Asus Terminator en Via C3 processor

Pagina: 1
Acties:

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik heb een Asus Terminator systeem en ik wil er nu geluidsloos systeem van maken. De Via C3 processor kan passief gekoeld worden heb ik begrepen maar wat betekend dit concreet?

Dat alleen de processor geen ventilator hoeft? Of dat de ventilator van de kast ook uit kan?

Ik heb nu een celeron processor maar de koeler van de kast zelf maakt de meeste herrie.

Verwijderd

passief koelen betekent dat je er alleen een heatsink op moet zetten, geen fan.. en met de ventilator van de kast bedoel je de fan van je voeding? Die koelt je voeding en kan je er helaas niet uithalen.. naja kan wel >:) maar ik zou t niet doen iig ;)

Verwijderd

Ik zou niet zomaar je fan uit je voeding halen. Je hebt dan grote kans dat je voeding te warm wordt.

Je cpu zou je wel zonder fan kunnen koelen, neem dan een grotere koelblok. Natuurlijk moet je dan heel goed je temperatuur in de gaten houden. (MBM5 gebruiken bijv.)

Ik zou persoonlijk kiezen voor stillere/duurdere fan's. Of over gaan op een wc :)

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

je hebt sowieso geen fan op je heatsink nodig met n C3, je kan daarnaast ook kijken wat je temps doen, en dan beslissen of je je kast fan ook uit kan zetten, maar hou er rekening mee dat die kast fan r niet voor niks zit! bijvoorbeeld om de voeding te koelen.

edit:

te laat :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 19:21 schreef kaasie het volgende:
Je cpu zou je wel zonder fan kunnen koelen, neem dan een grotere koelblok. Natuurlijk moet je dan heel goed je temperatuur in de gaten houden. (MBM5 gebruiken bijv.)

Ik zou persoonlijk kiezen voor stillere/duurdere fan's. Of over gaan op een wc :)
Nee hij heeft het over de C3 processor, die is ontworpen op een gering energiegebruik en dat ding wordt nauwelijks warm dus met een standaard heatsink koelt het zat, je hoeft dan niet op de temp te letten.. die procs draaien zonder heatsink zelfs nog heb ik gehoord ;)

• Paul_
De grap van een asus terminator is dat de kast-fan niet in of bij de voeding zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asusterminator/Image9.jpg

Maar kan de kast-fan nou uit of niet?

Want als dat niet kan dan heeft een Via C3 processor ook geen nut want de herrie wordt vooral veroorzaakt door de kast-fan.

• PowerFlower
  • Laatst online: 18-08 01:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Kijk sowieso uit wat voor een C3 je er op zet. De Terminator ondersteunt namelijk alleen de oude C3's, ik weet even niet meer precies welke dat zijn maar C3's >900Mhz werken er sowieso niet in!

• Paul_
Op vrijdag 12 juli 2002 19:28 schreef PowerFlower het volgende:
Kijk sowieso uit wat voor een C3 je er op zet. De Terminator ondersteunt namelijk alleen de oude C3's, ik weet even niet meer precies welke dat zijn maar C3's >900Mhz werken er sowieso niet in!
En na een BIOS update dan?

• Paul_
Op vrijdag 12 juli 2002 19:26 schreef Paul_ het volgende:
De grap van een asus terminator is dat de kast-fan niet in of bij de voeding zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asusterminator/Image9.jpg

Maar kan de kast-fan nou uit of niet?

Want als dat niet kan dan heeft een Via C3 processor ook geen nut want de herrie wordt vooral veroorzaakt door de kast-fan.
Niemand? Op het plaatje is te zien dat de voeding en de kast-fan los van elkaar staan.

en Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asusterminator/Image10.jpg

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op vrijdag 12 juli 2002 22:12 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Niemand? Op het plaatje is te zien dat de voeding en de kast-fan los van elkaar staan.
In principe kan de C3 passief gekoeld worden dus, dwz dat hij voldoende heeft aan een heatsink zonder fan daar op, een casefan is natuurlijk wel aan te raden voor de airflow, maar zolang de case op een niet al te verkrampte plaats staat (zoals in een kleine kast) is het in principe niet nodig, bij de hoger geclockte c3's is wat meer aan te raden een casefan te gebruiken, (1ghz vooral). Wat je kan doen is wachten op de Nehemiah core (0.13 micron) die nog koeler zou moeten worden waardoor dit zowieso geen probleem wordt (zie ook frontpage) deze core zal niet lang na introductie ook tot een 1.4 Ghz variant verschijnen.

Er zijn overigens zeer stille koelers te krijgen van bijvoorbeeld zalman, deze zal je ook niet horen tenzij je met je hoofd tegen de case zit en bieden je toch wel een extra stukje zekerheid...

• Paul_
Op vrijdag 12 juli 2002 22:19 schreef Caesartje het volgende:

[..]

In principe kan de C3 passief gekoeld worden dus, dwz dat hij voldoende heeft aan een heatsink zonder fan daar op, een casefan is natuurlijk wel aan te raden voor de airflow, maar zolang de case op een niet al te verkrampte plaats staat (zoals in een kleine kast) is het in principe niet nodig, bij de hoger geclockte c3's is wat meer aan te raden een casefan te gebruiken, (1ghz vooral). Wat je kan doen is wachten op de Nehemiah core (0.13 micron) die nog koeler zou moeten worden waardoor dit zowieso geen probleem wordt (zie ook frontpage) deze core zal niet lang na introductie ook tot een 1.4 Ghz variant verschijnen.

Er zijn overigens zeer stille koelers te krijgen van bijvoorbeeld zalman, deze zal je ook niet horen tenzij je met je hoofd tegen de case zit en bieden je toch wel een extra stukje zekerheid...
ok, maar wordt de 1.4Ghz met Nehemiah core niet Socket 478? Ik heb een socket 370...

• PowerFlower
  • Laatst online: 18-08 01:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Paul_ schreef op 12 juli 2002 @ 19:32:
[...]

En na een BIOS update dan?
Nee. Heb de nieuwste BIOS op dat ding gezet en no go |:( uiteindelijk toch maar voor een Celly gegaan en die C3 ligt hier ergens in een buro laatje ;(

Verwijderd

Paul_ schreef op 12 juli 2002 @ 22:12:
[...]

en afbeelding
misschien kan je m vervangen door een stillere?!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Tip, haal die grill ervoor weg (neemt airflow weg en versterkt het razende geluid). Plaats er daarna een hoge kwaliteits fan in (bijvoorbeeld pabst of zalman).

Daarmee zou je em een stuk stiller kunnen maken.
Mocht je wel een grill nodig hebben, dan kun je er altijd een fijnere grill opzetten en niet zo'n luchtblokkade zoals er nu op zit.

Verwijderd

Je kunt je C3 zonder kastfan draaien. Je moet dan wel zorgen voor een FLINKE heatsink of een (stille) koeler op je processor, en je kunt rekenen op 45-50 graden in je kastje (hier staat een P4 533 terminator met een 1,8 P4 waarvan de kastfan het niet doet. Draait op zich prima, alleen MB = 47*c en Proc = met silent fan 44*c (stressed). Staat wel gewoon midden op tafel, dus kweetniet hoe het gaat als je hem in je bureaula stopt ofzo. zit een Maxtor 40GB D740X in, een 52x Asus CD-drive en een Samsung 16x DVD.
Pagina: 1