Toon posts:

[wc] Zelf maken water blokken(groten)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zelf even aan het teken geweest.
Check

nou is mijn vraag is dit een goed idee en is dit doen baar? en weet iemand waar ik zoon plak aluminium kan krijgen (300X150X20MM) 2X
dit project is voor me nieuwe versterker.

ideeën zijn welkom ;)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
hoe zou je 25 cm diep willen boren :?

Ik denk dat je beter met koperen buizen zoiets kan gaan maken hoor. Hoeveel oppervlak hebben die dingen eigenlijk die de warmte afgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 19:16 schreef Bredend het volgende:
hoe zou je 25 cm diep willen boren :?

Ik denk dat je beter met koperen buizen zoiets kan gaan maken hoor. Hoeveel oppervlak hebben die dingen eigenlijk die de warmte afgeven.
het gaat er vooral om dat hij helemaal vlak blijft aan de zijkanten.

25cm diep boren is geen probleem oom van mij heeft een draai bank

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik deze schroeven kan krijgen en/of hoe ze heten Afbeeldingslocatie: http://www.gnwco.com/Screw-0908.jpg

zoek de maten M16 en M10

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 12 juli 2002 19:48 schreef The Vaporizer het volgende:
weet iemand waar ik deze schroeven kan krijgen en/of hoe ze heten [afbeelding]

zoek de maten M16 en M10
ik heb ze hier gewoon zien liggen bij een gereedschap winkel Fixed genaamd. iig tis in een dorp en ik denk dat je ze overal wel kan krijgen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 21:04 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

ik heb ze hier gewoon zien liggen bij een gereedschap winkel Fixed genaamd. iig tis in een dorp en ik denk dat je ze overal wel kan krijgen..
beter, alleen is het makkelijker als ik de naam ook wist :)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op vrijdag 12 juli 2002 19:48 schreef The Vaporizer het volgende:
weet iemand waar ik deze schroeven kan krijgen en/of hoe ze heten [afbeelding]

zoek de maten M16 en M10
volgens mij zijn het gewoon tab-eindjes.

maar deze op de foto zijn helemaal doorgeboord,.. of vergis ik me nu?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 23:12 schreef OliverBB het volgende:

[..]

volgens mij zijn het gewoon tab-eindjes.

maar deze op de foto zijn helemaal doorgeboord,.. of vergis ik me nu?
ja dat klopt het moet dus wel dicht zijn en dan met een inbus schroef M10-M16 (tab-eindjes?)

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
yep tab-eindjes

is nix byzonders,...in elke voorraad kast in de werkplaast bij bedrijven zullen ze wel te vinden zijn
bij ons wel iig

• bredend
  • Laatst online: 08:45
Ik vindt het wel interessant hoor. je moet zeker pics posten.
Custom waterblokken zijn erg leuk.

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn ksit uit getekent heb zal ik die ook ff posten snappen jullie mijn bedoeling... kan wezen dat dieblokken groter moeten

• FragFrog
  • Laatst online: 00:40
Hmmmz, ben net bezig met websiteje voor metaalbewerkingsbedrijf (eng lang woord, niet? ;)), die maken dat soort dingen ook voor zover ik weet. Maar zul je idd ook wel gewoon in winkels ed. kunnen kopen :)

Verder: leuk bedacht, denk erover zelf ook zoiets te maken voor mn hd's (die worden beetje asociaal warm nu er bijna geen airflow meer in mn kast is)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Je idee van dat waterblok is wel geinig, maar er kan ozo veel fout gaan. En het maakt geen drol uit of je die gaten boord of draait, feit is dat je gewoon een lange boor nodig hebt ;)
Verder is je idee van de intake en outtake niet helemaal ok. Er lopen namelijk 3 'koelbuizen' parrallel door je blok. De stroming zoekt de weg van de minste weerstand, dus als je middelste buis te groot is, zal het meeste daar doorheen stromen, waardoor de buitenste buizen geen tot weinig nut hebben. Je zou ze beter in serie kunnen maken, maar dat is weer wat moeilijker...
Ook vind ik 3 buizen wat weinig, niet veel koelend oppervlak. Je zou misschien beter 2 blokken nemen in daarin met een kleine radius frees op een (CNC)freesbank een serie gangetjes frezen. Ook kan je gelijk je intake/outtake erin maken. Dan op 1 blokje overal een beetje Loctite of vloeibare pakking insmeren op en tis weer waterdicht. Deze kan je daarna op elkaar schroeven met de 4 gaten die je aan de zijkant hebt gemaakt. Ik probeer er anders wel een tekeningetje van te maken.
Enigste probleem is, je heb nogal wat geavanceerde apparatuur nodig. Laten ze nou net bij mij op school... 8-)
Ik ga het zelf misschien ook proberen. Heb alleen nog een pompje en radiateur nodig. Pompje van een aquarium zal wel goed wezen, alleen die radiateur nog...
En voor je die inbusplugjes erinschroeft, wel een beetje Loctite erop doen he, dan weetje zeker dat ze waterdicht zijn :7
I rest my case... :z

