waar is de 8 dan ? of heb ik wat gemist?
48 dB, 50 was toch vergelijkbaar met een groep mensen die praat (groep van 10) of vergis ik me?
48 dB, 50 was toch vergelijkbaar met een groep mensen die praat (groep van 10) of vergis ik me?
vraagje, mbt de thermaltake cpu coolers.
als ik bij eynstein kijk staat er het volgende:
maar ik wil dus wel gewoon met de auto ergens heen kunnen karren met mijn pc achterin om ergens te gaan lannen.
gaat dit gewoon goed?
ik wil namelijk niet een nieuwe cpu kopen met zon cooler om er vervolgens achter te komen dat ie alleen maar stil mag staan naast mijn bureau.
als ik bij eynstein kijk staat er het volgende:
en even een linkje: linkje naar eynstein ThermalTake Volcano 7+Nadeel: het grote gewicht van deze koeler maakt dat wij hem NIET kunnen plaatsen in geassembleerde (AMD)systemen. Dit om de reden dat het risico van core beschadiging (en erger) tijdens transport te groot is.
maar ik wil dus wel gewoon met de auto ergens heen kunnen karren met mijn pc achterin om ergens te gaan lannen.
gaat dit gewoon goed?
ik wil namelijk niet een nieuwe cpu kopen met zon cooler om er vervolgens achter te komen dat ie alleen maar stil mag staan naast mijn bureau.
heb ik nog een vraaggie:
Is die volcano 9 al etgens in nederland te koop,
kan ie ook op een socket 370?
Is die volcano 9 al etgens in nederland te koop,
kan ie ook op een socket 370?
Verwijderd
50-60db Radio en TV met volumeknop op normaalOp vrijdag 12 juli 2002 17:01 schreef StraracZ het volgende:
waar is de 8 dan ? of heb ik wat gemist?
volgens
http://www.gehoor.be/informatie/geluid.asp
maar jij is wel belsch he? dus kan wat afwijken. [nofi]
Die review ziet er goed uit, maar wat zal hij gaan kosten? De Vulcano7+ is ook niet echt goedkoop en deze zal nog wel duurder gaan worden.
Wel mooi dat ze je gewoon meerdere mogelijkheden geven om hem aan te sturen (temperatuur, variabel en fullspeed)
Wel mooi dat ze je gewoon meerdere mogelijkheden geven om hem aan te sturen (temperatuur, variabel en fullspeed)
deze zal minder duur zijn denk ik dan de V7+
waarom?
het materiaal: deze is terug aluminium, terwijl de V7+ ( http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm ) van koper is
(en naar mijn mening toch beter zal koelen)
waarom?
het materiaal: deze is terug aluminium, terwijl de V7+ ( http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm ) van koper is
(en naar mijn mening toch beter zal koelen)
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
hoezo beter ? als je mobo die extra bevestigingen niet ondersteund heb je alsnog nix eraan.Op zaterdag 13 juli 2002 22:40 schreef StB het volgende:
bovendien is de bevestiging van de 9 beter. Ik wacht dus toch nog maar even
dikzak
Nou ieder socket a mobo heeft 3 pinnetjes aan elke kant hoorOp zondag 14 juli 2002 11:10 schreef Chello200 het volgende:
[..]
hoezo beter ? als je mobo die extra bevestigingen niet ondersteund heb je alsnog nix eraan.
Is alleen de fan veranderd waardoor deze betere resultaten laat zien met koelen of is de heatsink ook weer beter?
Ik heb nu de TT V7 met een Papst-fan. Als ik deze zou aanschaffen, gaat de fan er ook weer meteen vanaf om een lekere stille PC te krijgen. Maar als het koelblok hetzelfde is, lijkt het mij niet echt nuttig. Goede fans zijn overal te koop.
Ik heb nu de TT V7 met een Papst-fan. Als ik deze zou aanschaffen, gaat de fan er ook weer meteen vanaf om een lekere stille PC te krijgen. Maar als het koelblok hetzelfde is, lijkt het mij niet echt nuttig. Goede fans zijn overal te koop.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
De heatsink is ook veranderd en als ik de review lees ook weer wat beter.
Zover ik weet is alluminium beter voor de bovenkant van de heatsink omdat alluminium beter warmte los laat. Een ander voordeel is het gewicht. Bij de Volcano 7+ moest je hierdoor toch echt wel oppassen met het verplaatsen van je kast.
Ook de prijs zal wel gunstig worden beinvloed, want alluminium is goedkoper dan koper.
Naar mijn mening lijkt dit op het moment de beste koeler, want voor zowel de mensen die een stille koeler willen als mensen die hem willen voor overklokken is dit een erg mooie koeler.
