Toon posts:

Goede solide externe HUB/router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn thuis netwerk wat stabieler maken aangezien ik er nu m'n 6de PC op wil zetten. Wat is een goede HUB/router (dus niet zo'n goedkoop plastic mycom dingetje, maar zo'n stoer ding met vele LEDjes >:)) hiervoor (max ~500 piek), eentje die ik direct op de netwerkkabel van m'n lancity kabelmodem kan zetten? En die dus alle PC's internet geeft zonder dat al dat gedoe met netwerkkabels die uit m'n PC komen, is dit mogelijk? of moet er altijd een 'server' PC zijn die een proxy draait?

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Als je 5 ip's hebt is een server niet nodig

En een router kost heeeeel wat meer
voor 500 piek kan je wel een switch kopen

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Nee, dat gaat niet werken, op die manier heeft elke pc een eigen ip adres nodig van de dhcp server van je kabelprovider, en als jij dan 6 ip's in beslag gaat nemen zegt je provider bye bye >:)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik weet niet heel veel van netwerken af ;) wat is een switch precies (t.o.v. een router/hub).

Wat is dus zegmaar wil is dit:

KABELMODEM
|
|
HUB
______|________
| | | | |
PC PC PC PC PC

Is dit mogelijk? een netwerk zonder dat alle PC's afhankelijk zijn van een PC (dus als die uitstaat dat de rest het dan ook nog wel doet), in feite gewoon dat de HUB als server dient die alle PC's internet verschaft?

edit: damn dat schetsje ziet er kut uit. jammer dag je niet meerdere spaties mag gebruiken achter elkaar :(

Verwijderd

Een router heb je zo wie zo niet nodig in je netwerk, tenminste, geen hardware router.

Een switch stuurt alleen het data pakketje door aan de pc voor wie het bestemt is, een hub gooit een binnenkomend signaal naar alle poorten waar een kabel aanhangt.

Je zult zo wie zo een extra pc er tussen moeten hangen met daar router software op, zoals bv. ICS, Sygate, Wingate Winroute etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 21:46 schreef Stranger het volgende:
Nee, dat gaat niet werken, op die manier heeft elke pc een eigen ip adres nodig van de dhcp server van je kabelprovider, en als jij dan 6 ip's in beslag gaat nemen zegt je provider bye bye >:)[/quote]Deze HUB/router (http://www.targetpc.com/h...etgear_rt314/index2.shtml) heeft een ingebouwde DHCP server functie. En bij Cistron ADSL Red kan je 8 vaste IP adressen kopen voor 20 piek per maand.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32
Wat je nodig hebt is inderdaad een router. Deze relayed je verkeer tussen de kabelmodem en het netwerk. Een goede softwarerouter voor win9x vindt ik winroute (.com). Je hebt dan wel een "extra" pc, of een server op NT of een van de andere pc's 24/7 nodig. In die pc zitten dan 2 netwerkkaarten. De sitatie wordt dan

kabelmodem
|
routerpc
|
hub
|
- pc
|
- pc
|

etc

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Bij ADSL kan dat wel ja, maar bij kabel internet niet, je mag bij kabel ook officieel geen netwerk aan je kabel modem hangen.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 21:56 schreef Stranger het volgende:
Bij ADSL kan dat wel ja, maar bij kabel internet niet, je mag bij kabel ook officieel geen netwerk aan je kabel modem hangen.[/quote]Nee maar dit zijn plannetjes voor wanneer ik cistron ADSL krijg, namelijk volgende maand >:)

IS het dan mogelijk?

Verwijderd

Dan kan je de hub direct op de ADSL modem aansluiten.

Maar et is toch beter om een aparte pc neer te zetten vindt ik, als je gebruik gaat maken van winroute dan ben je ook meteen beveiligd, bij directe aansluiting zul je op elke pc een firewall moeten gaat installeren, als je tenminste beveiligd wilt worden tegen hackers.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 22:01 schreef Stranger het volgende:
Dan kan je de hub direct op de ADSL modem aansluiten.

Maar et is toch beter om een aparte pc neer te zetten vindt ik, als je gebruik gaat maken van winroute dan ben je ook meteen beveiligd, bij directe aansluiting zul je op elke pc een firewall moeten gaat installeren, als je tenminste beveiligd wilt worden tegen hackers.[/quote]Mooi, bedankt voor de info eh :)

Ja nee dat is geen probleem, ik gebruik al jaar en dag AtGaurd en nu dus Norton Firewall 2k (ze hebben atgaurd gekocht en genept :P).

Nog een vraag, wat is een goede HUB/Router die zoiets kan doen?
Pagina: 1