Geen geluid bij tvout

Pagina: 1
Acties:

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:04
Ik heb alle kabeltjes netjes aangesloten, maar krijg mijn geluid niet via mijn tv! :(
Heb het als volgt aangesloten:
svhs kabeltje van geforce 2 ultra naar scartblokje en geluid uit plugje in SBlive player 5.1 gestoken en twee tulpjes in scartblokje. Heb het scartblokje in mijn tv gestoken en voila ik heb beeld, maar geen geluid.

Ik heb het stekkertje achterin mijn sblive overal al ingestoken, maar geen geluid via de tv.
Tvtool geeft ook een rood rondje weer naast mijn sblive... :?

Wie kan mij helpen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Alles wel enabled gezet bij je opties voor sound in Windows? (misschien domme oplossing, maar hey, ik weet ook niet wat je wel en niet hebt gedaan...)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

je geluidskaart doet het wel als je gewoon iets afspeelt met speakertjes ofzo? Heeft geen rare conclicten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -TheNose-
Nee geluidskaart werkt perfect onder windows...games, mp3 alles...Heb het gevoel dat ik OF niet de goede uitgang gebruik van mijn geluidskaart OF iets niet aan heb staan... :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt niets niet aanstaan, als je gewoon dezelfde uitgang gebruikt als die waar geluid uit komt... Dan is je scartplug niet goed ofzo... Sluit datzelfde kabeltje eens op je stereo aan, of sluit eens een walkman op dat kabeltje aan (zodat de TV walkman geluid zou moeten weergeven). Kan je eens uitzoeken waar het probleem zit

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Op vrijdag 12 juli 2002 21:28 schreef JvS het volgende:
Sluit datzelfde kabeltje eens op je stereo aan, of sluit eens een walkman op dat kabeltje aan (zodat de TV walkman geluid zou moeten weergeven). Kan je eens uitzoeken waar het probleem zit
Zorg er wel voor dat je televisie een videosignaal krijgt als je je walkman erop aansluit, anders hoor je nog niks.
Probeer anders dat kabeltje eens in de koptelefoon-aansluiting van je speakers te stoppen (als je die hebt), inplaats van in je geluidskaart.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• -TheNose-
Ik denk dat ik het weet...heb digital out only aanstaan op sblive...maar naar tv is analoog :)
Test het morgen even...

• -TheNose-
En ja hoor mijn briljante ingeving was correct. Digital output only uitgezet en voila geluid via tv! :)
Nu alleen nog splitsertje kopen, hoef ik niet steeds stekkertjes te verwisselen....
bedankt voor de reacties... :)
Pagina: 1