Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijd voor een topic over een wat hogere klasse in de digitale kamera's, zoals athlonkmf al eerder voorgesteld had.

Dus kwijlkamera's :9 voor de mensen met een budget tussen de 800 en 1500 Euro (enthusiasts/prosumers.) Ik heb expres het bereik behoorlijk groot genomen omdat de aantallen goede kamera's in dit bereik niet zo groot zijn als in "het onder de 250" en "het 250-500" bereik.

De grote namen in het 800-1500 bereik zijn volgens mij:

- Canon Powershot G2, Pro 70, Pro 90 IS
- Fuji Finepix 6900, S 602 Zoom
- Minolta Dimage 5, 7 en 7i
- Nikon Coolpix 4500, 5000 en 5700
- Olympus Camedia C-4040, E10
- Sony Cybershot Sony Cybershot DSC-F505V, DSC-F707, MVC-CD300, MVC-CD400

Ikzelf overweeg de Minolta Dimage 7i, maar de Nikon Coolpix 5700 lijkt me ook wel interessant. Jammergenoeg zijn er van deze nieuwe Nikon nog geen complete reviews te vinden. Positief van de 7i t.o.v. de 5700 vind ik de 28 mm groothoek. De 5700 heeft echter weer een groter telebereik van 280 (t.o.v. 200 mm bij de 7i.) Ook heeft de Nikon een betere macrostand en zou hij sneller moeten zijn. Als laatste vind ik het design van de Nikon mooier, maar dat is natuurlijk niet echt belangrijk.

Voor mij nog maar effe wachten dus tot er 'in-depth' reviews van de Nikon Coolpix te vinden zijn. :)

Maareh, geef je mening. Naar welke kamera gaat jullie voorkeur uit? (in dit prijsbereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zou zelf en dat gah ik volgende week ook bestellen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Kingston CompactFlash Card 256Mb              170.00   
Dane-Elec Compact Flash Card Reader PCMCIA adapt 1   10.00  
GP PowerBank 3 met 4 herlaadbare AA batterijen   29.00    
GP NiMH 1800mAh AA herlaadbare batterijen, 4 stuks   16.50  
Fuji FinePix S602z, 3.1 Mpix                825.00  
--------------------------------------------------------------
Totaalbedrag                           1050.50

dit gah ik dus bij informatique bestellen.

ok jij zit dus met iets meer geld. die Dimage 7i is idd een leuk cameraatje.. maar ga eerst es bedenken wat je ermee wil gaan doen. misschien is het leuker om zon Fuji te kopen relatief net zow goed alleen wat minder Mpixels maar dan heb je geld genoeg om nog evt. een groothoeklens oid erbij te kopen.

dus eerst denken wat je ermee wil gaan doen en dan kijken wat leuk/ intressant is voor je.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 16:06 schreef ReseTTim het volgende:
ok jij zit dus met iets meer geld.
Ach ja, kwestie van hardhandig een tijdje de stufi To The Maxx zetten ;)

Maar je hebt gelijk dat je goed moet kijken wat je er precies mee wilt gaan doen. Daar ben dan nu ook al een tijdje mee bezig. Ik denk i.i.g. dat jij zeker een goede keus maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 12:14

joep_k

......

Op vrijdag 12 juli 2002 16:06 schreef ReseTTim het volgende:
ik zou zelf en dat gah ik volgende week ook bestellen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Kingston CompactFlash Card 256Mb              170.00   
Dane-Elec Compact Flash Card Reader PCMCIA adapt 1   10.00  
GP PowerBank 3 met 4 herlaadbare AA batterijen   29.00    
GP NiMH 1800mAh AA herlaadbare batterijen, 4 stuks   16.50  
Fuji FinePix S602z, 3.1 Mpix                825.00  
--------------------------------------------------------------
Totaalbedrag                           1050.50

dit gah ik dus bij informatique bestellen.

ok jij zit dus met iets meer geld. die Dimage 7i is idd een leuk cameraatje.. maar ga eerst es bedenken wat je ermee wil gaan doen. misschien is het leuker om zon Fuji te kopen relatief net zow goed alleen wat minder Mpixels maar dan heb je geld genoeg om nog evt. een groothoeklens oid erbij te kopen.

dus eerst denken wat je ermee wil gaan doen en dan kijken wat leuk/ intressant is voor je.
bij de fuji 602 zit nu een gratis lader + 4 batterijen. Ni-MH 1700mAh van fuji.

en in veel gevallen is smartmedia sneller dan CF. Dus ik zou voor dat eerste gaan.

