Toon posts:

Videokaart vertikt hogere resoluties!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de PC van mijn zoon een nieuwe harde schijf erin gestopt (en een 128Mb Sdram).

Dus W98SE opnieuw installeren en alles wat er nog meer op moest aan drivers.

Alles ging goed totdat ik de resolutie hoger dan 640 x 480 ging zetten na de installatie van de Diamond Viper 330 (ja, ik weet het, niet zo'n luxe, maar nooit problemen mee gehad).

Na de restart eindigt W98 steeds in een licht grijs scherm en moet weer in safe mode (na reset) worden herstart.

Ook komt soms tijdens het vernieuwen van de driver voor de viper 330 de melding dat driver en adapter niet bij elkaar zouden horen! Terwijl ze voor de harde schijfwissel toch echt in dezelfde machine zaten en prima werkten!!

Iemand een idee?

(Ik heb al nieuwe drivers gedownload, mocht niet baten, werkt nog steeds enkel in 640x480)

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Probeer eens je monitor te installeren heeft bij mij wel geholpen.
Dan kan ie namelijk pas de hogere resoluties aan.
Anders ....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ach, Viper 330, alle details laag, in advanced options ongeveer alles wat het beeld mooi maakt uitzetten, resolutie op 400 bij 300 en een Riva 128 draait UT weer op 20 fps, hoera!!!!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Krijgt de kaart wel een IRQ ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Staat de refreshrate niet te hoog voor de monitor? als de monitor beveiligd is tegen te hoge refreshrates dan krijg je geen beeld maar de monitor blijft wel gewoon aanstaan (en krijg je bij een monitor met te hoge helderheidsinstellingen een grijzig scherm met daarop helemaal niets)

Laat maar.. .

Verwijderd

Wat soms ook wil helpen is de refresh rate bij je adapter op optimaal te zetten. Hierbij moet je wel eerst het merk en het type monitor aangeven zodat de maximale refresh rate en de gebruikt refresch rate op elkaar worden afgestemd. Hij is dan nooit hoger dan de maximale refresh rate van je monitor.

De melding dat de drivers niet bij de adapter horen is een standaard en hele irritante melding van Win 98, als ik het goed begrijp is het namelijk de melding dat de drivers niet speciaal zijn geschreven voor de adapter in de computer. Naar deze melding moet je niet luister en gewoon denken dat je het zelf beter weet (je moet dan wel zeker zijn dat de drivers echt goed zijn) en dus gewoon de nieuwe drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus waarschijnlijk het opnieuw installeren van de monitor, want daarna ging het vanzelf!

Dingen lijken altijd zo simpel als je het eenmaal weet . . .!

Bedankt in ieder geval!

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, heb je ook de orginele drivers voor de monitor gebruikt.
Meestal heb je dan ook gelijk meerdere resolutie/refresh rate mogelijkheden.

De videokaart weet dan wat de monitor maximaal aan kan.

And The Only One

Pagina: 1