Zelf heb ik een Volcano 6Cu en deze lijkt me een erg mooie vervanger. Ik had al eens gedacht aan een Volcano 7 of 7+, maar de Volcano7 was door de mindere heatsink al nooit beter dan de volcano6Cu en de Volcano 7+ was wel erg zwaar, maar koelde wel beter dan een 6Cu. De volcano 9 lijkt echt een hele mooie te zijn
Hier nog een review die ik tegenkwam:
http://www.overclockercafe.com/Reviews/Tt_Volcano9/
Zover ik weet is alluminium beter voor de bovenkant van de heatsink omdat alluminium beter warmte los laat. Een ander voordeel is het gewicht. Bij de Volcano 7+ moest je hierdoor toch echt wel oppassen met het verplaatsen van je kast.
Ook de prijs zal wel gunstig worden beinvloed, want alluminium is goedkoper dan koper.
Naar mijn mening lijkt dit op het moment de beste koeler, want voor zowel de mensen die een stille koeler willen als mensen die hem willen voor overklokken is dit een erg mooie koeler.
Zelf heb ik een Volcano 6Cu en deze lijkt me een erg mooie vervanger. Ik had al eens gedacht aan een Volcano 7 of 7+, maar de Volcano7 was door de mindere heatsink al nooit beter dan de volcano6Cu en de Volcano 7+ was wel erg zwaar, maar koelde wel beter dan een 6Cu. De volcano 9 lijkt echt een hele mooie te zijn
Hier nog een review die ik tegenkwam:
ff gechecked en ur right !Op zondag 14 juli 2002 11:12 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Nou ieder socket a mobo heeft 3 pinnetjes aan elke kant hoor
Maar de 7+ haalt 6000 rpm max, en de 9 haalt max 4800 rpm. Het aantal CFM is hierdoor toch flink lager ?
dikzak
De CFM is niet alleen afhankelijk van de rpm, maar ook van de grote en ontwerp van de fan. Ook speelt het ontwerp van de heatsink mee, want door de ene pomp je makkelijker lucht dan door de andere.Op zondag 14 juli 2002 13:22 schreef Chello200 het volgende:
Maar de 7+ haalt 6000 rpm max, en de 9 haalt max 4800 rpm. Het aantal CFM is hierdoor toch flink lager ?
Volgens Thermaltake is het max. aantal CFM's:
Volcano7+ = 49.0 CFM
Volcano9 = 75.7 CFM
Verwijderd
quote: "At full speed the fan sounds like an Apache Gunship" LoL! die had ik nog niet gehoordOp zondag 14 juli 2002 12:06 schreef Unicron het volgende:Hier nog een review die ik tegenkwam:
Volgens mij is dit eigenlijk niet zo leuk als je er een in je kast hebt draaienOp zondag 14 juli 2002 14:34 schreef StB het volgende:
quote: "At full speed the fan sounds like an Apache Gunship" LoL! die had ik nog niet gehoord
Verwijderd
ach, vroeger heb ik er alles aan gedaan om m'n pc stiller te maken (hij stond toen op m'n slaapkamer) maar daar heb ik nu geen zin meer in (nou ja, eigenlijk wel zin, maar geen geld
). Daarom staat m'n pc nu op een aparte kamer. Veel last heb ik er dus niet van: volume (games/muziek) even hoger en klaar is kees.
(wel een beetje denken om de buren
)
(wel een beetje denken om de buren
wow check dat ding groot zijn dan
lijkt me idd niet gezond voor je core!
Verwijderd
[off topic]
Computer: "warning: core breach eminent"
Picard: "Abandon ship! All hands abandon ship!"
[/off topic]
Spacertje ertussen en dan moet het wel lukken. Dit is trouwens voor m'n thuis PC dus hij zal niet vaak van z'n plaats komen.
[/off topic]
Spacertje ertussen en dan moet het wel lukken. Dit is trouwens voor m'n thuis PC dus hij zal niet vaak van z'n plaats komen.
Een spacer helpt heel weinig als de koeler dusdanig zwaar is dat de plastic bevestigingspunten van de socket gewoon dreigen te breken, en laat dat nou net het grote probleem zijn...Op maandag 15 juli 2002 13:17 schreef StB het volgende:
[off topic]
[/off topic]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
lijkt me handiger als je het kan bevestigen aan je mobo met behulp van schroeven.
dikzak
Maar deze is dus minder zwaar als een Volcano 7+, want deze is voornamelijk aluminium en de volcano 7+ was geheel koper. Dat is dus een erg groot verschil.
Naar mijn mening zal dit ding met zo'n oude bevestiging ook nog wel blijven zitten. Dat er zo'n nieuwe opzit die aan 3 punten vastklemt is alleen maar mooi meegenomen.
Naar mijn mening zal dit ding met zo'n oude bevestiging ook nog wel blijven zitten. Dat er zo'n nieuwe opzit die aan 3 punten vastklemt is alleen maar mooi meegenomen.
Pagina: 1