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[topic=543119/1/100]

En ga nou niet een topic openen zeggende dat ik het had voorgesteld terwijl dat niet zo is....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, hij is weer open! Handig zo'n meedenkende mod ;)

Oke het wordt i.v.m. een ander topic: digitale camera's tussen de 1000 en 1500 Euro. Dit heeft wel wat gevolgen voor de camera's die ik hiervoor beschreven had. Sommigen vallen er nu buiten. Een beetje prijsoverlap naar onder en boven moet echter wel kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ook tussen de Dimage 7i en de Coolpix 5700... De Minolta schijnt veel ruis te geven, en de kortst mogelijke macro-afstand is langer dan die van de Nikon.

De Nikon gebruikt volgens dpreview een c-y-g-m color filter array, en de minolta gewoon g-r-g-b... Wat is het verschil, wat is het best??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 12 juli 2002 20:23 schreef clowntje het volgende:
Ik twijfel ook tussen de Dimage 7i en de Coolpix 5700... De Minolta schijnt veel ruis te geven, en de kortst mogelijke macro-afstand is langer dan die van de Nikon.

De Nikon gebruikt volgens dpreview een c-y-g-m color filter array, en de minolta gewoon g-r-g-b... Wat is het verschil, wat is het best??? :?
CYGM = Cyaan, Yellow, Green, Magenta
ik denk eerder dat het CMYK is dus Black ipv groen

GRBG = Groen, Rood, Geel, Blauw
denk ik...

iig de bovenste sessie wordt gebruikt in drukkerijen als inkt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik denk dat de Canon G2 met 256 MB flash een goede deal is...

of misschien nog ff 2 maandjes wachten op de G3...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 23:08 schreef Mooooody het volgende:
Ik denk dat de Canon G2 met 256 MB flash een goede deal is...

of misschien nog ff 2 maandjes wachten op de G3...
Zal die G3 een groter zoombereik krijgen? Die slechts 3x Zoom op de G2 vind ik namelijk een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Hej wat een leuk topic :)

Ikzelf zit ook te twijfelen welke digicam ik ga kopen. Ik heb nu een Sony DSC-S70 (3.3 MP, 3x optische zoom) maar wil ook wat anders. Ik wil er echt op vooruit gaan dus ik zit in de 4 en 5MP categorie en naar een minimaal 6x optische zoom cam te zoeken.

Ook ik zag dat Nikon een nieuwe cam uitgebracht had, de 5700. Ik was meteen verliefd vanwege zijn 8x optische zoom en 5MP CCD :9~ Wat me tegenhoud is zijn (huidige) uitermate hoge prijs en een focusring om te lens.

De Dimage 7i heeft daarentegen een lagere prijs en WEL een handmatige focusring. Wat me bij die cam tegenhoud is zijn body (5700 is IMHO mooier), 6x opische zoom (tegen 8x van de 5700) en 4MP CCD (tegen de 5MP van 5700).
Ik wil overigens wel een SLR(-like) body bij de nieuwe cam.

Van de G3 heb ik nog niks gehoord en gezien.
Zijn daar al pre production samples en plaatjes van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten heeft de Dimage 7i nog altijd 7.1x Zoom en 5.24 megapixels (4.92 effectief.)

Zie ook dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op zaterdag 13 juli 2002 17:58 schreef Dictionar het volgende:
Bij mijn weten heeft de Dimage 7i nog altijd 7.1x Zoom en 5.24 megapixels (4.92 effectief.)

