Toon posts:

Palm als Afstandsbediening??

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey peepz,

ik heb een Palm Pilot....is deze ook dmv infrarood als afstandsbediening te gebruiken?????met behulp van een prog??

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

volgens mij zijn die infrarood poorten niet bedoeld om op grote afstand uit te zenden. Ik denk dat, als je het al zou lukken, met je palm tegen je tv moet hangen voordat het werkt :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Ik heb geen ervaring met Palms, maar ik denk dat het niet gaat werken.
De infraroodpoort van een laptop werkt volgens mij ook niet, omdat deze op een andere frequentie zit (moet geloof ik 36kHz zijn)

Vraag het anders es bij je electroboer, of die misschien weten op welke frequentie een Palm IR draait.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met een originele Palm Pilot niet, veel latere modellen wel (al hoewel mijn Clie maar een bereik van 2 meter heeft :{ )

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45
De Sony Clie die ik sinds kort heb (NR70V) heeft wel een sterke infraroodpoort. Ik kan gewoon op de bank zitten en tv/vcr/dvd op afstand bedienen (met de software die Sony er zelf bijlevert)

No production networks were harmed during this posting

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17

Korakal

Up up up!

http://www.pacificneotek.com/omnisw.htm

OmniRemote is de meest gebruikte.

Verwijderd

ik zou omniremote nemen, de Palms zijn er NIET voor gemaakt, maar mijn VX kan toch van vele meters m'n tv bedienen...

1 nadeel is dat je moet um er goed recht voorhouden moet, dus ik gebruik nog steds liever 4 afstandsbedieningen als m'n palm ervoor.

omniremote kan zelf frequenties van afstandsbedieningen.
hij heeft bij mij wel moeite om ut signaal van de NIEUWERE philips tv's te snappen

Verwijderd

Ik heb Omniremote wel eens op m'n Palm M500 gehad. Zag er leuk uit, maar heeft nooit gewerkt. Iets met een poort-fout. Het proggie schijnt wel goed te werken, gewoon op tv-bank afstand. :P

• ocbar
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ocbar

Ik heb zelf een palm 3 en daar werkt het mee maar je moet inderdaad goed richten op het apperaat wat je wilt bedienen.Er Zijn ook nog opzet stukjes die je in de palm kunt pluggen zodat het zenden beter gaat

http://www.the-gadgeteer.com/irblasters-review.html

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.