Noiseblocker UltraSilent s4 ???

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Heeft iemand misschien ervaring met de Noiseblocker Ultrasilent s4 ? (te koop bij www.perfect-systems.nl)
Ik heb namelijk een WhisperRock II en vind dat de standaard 80mm erop wel wat meer mag doen dan de 31,7 CFM bij 26,5 dB (2500 rpm volgens site, 2900 rpm volgens MBM 5 ?!).
Ik wil dus een minstens zo stille, maar met meer CFM.
Volgens de specs levert deze cooler bij 32 dB meer dan de Papst 8412 NG. (75 t.o.v. 69 m3/h)
Mocht iemand 'm al gebruikt hebben, dan hoor ik graag of ie ook echt zo stil die luchtstroom kan leveren.
Anders neem ik waarschijnlijk de Papst...of iemand moet een andere (stille) cooler weten die goed presteert :P

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Ik heb pas een nieuwe 80mm casefan gekocht van Titan en die bevalt me prima. Ik heb de M versie, die levert (volgens de specs) 36.6 CFM met <29 dBA@2500 RPM (RPM niet te regelen) Achterop de verpakking staat dat er ook een L versie is en die levert 42.6 CFM met <33 dBA@3000 RPM. Ik weet niet of dat stil genoeg voor je is, maar die heeft wel lekker veel opbrengst :)
Alleen, heb er nu 2, 1 intake ondering en 1 outtake bovening, casetemp is 5° gestegen en CPU 7° :( Airflow niet helemaal ok denk, ff aanpassen. Zijn wel redelijk stil.

Use the Search Luke...

• MichielioZ
Ik zie 'm bij XXLcases.nl voor 10 euro (die Titan).
Hij genereert 62,18 m3/h, da's dus minder dan de Papst of de NoiseControl (69 resp. 75)..
Hij is wel iets stiller & goedkoper...
hmm...
Toch even afwachten nog of iemand die NoiseControl al heeft geprobeerd..

• MichielioZ
Grappig is dat toch eigenlijk...
Heb je 't over de Silverado, dan kent iedereen NoiseControl, heb je 't over hun fans, dan niemand ?!
Had waarschijnlijk de titel wat aanlokkelijker moeten maken |:(

Verwijderd

Heb zelf de S3, die is 40 CFM/26dB. Moet 'm nog wel op m'n Alpha 8942 zetten. Inderdaad, de Noiseblockers zijn krachtiger dan de Papst fans op hetzelfde geluidsniveau.

Misschien heb je hier wat aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/hardware/tests/ventils_silenc/images/ventirad80x80.jpg

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
is deze niks

* Luchtverplaatsing: 58 m³/h
* Geluidsproductie: 26 dB(A)
* Toerental: 2600 omwentelingen/min
* Spanningsbereik: 8 - 15 V
* Vermogen: 1,3 W
* RPM / Tachosignal: Nee
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/papstcase.jpg

Verwijderd

Dat is de Papst 8412 nogwat. Jammergenoeg heeft deze geen RPM-monitoring, de Noiseblocker wel.
Pagina: 1