Toon posts:

games laten maken? bij maxis of sirra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey k heb een vraag,
k zoek altijd leuke spellen naar mijn smaak,
mar k heb gehoort dat je onderwerpen naar gameontwerpers kunt sturen,
k hou wel van opbouw games, met geldenz,
bijv, dat je een eigen gevangenins moet maken enz.
of dat je een winkel moet beginnen enz.

weten jullie nog meer van dat zoort dingen en willen jullie het ook laten maken zullen we dan zorgen dat er ook iets mee word gedaan?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je zoiets wilt, wat doet dat dan hier? Mailtje naar Sierra of Maxis lijkt me logischer.

Verwijderd

Topicstarter
nee mijn bedoeling is dat iedereen er iets van wilt maken, en dat we een groot idee gaan maiken enz,
dat leukt me tof want het kan allemaal hoor,

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 16:50 schreef joris.s het volgende:
Nee, mijn bedoeling is dat iedereen er iets van wilt maken, en dat we een groot idee gaan mailen enz,
dat lijkt me tof want het kan allemaal hoor.
Geen enkele gamedeveloper zit te wachten op brieven, mailtjes van derden die lijken op "hey! ik heb een goed idee!". Gamedevelopers hebben zelf OOK gigantisch veel goede ideeën en ongeveer 0,01% van HUN ideeën worden uiteindelijk gerealiseerd. Wat moeten ze dan nog met ideeën van anderen?

Denken dat een idee opschrijven dat je geweldig vind en dat opsturen naar een developer nut heeft, is vrij naief (nofi), in 99% van de gevallen krijg je niet eens antwoord, of de envelop ongeopend retour. Kijk maar op veel websites, daar staat meestal een opmerking als 'we cannot accept or answer to unsolicited game concepts' oid.

Sorry.

ps. Sierra is geen developer meer...een lege organisatie dat alleen als label wordt gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
oke jemig wat zijn jullie lekker actief he kunnen alleenmaar komantaar leveren :(

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:09 schreef joris.s het volgende:
oke jemig wat zijn jullie lekker actief he kunnen alleenmaar komantaar leveren :(
wij denken logisch na, waarom iets bedenken en opsturen als er toch geen drol mee gedaan wordt?
Kost mij allemaal energie. En die energie kan ik beter gebruiken om bijvoorbeeld vanavond flink biertjes te kappen :+

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
* SiHiDa denkt dat ze zelf wel genoeg ideeen hebben. :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:09 schreef joris.s het volgende:
Ik wil je alleen maar een teleurstelling besparen hoor, en als je niet tegen commentaar kunt moet je al helemaal niet richting gamedesign gaan denken. Ik wil niet zeggen dat je je eigen ideeen niet op moet schrijven en uitwerken, integendeel, dat is alleen maar een goed idee. Ik geef alleen even aan dat er geen enkele gamedeveloper is die er iets mee zal doen. Ik zou er misschien een keer doorheen kunnen lezen en er opmerkingen bij maken, maar meer niet.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 09:57

trixx

-CTU- SuiZide

Er zijn voor dit soort zaken "gamebrokers". Ik heb in het vroege verleden een kaartje gehad van hem, maar dat is al heel lang geleden geweest. Helaas heb ik zijn adres niet meer. Dus dat word een beetje zoeken.

Zij zijn als het ware een filter voor de developers en zullen het rommel die 99 % van het geheel beslaat eruit halen. Mocht je wel een goed idee hebben zorg dan dat je vastgelegd hebt dat jij de bedenker bent. Anders kan je een hele hoop geld door de neus geboord worden.

Veel succes

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:16 schreef trixx het volgende:
Er zijn voor dit soort zaken "gamebrokers". Ik heb in het vroege verleden een kaartje gehad van hem, maar dat is al heel lang geleden geweest. Helaas heb ik zijn adres niet meer. Dus dat word een beetje zoeken.
Technology Transfer
Mr. Richard Mandel
5050 Euclid Avenue
Boulder, CO 80303
USA

astu :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Geboortedatum: 01 november 1989
Aan je posts had ik al zoiets verwacht :)

Denk je nou echt dat ze voor iedereen een game op maat gaan ontwikkelen.. En ik neem aan dat game-ontwikkelaars zelf genoeg goede ideeën hebben..

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Op vrijdag 12 juli 2002 17:20 schreef devv05 het volgende:

[..]
En ik neem aan dat game-ontwikkelaars zelf genoeg goede ideeën hebben..
Desondanks worden er meer dan genoeg ideeen van inzendingen gebruikt,zij het in een verdraaide versie. Aangezien het in de kosten scheelt als er al een basis ligt voor het verhaal.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:25 schreef trixx het volgende:

[..]

Desondanks worden er meer dan genoeg ideeen van inzendingen gebruikt,zij het in een verdraaide versie. Aangezien het in de kosten scheelt als er al een basis ligt voor het verhaal.
En wat denk je dat het lezen van alle inzendingen kost?

