Maxtor HDD dood ?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:10
Ik was aant cs'en op strikerz.net toen ik opeens bleef hangen ik keek meteen naar me HDD meter en die sloeg helemaal uit dus ik rebooten zonder enige vermoeden dat het aan me hdd lag want me GF 4 TI 4400 ( leatek ) 290 core 620 mem loopt wel eens vast...

maar goed ik kom weer gewoon in windows en me comp schokte ( 5 sec muis bewegen dan weer 5 sec niet ... kon wel start menu aan klikken maar sysosft bleef hangen oa ) en uit eindelijk bleef hij totaal hangen na 1 min dus ik reboot zie ik opeens in me onboard bios van me EPOX 8k3a+ dit : One of youre Hdd's in this array is not responding:

shutdown and chek again
destroy array
exit bios

maar hij deet nixx dus ik reset nu starte ik over nieuwe windows op en nou duurde het zoeken naar me hdd's al 40 sec ( normaal 20 ) en windows booten duurde wel 1 min

nu had ik 2 uur geleden de via rpp ge-installed en de nieuwste 4in1 ( die gisteren ) en toen had ik deze score

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/atto6.JPG

maar nu haal ik dit ( het verschilde altijd wel 5 mb ofzo maar niet zoals nu )
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/crass1.JPG

Nu heb ik ( ongv 1 maand geleden ) wel eens eerder probs gehad dat hij heel me raid 0 arry niet kon vinden maar dat was na 1 dag voorbij ofzo ( kan het met niet meer goed herinderen maar er waaren probs )

Gaan mijn HDD's nu dood of niet want hij maakte tijdens booten ( tijdens searc naar me 2 maxtors D740-L6 2x een geluid als of me me flopy drive aanstond een soort tooot tooot krrr ;) geluid ) en nu in windows nog een soort geluid en het leek ook of hij paar keer uit viel ( vandaar die error dat hij niet werd gevonden :( )

dus KAPOT of gewoon een voedings probleem of what ever ? l

BTW let niet op typo's want hij voelt niet echt stabiel aan dus ik typ dit ff snel ;)

• Roberto
Mhzz nog ff 1x atto gedaan een weer zeer traag + 1 hdd maakt nu een schokend geluid als hij leest wel zagt maar het valt toch duidenlijk op :( :'(

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Lijkt op mijn probleem: wanneer de harde schijven nog koud zijn, zijn ze sneller. Wanneer ze warm zijn, zijn ze wat trager. Ik heb in windows via energiebeheer mijn maxtors een uurtje uitgezet en walla ze waren weer snel.

Check in energiebeheer of je hd's uitgaan na x minuten.

Test het eens na wat afkoeling.

Maar inzake je raid probleem... I don't know.

• Roberto
Op vrijdag 12 juli 2002 18:17 schreef Brakius het volgende:
Lijkt op mijn probleem: wanneer de harde schijven nog koud zijn, zijn ze sneller. Wanneer ze warm zijn, zijn ze wat trager. Ik heb in windows via energiebeheer mijn maxtors een uurtje uitgezet en walla ze waren weer snel.

Check in energiebeheer of je hd's uitgaan na x minuten.

Test het eens na wat afkoeling.

Maar inzake je raid probleem... I don't know.
erm mijn hdd's zijn altijd koel want er staan 2 80mm fans op komen niet boven de 20 graden en dat zijn ze meteen bij de 1e boot al :) maar is idd niet liev dit want hdd's maaken nog steeds een ander geluid

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Misschien kan je voeding het niet helemaal aan en valt daarom je HD af en toe uit?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Roberto
Op vrijdag 12 juli 2002 18:58 schreef -=!ME!=- het volgende:
Misschien kan je voeding het niet helemaal aan en valt daarom je HD af en toe uit?
ja dat geloof ik niet 123 :) ik heb een chieftec 340 watt psu daar loopt nu ook nog eens een topic over hoe stabiel ze wel niet zijn + het gebeurden tijdens gamen en er liep maar 1 ap op de 8er grond dus ... 5 case fans 80mm enermax half speed, 1 cpu xp 1800, zalman CU 5100-CU, GF 4 TI 4400, 2x 40 gig maxtors ;) en nog andere shit chek me game sys specs maar...

en waarom heb ik het nu ? want ik kan ook alle fans @ full draaien en me voedings is op 12v en 5v rock stable :)
Pagina: 1