Eej...
Ik heb een tijdje terug een digitale klok en een versterkertje in mijn case gebouwd. Nu heb ik er eindelijk (gare) close-ups van. En ik wilde graag weten wat jullie er van vinden, ondanks de gare pics

Dit is de eerste foto die ik een paar weken terug al had genomen, maar hier viel er teveel licht op
Met dit plaatje kan ik alles het best uitleggen. Ik heb allereerst een kleine digitale klok opengeschroeft en gekeken wat ik eruit kon halen en compacter kon maken. Ik heb het zooitje in een oud floppy-huis gebouwd en toen de ~230V direct (binnenin) van de voeding afgetapt.
Na een tijdje wilde ik een versterkertje erin, mijn geluidskaart kan al vrij hard met de koptelefoon, maar ik wilde persee een regelknop. Alleen een regel-bare weerstand zonder versterker leverde slechtere geluidskwaliteit op. Ik besloot mijn floppy-drive eruit te halen... omdat ik die maar zelden gebruikte. Al zoekende naar een oud multimedia-etje, vond ik een klein setje dat ik wel uit elkaar kon halen en compact genoeg kon maken voor de plaatsing in een floppy-bay (3,5").
Het kleine versterkertje moest eerst nog worden aangepast, hij versterkte namelijk ook een 2e speaker (links) voor stereo weergave. Dit verliep natuurlijk via een lange kabel. Ik heb de kabel zo kort mogelijk gemaakt en toen Links en rechts samengebracht in 1 plug, namelijk een 'mini-jack female' -plug.
Dat dient als uitgang naar de audio-usb front-panel aan de voorzijde van mijn kast (zie blauwe neongloed
) De ingang is gewoon de originele kabel van het versterkertje, die dan weer op een splitter is aangesloten. Zo heb ik een versterkte- en onversterkte uitgang (onversterkt voor mijn stereo-installatie). Verder nog een bijzonderheidje, de electriciteit is van de PS/2-poort afgetapt (5V)
. De audiokabel en de stroomkabel lopen via een slot-card (normaal geheel dicht), met een gaatje erin, naar buiten.
Nu nog wat Plaatjes... daar heb ik btw. een webcam voor gebruikt, vandaar de kabel aan de voorzijde

Normaal

De webcam is nogal licht-gevoelig, vandaar dat het donkerder is...

Hieronder zit een intake-gat, daar komt het licht van de CCFL mooi uit

Close-up, versterker uit...

Close-up, versterker aan
Nou .. dat was het!
Greetz Nork
Ik heb een tijdje terug een digitale klok en een versterkertje in mijn case gebouwd. Nu heb ik er eindelijk (gare) close-ups van. En ik wilde graag weten wat jullie er van vinden, ondanks de gare pics
Dit is de eerste foto die ik een paar weken terug al had genomen, maar hier viel er teveel licht op
Na een tijdje wilde ik een versterkertje erin, mijn geluidskaart kan al vrij hard met de koptelefoon, maar ik wilde persee een regelknop. Alleen een regel-bare weerstand zonder versterker leverde slechtere geluidskwaliteit op. Ik besloot mijn floppy-drive eruit te halen... omdat ik die maar zelden gebruikte. Al zoekende naar een oud multimedia-etje, vond ik een klein setje dat ik wel uit elkaar kon halen en compact genoeg kon maken voor de plaatsing in een floppy-bay (3,5").
Het kleine versterkertje moest eerst nog worden aangepast, hij versterkte namelijk ook een 2e speaker (links) voor stereo weergave. Dit verliep natuurlijk via een lange kabel. Ik heb de kabel zo kort mogelijk gemaakt en toen Links en rechts samengebracht in 1 plug, namelijk een 'mini-jack female' -plug.
Nu nog wat Plaatjes... daar heb ik btw. een webcam voor gebruikt, vandaar de kabel aan de voorzijde

Normaal

De webcam is nogal licht-gevoelig, vandaar dat het donkerder is...

Hieronder zit een intake-gat, daar komt het licht van de CCFL mooi uit

Close-up, versterker uit...

Close-up, versterker aan
Nou .. dat was het!
Greetz Nork