Nee, ideeen en verhalen verzinnen de mensen in de industrie gewoon zelf, en de "basis" meestal in de vrije tijd, evt met een paar man en een krat bier. (werkt goed hoor!)

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Op vrijdag 12 juli 2002 17:26 schreef MrRudi het volgende:

[..]

En wat denk je dat het lezen van alle inzendingen kost?
Mijn inziens is dat daar gamebrokers voor zijn. Het filteren van het geheel.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:28 schreef trixx het volgende:

[..]

Mijn inziens is dat daar gamebrokers voor zijn. Het filteren van het geheel.
En die zijn gratis? :P

Gamebrokers zijn leuk om feedback van te krijgen, dat doen ze meestal nog wel, maar iets voor elkaar krijgen kunnen ze net zo min omdat het gewoon overbodige kosten zijn. De meeste gamebrokers, en in elk geval bovenstaande, verdienen hun geld door development teams en publishers bij elkaar te brengen, niet door het lezen en beoordelen van ideeen.

Niettemin heb je gelijk als je bedoelt dat de kans groter is dat er naar gekeken wordt als je iets naar een broker stuurt dan rechtstreeks naar een developer.

Verwijderd

Volgens mij heb ik ook ooit gehoord dat ze dat juridisch niet mogen doen (Ideeen van 3den gebruiken). Maar hoe dat precies zat weet ik niet meer.

MrRudi: Was dat voor cool ikoontje ?

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:39 schreef mgfun het volgende:
Volgens mij heb ik ook ooit gehoord dat ze dat juridisch niet mogen doen (Ideeen van 3den gebruiken). Maar hoe dat precies zat weet ik niet meer.
Dat is inderdaad ook nog zoiets, alleen heb ik daar te weinig verstand van om er iets zinnigs over te zeggen.
MrRudi: Was dat voor cool ikoontje ?
Een cutscene uit FFX.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar als je het heel goed uitwerkt, met plaatjes, voorbeelden en al die dingen, dan kunnen ze het toch moelijk negeren? :)
Als je ECHT een keihard goed iedee hebt moet je het dus gewoon helemaal uitwerken en dan opsturen :)

En idd, zoals gezecht ervoor zorgen dat ze het niet zo even kunnen jatten zonder dat je er wat voor krijgt :)

🌞🍃

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 18:05 schreef DataBeest het volgende:
Maar als je het heel goed uitwerkt, met plaatjes, voorbeelden en al die dingen, dan kunnen ze het toch moelijk negeren? :)
Het wordt niet eens bekeken.
Als je ECHT een keihard goed iedee hebt moet je het dus gewoon helemaal uitwerken en dan opsturen :)
Als je het ook zelf kan maken wordt het pas interessant.
En idd, zoals gezecht ervoor zorgen dat ze het niet zo even kunnen jatten zonder dat je er wat voor krijgt :)
betaling voor een idee kun je zowiezo vergeten.

Hmm..ik kom wel heel negatief over merk ik :{ das ook niet geheel de bedoeling, maar ik loop al wat langer mee dus ik weet wel waar ik het over heb. Voorbeeld: als je in de situatie bent dat je de E3 in Amerika kan bezoeken en je wilt daar iemand spreken van een grote developer of publisher en aankomt met 'ik heb een goed idee' wordt je gewoon genegeerd. (vriendelijk afgewimpeld)

Verwijderd

Ja je bent idd lekker negatief bezig maar je hebt wel gelijk. Als je zelf in de gamebiz zit of er veel mee te maken hebt dan ga je daar toch heel anders na kijken.

Tis allemaal niet zo makkelijk als het lijkt.

Verwijderd

Ikke heb ook nog een ideetje;

Een pure online game in de vorm van de film Enemy at the gates. Een bunch snipers in een stad die elkaar moeten afmaken. Dat doe je dus door te kijken naar reflectie in de lens van de tegenstander(s), adem van je tegenstander(s), enz.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
[aan de topicstarter]
Probeer je teksten in normaal Nederlands te formuleren, met
zo weinig mogelijk taalfouten want anders staat het zo slordig. Als je nette berichten post, krijg je (meestal) ook een serieuzer antwoord terug en dat is natuurlijk wat je wil.
[/aan de topicstarter

Ik denk inderdaad dat het weinig nut heeft om een concept naar, welke developer dan ook, te sturen. Als die gasten alle concepten moeten lezen die ze binnenkrijgen (en dat zullen er genoeg zijn) zijn ze een eeuwigheid bezig om al die brieven te lezen. Daar nemen dergelijke bedrijven developers niet voor aan denk je ook niet ;)

Als je graag een spel wil, bedacht door jou, kun je die het beste zelf ontwikkelen (mja.. lijkt moeilijk, weet het).