Zie ook dpreview.com
Mja ik zag het ook. Ik haal hem denk ik door elkaar met een andere ofzo.
Naja dan wordt de 7i iig al een heel stuk aantrekkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Je zou je eigenlijk moeten schamen dat als je een camera van die prijsklasse bekijkt, de specs nog niet eens met zekerheid kan vertellen :)

Zelf ben ik ook al een tijdje aan het twijfelen tussen een 7i en een 5700, maar ik wacht review af over de nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Keb zelf de Canog G2 en ben er erg tevreden mee.
De ingebouwde flits is niet krachtig genoeg voor grotere afstanden, dus moek binnenkort maar eens een flitser aanschaffen (die canon EX-flitsers zijn mooi, maar wel verrekte duur (200-600 euro!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hieronder de Nikon Coolpix 5700 en de Minolta Dimage 7i tegen elkaar uitgezet. De prijzen zijn afkomstig van de site van Foto Konijnenberg. Het feit dat de Coolpix maar tot 35mm groothoek gaat en de Dimage standaard 28mm, maakt de Coolpix in mijn opzicht behoorlijk veel duurder en bovendien minder gebruiksvriendelijk (wisselen van lenzen.) Ik vind namelijk een standaard goede groothoek belangrijker dan het extra zoombereik van de Nikon (8x) t.o.v. de Minolta (7.1x)

Nikon Coolpix 5700 1680.00
CompactFlash 256 Mb (Dane-Elec) 137.00
Nikon CS-CP11 Tas 62.00
Combo reader 51.50
Nikon UR-E8 verloopring 14.30
Nikon WC-E80 Groothoekconverter 232.00
Totaal EURO 2176.80

Minolta Dimage 7i 1239.00
CompactFlash 256 Mb (Dane-Elec) 137.00
Combo reader 51.50
LowePro D-RES 40 AW Tas 54.00
Totaal EURO 1481.50

De twee camera's verschillen volledig uitgerust dus behoorlijk in prijs, bijna 700 Euro. :( Dat is meer dan ik op basis van de prijzen van de camera's had verwacht. Jammer, want dan wordt de Coolpix toch een beetje "off limits"... :'(

Jammer dat Nikon de 5700 niet standaard een 28mm bereik heeft meegegeven, want de rest van de camera vind ik zeer aantrekkelijk. :9

Op veel amerikaanse sites is de 5700 trouwens "currently in stock" voor rond de 1000 Dollar. Een uitgebreid review zal dan ook niet lang meer op zich laten wachten (hoop ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een 'in depth' review van de 5700:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/C5700/C57A.HTM

(Imaging Resource is wat mij betreft dé digicam-site bij uitstek, betere reviews dan dpreview)

/edit: *KWIJL* Had nog niet eerder een review gelezen van de 5700, echt een heel mooie cam. Mijn voorkeur gaat momenteel zeker uit naar de 5700 ipv de 7i. Design van de body is ook erg 'eeeeehhhh' (denk ff in Fonzie-stijl ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 01:28 schreef LoneGunman het volgende:
Een 'in depth' review van de 5700:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/C5700/C57A.HTM

(Imaging Resource is wat mij betreft dé digicam-site bij uitstek, betere reviews dan dpreview)
Ja, dat is inderdaad een goede site. :P Alleen is het nog geen review van de productieversie van de 5700. Er wordt een prototype besproken en er zijn ook nog geen officiële sample images (behalve dan op die wazige Japanse sites.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik zelf heb de Fujifilm 602z bij de mediamarkt gehaald voor €850 dat is plus de snellader en batterijen die je van fuji nederland erbij krijgt. Alleen hebben ze geen laders en batterijen meer dus die worden nagelevert. :(

Even nog 128mb smartmedia besteld want 16mb is zo weinig :9
Miischien ga ik een keer een ImageTank halen als ik weet waar je die dingen kan kopen natuurlijk

