Toon posts:

Novell Client en MS Client in zelfde netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit hier op mn werk en we hebben hier een Netware server draaien waar 20 clients op aanmelden...

Omdat ik een tijdje geleden problemen had met de novell client op bepaalde werkplekken (server werd vaak niet gevonden) heb ik de MS client voor netware geinstalleerd (meld altijd perfect aan) op enkele pcs....

Sindsdien heb ik allerlei problemen met printen op netwerkprinters (vooral vanuit DOS programma's), zowel vanaf de pc's met de novell client als vanaf pc's met de MS client....

Ik vraag me af of er iemand is die meer weet van eventuele conflicten en/of problemen als binnen eenzelfde netwerk zowel de novell als de ms client wordt gebruikt....

mzls
_Esonic

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, vertel eens meer over het netwerk, welke versie netware, welke versie client, OS van de werkplekken, en dergelijke.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
okay,

server:
Novell Netware V5.00c

netwerk:
Ethernet verbonden via switch

clients:

Clients: 3.xx of Standaard MS Client

printers:

Verbonden via een hardware Ethernet Printerserver

------

mzls
Esonic

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op vrijdag 12 juli 2002 17:01 schreef ESonic het volgende:
het is wel even essentieel om te weten welke 3.xx versie je gebruikt... er zijn er namelijk meerdere

gebruik je ipx als primair protocol? of tcp/ip? (ik heb het over de NetWare server!) helpt het mischien (als je ipx gebruikt) om het frametype 'hard' in te kloopen ipv op 'auto' zetten?

A wise man's life is based around fuck you

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op vrijdag 12 juli 2002 17:01 schreef ESonic het volgende:
okay,

server:
Novell Netware V5.00c

netwerk:
Ethernet verbonden via switch

clients:

printers:

Verbonden via een hardware Ethernet Printerserver

------

mzls
Esonic
3.31 is de client waar ik tot nu toe de minste problemen mee heb gehad. 3.32 heeft weer een hoop NDPS updates, dus dat is misschien wel een idee?
In ieder geval geen clients beneden 3.30 gebruiken, aangezien die een fout hebben zodat het werkstation files in de _netware directory op de server openhouden, waardoor de synchronisatie van de NDS niet loopt.
Dit zorgt voor problemen als:
+ Wachtwoord wijzigen, ergens anders inloggen en het wachtwoord is niet gewijzigd, pas een aantal uur of dagen later.
+ Objecten moven, welke plotseling weer terug in de oude context staan.
+ Als je de details van objecten aanpast, staan de oude details weer terug.

Dus mijn raad probeer 3.31 of 3.32 clients eens van Novell zelf.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage