Ik heb dus enkele weken geleden een Maxtor HDD gekregen voor m'n verjaardag (wedden dat ut weer het goedkoopste modelletje was?), van 60 GB op 7200 RPM (geen idee van de doorvoorsnelheid). Nu heb ik dat ding gisteren pas geinstalleerd (ging um normaal bijhouden tot ik m'n nieuwe pc in elkaar gepleurd had), en een berg settings geprobeerd enzo maar ik blijf altijd op hetzelfde probleem stoten: Je werkt 5 minuten, en dan moet je 3 minuten wachten voor de pc weer reageert (bij wijze van spreken). Intussen blijft dat HDD LEDjuh lekker doorfikken en lijkt ut of hij zoekt als een gek, met 100% CPU spikes. Het gekke is echter dat dit een kersverse NTFS WinXP install is, volgens diagnose is hij nauwelijks gefragmenteerd (30 GB partitie).
M'n vorige HD was een 10 GB Western Digital die op ATA33 werkte denk ik, was te lui om um op 66 te zetten met al die updates enzo, maar die werkte aanzienlijk sneller dan deze hier. Ik had m'n ouders nog gevraagd een ATA100 op z'n minst te kopen.. Ik heb de garantie hier nog, maar volgens een vriend zijn die 100% spikes gewoon te wijten aan Maxtor schijven, en ik denk niet dat ik zomaar m'n geld kan terug krijgen.. ideas, anyone?
M'n vorige HD was een 10 GB Western Digital die op ATA33 werkte denk ik, was te lui om um op 66 te zetten met al die updates enzo, maar die werkte aanzienlijk sneller dan deze hier. Ik had m'n ouders nog gevraagd een ATA100 op z'n minst te kopen.. Ik heb de garantie hier nog, maar volgens een vriend zijn die 100% spikes gewoon te wijten aan Maxtor schijven, en ik denk niet dat ik zomaar m'n geld kan terug krijgen.. ideas, anyone?