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op zaterdag 13 juli 2002 19:07 schreef Thermo het volgende:
Je zou je eigenlijk moeten schamen dat als je een camera van die prijsklasse bekijkt, de specs nog niet eens met zekerheid kan vertellen :)
:Z
Foutje, kan gebeuren toch?
Op maandag 15 juli 2002 00:50 schreef Dictionar het volgende:
De twee camera's verschillen volledig uitgerust dus behoorlijk in prijs, bijna 700 Euro. :( Dat is meer dan ik op basis van de prijzen van de camera's had verwacht. Jammer, want dan wordt de Coolpix toch een beetje "off limits"... :'(
Ikzelf had die combo readers en die groothoek lens weggelaten, maar dan is het verschil nog steeds iets minder dan € 500,- wat nog erg veel is. Maar ik verwacht dat de prijs van de 5700 wel zal gaan dalen als hij eenmaal echt goed in de markt zit. Daarbij komt dat Nederlandse fotowinkels nog best duur zijn t.o.v. de Duitse. Aangezien ik dichtbij Duitsland zit haal ik mijn cam daar misschien wel, maar goed, dat is pas voor latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off]Toch belachelijk dat iets wat (met de huidige koers) eigenlijk $1000 kost, hier nu €2176.80 moet kosten, voor het verschil kun je bijna op en neer naar de USA :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is persoonlijk een groot voordeel vindt van de minolta en wat ik niet kon vinden op de Nikon is dat je snel kan in en uitzoomen.

Met de minolta draai de lens snel in en uit, en weet niet of dit ook kan met die nikon, of dat je moet zoomen met een knoppie zoals bijv. de C-700 van Olympus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus ook al een tijdje te wachten totdat de Dimage 7i en de Coolpix 5700 hier in NL wat beter leverbaar (en dus goedkoper) worden.
Zal nog wel even duren, maar in de VS is vooral de 7i al stukken goedkoper !

Ik ga denk ik voor de 7i (vind persoonlijk de groothoek van die lens meer waarde hebben dan de extra zoom van de Coolpix 5700).

Wat me alleen nog opviel was het volgende: De resoluties zijn gelijk, alleen kan de 7i dus geen 1024x768 pics maken !

Resoluties Coolpix 5700:
2560 x 1920
1600 x 1200
1280 x 960
1024 x 768
640 x 480

Resoluties Dimage 7i:
2560 x 1920
1600 x 1200
1280 x 960
640 x 480

1024x768 lijkt me juist een mooie resolutie om veel standaard pics mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Die Coolpix 5700 maakt wel mooie plaatjes in ieder geval :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/azrael911/pics/got/nikonsample_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/azrael911/pics/got/nikona_album.jpg

review van Steve: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/nikon5700.html

voor samples:
http://www.nikon-image.com/jpn/products/digital/coolpix5700_sample.htm
http://myalbum.ne.jp/cgi-bin/a_menu?id=fa848556

Toch vind ik de afbeeldingen qua kwaliteit niet zo goed als die van Canon, maar dat is persoonlijk.

Ik ben voor een Powershot S30 gegaan, omdat dit een compacte camera is (je neemt 'm veel makkelijker even mee en je loopt niet altijd met zo'n ding te sjouwen) en vanwege het feit dat de wat grote krachtpatsers iets buiten mijn budget lagen.

Als ik desalniettemin nu een camera uit deze categorie zou hebben gekocht zou het een Minolta Dimage 7i zijn geworden. Mooie plaatjes, flinke zoom, ruim voldoende Mpixels en iets vriendelijker van prijs dan zijn concurrenten.

Helaas heeft Canon momenteel nog geen goede camera in dit segment. De Pro90IS is al weer een verouderd model, vrij veel chrom. abb. en maar 2 Mp.

Hopelijk heeft Canon tegen de tijd dat ik ook een krachtpatser wil aanschaffen een 2e of 3e generatie van dit toestel uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 02:01 schreef Yilkee het volgende:
Misschien ga ik een keer een ImageTank halen als ik weet waar je die dingen kan kopen natuurlijk
Bij Magna Computers (zie pricewatch) kan je die dingen kopen. Ze verkopen er ook eentje zonder harddisk voor 253 Euro! Scheelt toch weer een stuk als je zelf een leuk goedkoop 10GB 2.5" hddje erin pleurt!
Met hdd zijn ze leverbaar vanaf 436 Euro (20GB)

