijn kast had zitten (onderin bij de Aopen bigtower)
. Ik heb een nieuwe oplossing bedacht, een simpele en goedkope. (Voor mij dan, ik dacht ik deel het met de GoT-ers
)
Ik heb om het geluid te dempen de HDD's van alle kanten klemgeschoven met van dat eierdopspul. De HDD's natuurlijk wel vastgezet in zo'n ijzer rekje die bij de kast zat. Ze zitten zeg maar in de ruimte onder de 2e CD-Rom (ruimte voor 5 totaal, de overige ruimte gebruikt voor de HDD's).
Nu heel simpel met wat tape een stille koeler (Papst) voorgehangen. De afdekklepjes voor de CD-Rom's er weer voor gezet en ik hoor ten eerste helemaal niks meer en de HDD's voelen echt niet warmer aan dan een beetje lauw!
Voor mij een perfecte oplossing
. Ik heb er geen geld voor uitgegeven, iedereen heeft nog wel ergens een fan liggen neem ik aan en je hebt niet van die speciale harddisk-coolers nodig.
* Smarron is weer blij
Hier een plaatje:
Ik heb om het geluid te dempen de HDD's van alle kanten klemgeschoven met van dat eierdopspul. De HDD's natuurlijk wel vastgezet in zo'n ijzer rekje die bij de kast zat. Ze zitten zeg maar in de ruimte onder de 2e CD-Rom (ruimte voor 5 totaal, de overige ruimte gebruikt voor de HDD's).
Nu heel simpel met wat tape een stille koeler (Papst) voorgehangen. De afdekklepjes voor de CD-Rom's er weer voor gezet en ik hoor ten eerste helemaal niks meer en de HDD's voelen echt niet warmer aan dan een beetje lauw!
Voor mij een perfecte oplossing
* Smarron is weer blij
Hier een plaatje:
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-