Dual monitor setup doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zal om te beginnen maar alvast erbij zeggen dat ik me scheef gesearched heb, en ik het antwoord niet gevonden heb.Alhoewel ik wel soortgelijke problemen heb gelezen heb ik geen oplossing gevonden.

Probleem is als volgt: Ik heb hier twee monitoren en twee videokaarten: Een Geforce 2mx400 AGP en een Hercules 3d prophet PCI.

Ik heb de hele zooi aangesloten,en in het bios de opstartmonitor op AGP gezet. Als ik nu Windows opstart werkt alles perfect op mijn primairy monitor die op de Geforce hangt, maar op het moment dat Windows mijn desktop weer zou moeten geven, dan schakelt mijn primairy zichzelf uit, en krijg ik mijn desktop op mijn tweede monitor.

Probleem is alleen dat ie op de secondairy monitor geen taakbalk weergeeft en als ik de eigenschappen van het beeldscherm wil oproepen, dan komt dat venster op mijn primairy monitor die op dat moment gewoon uitstaat.
En aangezien die monitor uitstaat kan ik dus de eigenschappen niet veranderen.

Nu heb ik dat opgelost door met Ultramon een sneltoets toe te wijzen waarmee ik het venster van monitor kan laten veranderen.
De enige oplossing die ik heb gevonden is mijn secundairy monitor in te stellen als primairy, dan springt mijn grote monitor weer aan. En het dan weer terug te zetten zoals het was. En dan doet ie het gewoon weer.

Als ik nu mijn secundairy monitor disable bij het afsluiten van Windows en dan opnieuw opstart, dan start ie normaal op en werkt alles weer totdat ik de secondairy weer aanzet en dan moet ik dezelfde truc weer uithalen.

Nu heb ik in het bios ook al de opstartmonitor naar PCI veranderd, maar dan doet mijn primairy monitor het niet meer en geeft ie de foutmelding dat de drivers van mijn Geforce geschreven zijn voor een oudere versie van Windows en niet compatible zijn met XP, en dan moet ik ze opnieuw installeren voordat het weer werkt. (ik gebruik gewoon de laatste drivers van de nVidia site)

Het is een beetje een lang verhaal, maar korter kon ik het niet maken.

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

Volledige specs staan in mijn sig bij workstation.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
Misschien niet een directe oplossing...maar als je 2 monitoren werkend wil hebben onder windows moet je zoiezo je PCI-videokaart als primairy op laten starten.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Fantomas
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 19:05 schreef LG_Greenman het volgende:
Misschien niet een directe oplossing...maar als je 2 monitoren werkend wil hebben onder windows moet je zoiezo je PCI-videokaart als primairy op laten starten.
Goed, maar dan zegt ie dus dat mijn drivers voor de Geforce niet voor XP geschreven zijn en schakelt ie de Geforce uit.
En nu werkt het ook wel, maar ik moet dus eerst iedere keer na een reboot de primairy en secundairy omwisselen.En daarna weer terugzetten

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Op vrijdag 12 juli 2002 19:05 schreef LG_Greenman het volgende:
dat MOET helemaal niet ik draai al succes vol met Windows 98, 2000 en XP met dual monitor en ik start primair van AGP op!!!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op zaterdag 13 juli 2002 01:45 schreef Mysteryman het volgende:

[Op vrijdag 12 juli 2002 19:05 schreef LG_Greenman het volgende:
Misschien niet een directe oplossing...maar als je 2 monitoren werkend wil hebben onder windows moet je zoiezo je PCI-videokaart als primairy op laten starten.]

dat MOET helemaal niet ik draai al succes vol met Windows 98, 2000 en XP met dual monitor en ik start primair van AGP op!!!
inderdaat Wat LG-Greenman beweerd is onzin. Ik heb hier ook al jaaren een dual setup draaien met twee diamond kaartjes. En mijn primairy is toch echt een agp kaart.

Dualmonitor setup problemen komen vaak voor doordat de kaarten allebij van andere fabrikant zijn en deze bijde vaak weer hun eigen drivers nodig hebben die onderling vaak niet goed overweg met elkaar kunnen.

Ik hoop dat het nog lukt met deze setup om het aan de praat te krijgen en anders raad ik je toch aan om voor een voor een 2e geforce mx pci kaartje te gaan. (of natuurlijk een videokaart met muliti monitor setup :D nog makelijker)

• Fantomas
  • Niet online
Waarschijnlijk dan toch maar een dual monitor kaartje kopen dan maar.
Dan ben ik tenminste van het gezeur af.
Maar vooropig moet het zo maar even, dus als iemand nog wat weet?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
vaag, dat van PCI werd in tig andere topics ook beweerd en ik heb het zelf ook....als ik me AGP als primairy zet dan is de driver van me PCI ongeldig en heb ik dus alleen AGP

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Primary op PCI moet bij sommige mensen wel, andere niet. Ik had eerst een Trident 940 kaartje, Primary=PCI. Nu Matrox millenium, Primary=AGP. Wat ook fout kan gaan (wat bij mij fout ging), was een driver conflict oid. Mijn dual dislpay setup met die Trident werkte alleen als ik de standaard drivers van Windows XP gebruikt, zodra ik de nieuwste van www.nvidia.com downloadde, werkte het niet meer. Nu met Matrox kaart werkt het wel perfect.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Nou ja ik heb primair een Viper 770 ultra (TNT2) en secundair een M64 (ook TNT2) noooooit problemen gehad...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Fantomas
  • Niet online
^kickje^

Laatste poging.

Ik heb XP even opnieuw geinstalleerd nadat, mijn monitor niet meer wilde opstarten.
Is er nog iets aan
te doen, of zal ik dan toch maar op zoek gaan naar een goedkoop kaartje dat wel gewoon werkt?
Pagina: 1