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op vrijdag 12 juli 2002 18:20 schreef merijn128 het volgende:
Ikke heb ook nog een ideetje;

Een pure online game in de vorm van de film Enemy at the gates. Een bunch snipers in een stad die elkaar moeten afmaken. Dat doe je dus door te kijken naar reflectie in de lens van de tegenstander(s), adem van je tegenstander(s), enz.
Is al in de maak volgens mij. :). Aan de topicstarter: Doe wat je niet laten kunt. Het gebeurt toch niet. Ik denk dat die game makers wel zat ideeen hebben of binnen krijgen van mensen. Ik denk dat die opgestuurde ideeen toch niet worden behandelt. Ik bedoel ze gaan echt niet zomaar een game ontwikkelen omdat 1 persoon dat wil.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 18:26 schreef apocrypha het volgende:

[..]

Is al in de maak volgens mij. :). Aan de topicstarter: Doe wat je niet laten kunt. Het gebeurt toch niet. Ik denk dat die game makers wel zat ideeen hebben of binnen krijgen van mensen. Ik denk dat die opgestuurde ideeen toch niet worden behandelt. Ik bedoel ze gaan echt niet zomaar een game ontwikkelen omdat 1 persoon dat wil.
SWEEEEEEEEEEET

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
offtopic:
he Joris S.,
dat logo van je, die komt van de webspace van Robin Vreuls af,
heb je daar toestemming voor :?
(no offence, viel me gewoon op)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Op vrijdag 12 juli 2002 18:55 schreef Crash-Override het volgende:
offtopic:
he Joris S.,
Viel mij ook al op.

Maar, de zin van dit topic ontgaat mij een beetje, ik heb hem maar in de SM gezet.

Verwijderd

Topicstarter
oke k zal vragen of ze deze topic kunnen sluiten.
Op vrijdag 12 juli 2002 17:15 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik wil je alleen maar een teleurstelling besparen hoor, en als je niet tegen commentaar kunt moet je al helemaal niet richting gamedesign gaan denken. Ik wil niet zeggen dat je je eigen ideeen niet op moet schrijven en uitwerken, integendeel, dat is alleen maar een goed idee. Ik geef alleen even aan dat er geen enkele gamedeveloper is die er iets mee zal doen. Ik zou er misschien een keer doorheen kunnen lezen en er opmerkingen bij maken, maar meer niet.

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Zie eigenschappen van zijn Icon:

http://members.home.nl/rvreuls/Icons/132.jpg

Denk toch eerst dat je dat moet vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, Ik zou er nu mee bizig houden :D
Op vrijdag 12 juli 2002 18:23 schreef LinuxUser het volgende:
[aan de topicstarter]
Probeer je teksten in normaal Nederlands te formuleren, met
zo weinig mogelijk taalfouten want anders staat het zo slordig. Als je nette berichten post, krijg je (meestal) ook een serieuzer antwoord terug en dat is natuurlijk wat je wil.
[/aan de topicstarter

Ik denk inderdaad dat het weinig nut heeft om een concept naar, welke developer dan ook, te sturen. Als die gasten alle concepten moeten lezen die ze binnenkrijgen (en dat zullen er genoeg zijn) zijn ze een eeuwigheid bezig om al die brieven te lezen. Daar nemen dergelijke bedrijven developers niet voor aan denk je ook niet ;)

Als je graag een spel wil, bedacht door jou, kun je die het beste zelf ontwikkelen (mja.. lijkt moeilijk, weet het).

Verwijderd

Een vriend van mij en ik zijn bezig met het verzinnen van een RPG, zit tot nu toe een best goed verhaal in, en we hebben al veel Classes en Spells.

Verwijderd

Topicstarter
kan best wel zo zijn hoor, nog niet op geled.
en als diegene dat erg vind moet hij/zij mij maar even mailen.
de maker heeft er nog geen last van toch?
Op vrijdag 12 juli 2002 18:55 schreef Crash-Override het volgende:
offtopic:
he Joris S.,

Verwijderd

Topicstarter
en als k het zo moeten vragen aan wie dan wel.
volgens mij heb k hem zelf van hem, hij maakte reclame dat hij nog wel wat luike icons had.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Jij moet van te voren toestemming vragen aan de eigenaar en de eigenaar moet jou niet gaan mailen omdat jij zijn icoon hebt gepikt...

The devil is in the details.

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op vrijdag 12 juli 2002 20:10 schreef joris.s het volgende:
en als k het zo moeten vragen aan wie dan wel.
volgens mij heb k hem zelf van hem, hij maakte reclame dat hij nog wel wat luike icons had.
Ja net zoals MaRc0 zegt. En sorry hoor, maar kan je alsjeblieft wat beter op je typfouten letten.
en voor meerdere posts die bij elkaar horen in deze mooie knop uitgevonden Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
oke, jemig k voel nu wel dat ik wat verkeerts heb gedaan.
man o man. k mail wel even naar de geheimzinige man,
en leg hem alles uit,

Oke??

Verwijderd

check dperry.com effe
= site met veel informatie voor mensen die de gamesindustrie in willen (ik weet niet of jij dat wil). Er wordt uitgelegd hoe je je ideeen het best op kunt sturen naar gamesdevelopers.
Pagina: 1