Toon posts:

Digitale Klok & Versterkertje

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eej...

Ik heb een tijdje terug een digitale klok en een versterkertje in mijn case gebouwd. Nu heb ik er eindelijk (gare) close-ups van. En ik wilde graag weten wat jullie er van vinden, ondanks de gare pics :P

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~jhulshof/Nork%20Palmpics/Nork%20-%20Amp07.JPG
Dit is de eerste foto die ik een paar weken terug al had genomen, maar hier viel er teveel licht op ;( Met dit plaatje kan ik alles het best uitleggen. Ik heb allereerst een kleine digitale klok opengeschroeft en gekeken wat ik eruit kon halen en compacter kon maken. Ik heb het zooitje in een oud floppy-huis gebouwd en toen de ~230V direct (binnenin) van de voeding afgetapt.

Na een tijdje wilde ik een versterkertje erin, mijn geluidskaart kan al vrij hard met de koptelefoon, maar ik wilde persee een regelknop. Alleen een regel-bare weerstand zonder versterker leverde slechtere geluidskwaliteit op. Ik besloot mijn floppy-drive eruit te halen... omdat ik die maar zelden gebruikte. Al zoekende naar een oud multimedia-etje, vond ik een klein setje dat ik wel uit elkaar kon halen en compact genoeg kon maken voor de plaatsing in een floppy-bay (3,5").
Het kleine versterkertje moest eerst nog worden aangepast, hij versterkte namelijk ook een 2e speaker (links) voor stereo weergave. Dit verliep natuurlijk via een lange kabel. Ik heb de kabel zo kort mogelijk gemaakt en toen Links en rechts samengebracht in 1 plug, namelijk een 'mini-jack female' -plug. :) Dat dient als uitgang naar de audio-usb front-panel aan de voorzijde van mijn kast (zie blauwe neongloed :9~) De ingang is gewoon de originele kabel van het versterkertje, die dan weer op een splitter is aangesloten. Zo heb ik een versterkte- en onversterkte uitgang (onversterkt voor mijn stereo-installatie). Verder nog een bijzonderheidje, de electriciteit is van de PS/2-poort afgetapt (5V) *D. De audiokabel en de stroomkabel lopen via een slot-card (normaal geheel dicht), met een gaatje erin, naar buiten.

Nu nog wat Plaatjes... daar heb ik btw. een webcam voor gebruikt, vandaar de kabel aan de voorzijde ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dork/pics/case/pics_clock-and-amp/1.jpg
Normaal

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dork/pics/case/pics_clock-and-amp/2.jpg
De webcam is nogal licht-gevoelig, vandaar dat het donkerder is...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dork/pics/case/pics_clock-and-amp/3.jpg
Hieronder zit een intake-gat, daar komt het licht van de CCFL mooi uit :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dork/pics/case/pics_clock-and-amp/4.jpg
Close-up, versterker uit...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dork/pics/case/pics_clock-and-amp/5.jpg
Close-up, versterker aan

Nou .. dat was het!

Greetz Nork

Verwijderd

Klokje is wel geinig, waar werkt ie op op batterijen, aparte voeding? En dat blauw vind ik heir wel heel erg cliche overkomen hoor.

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-07 09:13
Hoe heb je dat klokje aangesloten?
Ik vind het wel een handig idee.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 16:58 schreef PDvD het volgende:
Klokje is wel geinig, waar werkt ie op op batterijen, aparte voeding? En dat blauw vind ik heir wel heel erg cliche overkomen hoor.
Nope: "Ik heb het zooitje in een oud floppy-huis gebouwd en toen de ~230V direct (binnenin) van de voeding afgetapt."

Gewoon via een gaatje aan de binnenkant van de voeding naar binnen getrokken ... en toen aangesloten aan de binnenkant.

Verwijderd

Voeding opengesloopt dus? Moet je wel weten op welkde draad je hem aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 17:06 schreef PDvD het volgende:
Voeding opengesloopt dus? Moet je wel weten op welkde draad je hem aansluit.
Dat gaat heel gemakkelijk, gewoon vast maken aan de draadjes die ook je stroom vanuit het lichtnet naar binnen lijden ;)

Verwijderd

[quote
En dat blauw vind ik heir wel heel erg cliche overkomen hoor.
[/quote]

Sinds wanneer wordt hier blauw licht als een cliché gezien ? Als ik zo rond kijk op dit forum is het meer een eerste vereiste. :)

Wat voor een versterker heb je eigenlijk ingebouwd ? Zelfbouw ? Bouwpakket ? Details, plz...

