Toon posts:

Core voltage opdrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om mijn core volt op te drijven op een Ax6BC mobo van Aopen? normaal stelt het mobo zelf de core volt. Valt dit te 'over riden'?

Verwijderd

Ik heb eigenlijk de zelfde vraag.

maar dan voor een A-open AX59PRO

is het mogelijk ??

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Als je mobo het niet met dipswitches of vanuit het bios ondersteunt, dan zit er niks anders op dan het afplakken van een paar pinnetjes van je Pentium 2/3 (werkt dus alleen met Slot1 processoren). Zoek maar ff op www.tomshardware.com daar staat ergens welke je moet hebben om je voltage een bepaalde waarde te geven.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik hoger kunnen tweaken met een ander mobo dan?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
jazeker, bijv bij een Abit moederbord (BH6, BX6 en nieuwer) kun je dit gewoon vanuit het bios doen, hoeft je kast niet eens voor open :)

maar dat afplakken gaat ook goed hoor, alleen ZEKER weten dat je snapt wat je aan het doen bent, en echt ff goed plakken. Ik heb ook al gehoord dat je ipv afplakken ook de brugjes kunt doorkrassen...is wel veiliger, want een cpu die 2 volt kan hebben, draait echt prima op 2.2 volt, dus kun je daar net zo goed het default voltage van maken :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
De meeste nieuwe mobo's onder steunen Core Voltage aanpassingen vanuit het bios, maar ik weet niet of jouw AOpen dat al kan. Dat zou je eens op moeten zoeken op www.aopen.nl
Met een nieuwer mobo zou je inderdaad meer kunnen tweaken waarschijnlijk, maar ja: dat kost weer centen terwijl het nu waarschijnlijk wel goed werkt.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Pagina: 1