Use the Search Luke...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

best leuk id jah, maar helemaal werken gaat het niet zoals jij denkt, zoals degene boven me al zegt: vloeistof zoekt de weg vd minste weerstand: het gaat dus vooral door het middelste kanaal lopen, je zou dit kunnen oplossen door een blok te maken waarbij je kanalen serieel, dus achter elkaar lopen...

dit kun je doen door de kanalen zo te boren, dat je kanalen niet meer naast elkaar lopen, maar dat het 1 traject is...(zit niet achter men eigen comp, dus kan het ff niet posten) :S

je moet ook nog oppassen met aluminium in je systeem (als je er dan ook nog andere metalen in gebruikt, zoals een koperen radiator) omdat het samen met andere metalen gaat reageren... nu kun je idd gedestilleerd water gebruiken, maar binnen de kortste keren is dit weer vervuild...

je moet ook die tap eindjes goed intapen met die gas-verbindingen-tape, anders gaat het misschien lekken...

Het is wel een mooi id, omdat het vrij makkelijk zelf uit te voeren is, goedkoop is, makkelijk te onderhouden (tapje eraf, boor er ff in, aanslag weg :))
misschien alleen nog een ander materiaal... (koper/messing)

edit 1: -
edit 2: edit 1 weghalen, stomme vraag :)

Electronics development

Verwijderd

Die dingen heten tapeindjes, maar jij zou ook gewoon korte inbusboutjes kunnen gebruiken met verzonken kop. Die kun je in elke bouwmarkt krijgen.

Overigens zie ik het nog niet zo zitten dat je zonder professioneel gereedschap een gat van 25cm diep in zo'n blok geboord krijgt.

Misschien kun je beter een dunnere (3-5mm) plaat koper pakken, een 22mm roodkoperen buis doormidden zagen, en die op de plaat solderen (zodat je dus een halve-circel vormig kanaal krijgt).

Mijn watergekoelde versterker werkte overigens met een normaal koelblok waar ik koperen pijp (5.5mm) tegenaan geklemd had. Werkte prima.

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

offtopic:
Heu, ik heb hier de beloofde pic van mijn zelf verzonnen koelblok, alleen ik weet nog niet hoe ik die pic hierin krijg! ;( Een link naar een website kan ik niet maken want die heb ik niet en 'knippen' en 'plakken' werkt hier (uitereraard) niet. Hoe krijg ik hem hier dan dat je hem gelijk ziet? Kan er geen directe FAQ over vinden...

BTW het beste is echt dat je gewoon kanaaltjes in een blokje freesd en nog 1 in spiegelbeeld als deksel, radius frees dus opelkaar heb je een ronde leiding erdoor. Beste richting is natuurlijk vanuit het midden en zo circelen naar buiten. Middelste gedeeldte het heetst, dus daar moet je dan je intake hebben.
je moet ook die tap eindjes goed intapen met die gas-verbindingen-tape, anders gaat het misschien lekken...
En in plaats van gas-verbindingen-tape kan je ook heel goed Loctite of zoiets gebruiken hoor, zoals ik al eerder zei :y) Dat spul is vloeibaar en na het harden is het goed hittebestendig.

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
het mooiste zal eigenlijk zijn als iemand ze te koop had :P of er een winkel was die zoiets verkocht ik heb uren gezocht met google kon niemand vinden die zoiets verkocht. maar jullie zeggen dat mij die niet gaat lukken met een draaibank?

[offtoptic]
Upload hier je plaatjes gratis Klik
[/offtoptic]
Pagina: 1