-1 overgewaardeerd, waarom zo vaak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb bij weet ik 't hoeveel post van me (zelfde username) dat er 9 / 10 x -1 overwegwaardeerd (of zo iets) staat.
Kan iemand mij uitleggen waar dit op slaat?
(ik snap best 't ranking, systeem) maar die +1 en -1 van over en onder gewaardeerd, een bietej vout.
Dit omdat als een bepaalde post van iemand +1 interrestan bal bla krijg (dus een rating omhoog) er weer van die -1 overgewaardeerds tussen komen. Ik bedoel als een post goed / zinvol is, dit is vaak terug te merken aan de waarderingen, er dan van die -1's in komen. Het is dan tocht terrecht dat iemand zo'n (hoge) waardering heeft.
//edit
Waarom dit (zinloze) verhaal, omdat ik van mening ben dat die -1 en +1 van over en onder-gewaardeerd vaak misbruikt worden, heb ik 't idee

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Voor uitleg over het modereersysteem op de Frontpage en bespreken van klachten over de moderaties van (individuele) reacties op de Frontpage, kun je het best terecht op ons Tweakers.net Moddereter Forum.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
TFF > TMF

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je urrels voor ons van je reacties :? :)

Reacties kun je doorlinken door op de score+tag van je reactie de urrel vanaf te halen :P

Hmm, brakke zin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
FF voor de duidelijkheid een voorbeeld:

Ik post een reactie in een draad over nieuwe drivers:
Ik heb deze drivers gedownload en na wat moeite geinstalleerd (zipje kapot, ff opniew downloaden). Men 3DMarks zijn met 200 punten omhoog gegaan! Ik raad deze drivers voor iedereen aan, maar deze download is traag. [url="http://link"]hier[/url] isie ook te vinden
Deze reactie zou ongeveer +2 waard zijn (afhankelijk van mening). Ik zet in op +1 (standaard). Vervolgens komen de volgende moderaties:
+1 informatief, +1 behulpzaam, -1 overgewaardeerd +1 behupzaam, -1 overgewaardeerd
Na de eerste +1 sta ik op 2, waar ik hoor. Echter iemand let niet op, of heeft een andere mening en geeft me nog een pluspunt: +3. Daar is iemand het niet mee eens, dus gaat er een overgewaardeerd overheen, omdat informatief of behulpzaam wel klopt, alleen de score niet. +2. Weer iemand die een +1 geeft: +3 en weer iemand die overgewaardeerd invult: +2, ik sta goed.

Zo lijkt het alsof iemand veel minpunten heeft gekregen, terwijl deze niet 'negatief' bedoeld waren: alleen als uitvoering van het idee "laten we de echt goeie reacties op +3 en de behulpzame reacties (als deze) op +2 houden." :)

Een overgewaardeerd zal dus vaak 'correctiewerk' zijn. Als een post omlaaggewaardeerd wordt vanwege overbodig of troll-zijn zal overgewaardeerd niet gebruikt worden.

Resume: als jij een post op +3 ziet staan waar veel overgewaardeerd inzit, dan was er een meningsverschil over of het een +3 of een +4 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Netman867; bedankt, 't is mij 'denk ik' wat duidelijker geworden.
Maar wanneer een post nou +2 +3 +4 of whatever waard is snap ik nou nooit maar goe

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Scarecrow, als je in onze [topic=384458] :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1