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:03 schreef Nork het volgende:

[..]

Nope: "Ik heb het zooitje in een oud floppy-huis gebouwd en toen de ~230V direct (binnenin) van de voeding afgetapt."

Gewoon via een gaatje aan de binnenkant van de voeding naar binnen getrokken ... en toen aangesloten aan de binnenkant.
Euhm, als je dan je pc uitzet gaat de klok toch opnieuw op 0:0 ?

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

nee hij zit in principe op de stekker voor de voeding (als ik t goed begrijp)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 18:10 schreef _Dennizz_ het volgende:
nee hij zit in principe op de stekker voor de voeding (als ik t goed begrijp)
Damn, ge hebt gelijk |:(

stomme vraag van mij :)

dus uw klok werkt constant, ook als pc uitstaat. Sommige van die wekkers hebben een 9V batterij, zo wordt de tijd opgeslaan, en als hij dan weer spanning krijgt licht de goede tijd op.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 12 juli 2002 18:07 schreef PublicEnemy666 het volgende:

[..]

Euhm, als je dan je pc uitzet gaat de klok toch opnieuw op 0:0 ?
neej alleen als je de schakelaar om zet. ik heb dit ook zelf eerst gedaan met 230V fans. daar ging ook meteen zodra de stekker in de voeding ging had ie contact met de fanz. kortom het ligt er net aan je schakelaartje..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mooi man :)

maareh, vertel es wat over die versterker?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Zow .. de klok blijft idd aanstaan, zolang de powercable erin zit. Ik heb dan ook een geheugenbatterij geplaatst, zo staat de tijd weer goed als ik ga Lannen :9~

De versterker is een dood-eenvoudige versterker die uit een speakersetje is gedraait. Klein en geschikt genoeg voor een headphone dus. En geloof me, me headphone kan echt hard ;)

Verwijderd

boh die wazige case zag ik laatst op een LAN.
echt zat zo een rare kerel bij.

was jij dat???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 03:09 schreef insomnia-84 het volgende:
boh die wazige case zag ik laatst op een LAN.
echt zat zo een rare kerel bij.

was jij dat???
Ja.. Insomnia .. suck my dick m8 :9
Ik hoef geen foto te plaatsen ;)

Verwijderd

Heel vet gedaan, kun je ook alarm zetten en snooze? :9

Verwijderd

Topicstarter
YUP 8-)
Er zit een ultrafijn speakertje in ;)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 03:15 schreef Nork het volgende:
YUP 8-)
Er zit een ultrafijn speakertje in ;)
En snooze werkt remote? :9 *D

Verwijderd

Topicstarter
NOG niet .. maar dat kan ik idd wel eens doen ;)

Verwijderd

ja op die LAN meende ik ook al zoiets wazigs mee te hebben gekregen.....

ik vind er niks vets aan
dat ie maar eens wat meer uitgangen op dat versterkertje maakt
dan hebben zijn vrienden ook eens wat aan zijn pc als ze film willen kijken op een NO SPEAKER LAN.......

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 03:18 schreef insomnia-84 het volgende:

ik vind er niks vets aan
dan hebben zijn vrienden ook eens wat aan zijn pc als ze film willen kijken op een NO SPEAKER LAN.......
Hehe, doe jijt em ff voor hoet wel moet dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 03:18 schreef insomnia-84 het volgende:

ik vind er niks vets aan
Jij, ik en Hero .. dat is toch genoeg?
Als die andere (onbekende) gozer ook geluid wilt... dan koopt ie maar een splitter ;)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 03:20 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Hehe, doe jijt em ff voor hoet wel moet dan ;)
uhm eigenlijk wel ja....ben electro pief
en anders doen we het wel ff met onze "grote" vriend hero erbij samen hebben we genoeg electro kennis om zoiets in elkaar te fixen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 03:23 schreef insomnia-84 het volgende:

[..]

uhm eigenlijk wel ja....ben electro pief
en anders doen we het wel ff met onze "grote" vriend hero erbij samen hebben we genoeg electro kennis om zoiets in elkaar te fixen
Insomnia ... STFU ;) en geef gewoon een Lan deze week ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mannen: chatten doe je maar via ICQ of IRL
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.