Ik heb mijn printer aan mijn Freesco router/printserver gekoppeld. Weet iemand of ik iemand anders via het internet op mijn printer kan laten printen?
Ja, vanuit de setup, bij enable print server [y/n/s] en dan yes kiezenOp vrijdag 12 juli 2002 19:19 schreef NoSnorro het volgende:
Ik heb mijn printer aan mijn Freesco router/printserver gekoppeld. Weet iemand of ik iemand anders via het internet op mijn printer kan laten printen?
Zo kan je van buitenaf worden geprint via [jouwip]:515
wel ff zo instellen dat de firewall dit toelaat natuurlijk
Hoi LeonM,
Ik heb geprobeerd onder Windows XP een nieuwe printer aan te maken met http://***.***.***.***:515 maar krijg dan steevast de melding dat de printer niet gevonden kan worden. Zelfs als ik NAT en Firewall om te testen even helemaal uitzet komt hij er niet doorheen.
Mis ik iets?
Ik heb geprobeerd onder Windows XP een nieuwe printer aan te maken met http://***.***.***.***:515 maar krijg dan steevast de melding dat de printer niet gevonden kan worden. Zelfs als ik NAT en Firewall om te testen even helemaal uitzet komt hij er niet doorheen.
Mis ik iets?
Wil je nou locaal printen (dus over je netwerk thuis) of echt vanaf een buitenlocatie de printer in je huis besturen?Op zaterdag 13 juli 2002 20:07 schreef NoSnorro het volgende:
Hoi LeonM,
Mis ik iets?
Voor het eerste geval doe je dit:
- verwijder alle printers in windows
- maak nieuwe printer aan
- kies voor LOKALE printer! (en vink autodetect af, heeft toch geen nut)
- next
- create new port > standaard TCP-IP poort
- Wizard springt open > next
- Printer name or ip adress je freesco ip invullen (bijv 192.168.0.1) in de onderste balk komt dit te staan: IP_192.168.0.1
- next
- Kies standard device: generic network card
- Next
- Finish
- Kies je printer
- Next, next geen test page, Finish
- Rechter muis op je printer > proporties > ports
- Configure port
- Klik nu LPR aan ipv RAW
- Vul bij queue name lp1 in
Snappie?
Thats al, probeer nu maar een test page te maken
Beste LeonM,
Het lokaal printen was me al gelukt, geen problemen daar.
De tweede optie, het echt vanaf een buitenlocatie de printer in mijn huis besturen, is wat ik graag voor elkaar wil krijgen.
Als ik met een PC die niet op mijn interne netwerk is aangesloten bijvoorbeeld inbel bij Zonnet en dan jouw oplossing ([jouwip]:515) probeer krijg ik de melding dat de printer niet gevonden kan worden.
De Firewall op de router zet ik daarbij voor testdoeleinde even helemaal uit.
Kun je mij anders vertellen hoe ik de Firewall zo instel dat hij alleen die printopdracht doorlaat?
Alvast bedankt voor de moeite! :-)
Het lokaal printen was me al gelukt, geen problemen daar.
De tweede optie, het echt vanaf een buitenlocatie de printer in mijn huis besturen, is wat ik graag voor elkaar wil krijgen.
Als ik met een PC die niet op mijn interne netwerk is aangesloten bijvoorbeeld inbel bij Zonnet en dan jouw oplossing ([jouwip]:515) probeer krijg ik de melding dat de printer niet gevonden kan worden.
De Firewall op de router zet ik daarbij voor testdoeleinde even helemaal uit.
Kun je mij anders vertellen hoe ik de Firewall zo instel dat hij alleen die printopdracht doorlaat?
Alvast bedankt voor de moeite! :-)
je mag je begroeting weglaten hoor. zijn we niet zo blij mee en helemaal niet als het vaker in 1 topic gebeurd. laat het dus gewoon achterwege, dat voorkomt ergernisOp zondag 14 juli 2002 14:28 schreef NoSnorro het volgende:
Beste LeonM,
verder raadt ik je aan even de faq door te lezen: [topic=319439/1/150]
Welkom op GoT
Pagina: 1