Toch vind ik mijn idee beter ;) Zie hiervoor dit topic en zeg me wat je ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als serieuze hobbyïst ben je beter uit met de D7i. De D7i heeft een zoomring, focusring, hogere resolutie EVF, beter objectief en vooral een snellere en prettiger bediening. Voor point-and-shoot zal die 5700 vast wel erg goed zijn, maar een veeleisende amateur/hobbyfotograaf heeft meer aan de D7i. 8x optische zoom is leuk, maar als-ie op 35mm begint kun je er weinig mee zonder groothoek converter. Minolta richt zich met de D7/D7i duidelijk op reflexcamera-gebruikers die digitaal willen gaan (maar geen geld willen neerleggen voor een professionele camera). Het enige aanmerkbare nadeel van de D7i is het relatief hoge ruisniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op woensdag 17 juli 2002 20:01 schreef Femme het volgende:
Het enige aanmerkbare nadeel van de D7i is het relatief hoge ruisniveau.
Klinkt allemaal goed, behalve die ruis dus.. :{ Mja het is moeilijk.
Misschien dat ik toch voor een 7i ga, ook een stuk goedkoper (nu iig dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gelukkig heb je daar software voor (de D7i zou het in de camera moeten hebben). Neat Image is zeer effectief: http://www.neatimage.com.

De Dimage 7i heeft vooral moeite met foto's bij weinig licht, een hoge ISO lichtgevoeligheid en een lange sluitertijden. Een voorbeeld is dit plaatje. Zelfs gedownsized van 2560x1920 naar 640x480 is de ruis goed zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~femme/minolta-d7i/2002-07-16/PICT0020-ruis.jpg

Neat Image er overheen:

Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~femme/minolta-d7i/2002-07-16/PICT0020-onruis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie je die ruis eigenlijk ook nog goed als je je foto's van de hema terugkrijgt?

Dat Neat Image werkt behoorlijk goed zeg! Maareh, gaat er geen detail verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op woensdag 17 juli 2002 21:09 schreef Femme het volgende:
Gelukkig heb je daar software voor (de D7i zou het in de camera moeten hebben). Neat Image is zeer effectief:
Mja allemaal leuk en aardig maar ik heb eigenlijk liever meteen een cam zonder ruis.
Ik wacht nog ff de full reviews af van de 5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar wil je gewoon een simpele point and shoot camera of wil je alles in eigen hand hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op woensdag 17 juli 2002 23:17 schreef Femme het volgende:
Maar wil je gewoon een simpele point and shoot camera of wil je alles in eigen hand hebben?
Alles in eigen hand. Anders koop ik geen €1000+ cam.. ;)
Ik heb nu een Sony DSC-S70, 3,3MP en 3x zoom, maar de hobby is gegroeid en ik wil meer met fotografie doen, mooie plaatjes maken. Dus ik wil een cam hebben met een SLR-like body en veel zoom (T), goeie macro mogelijkheden en een hoog aantal megapixels. Zodoende kwam ik op de 5700 en de 7i uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 23:17 schreef Femme het volgende:
Met de 5700 is ook alles handmatig in te stellen natuurlijk. Ook, een focusring is niet aanwezig, maar verder.... Wel een beetje raar om de 5700 een 'point and shoot'-camera te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 23:31 schreef Phreak het volgende:

[..]

Alles in eigen hand. Anders koop ik geen €1000+ cam.. ;)
Ik heb nu een Sony DSC-S70, 3,3MP en 3x zoom, maar de hobby is gegroeid en ik wil meer met fotografie doen, mooie plaatjes maken. Dus ik wil een cam hebben met een SLR-like body en veel zoom (T), goeie macro mogelijkheden en een hoog aantal megapixels. Zodoende kwam ik op de 5700 en de 7i uit.
Same here, alleen ik heb en zwaaaaaar grote hekel aan ruis :o

Allemaal leuk en aardig dat proggie, en ik moet zeggen die foto bij femme ziet er na bewerking erg mooi uit. Maar toch.

* Christoph merkt alsmaar dat door de ruis die er in veel camera's zit, ik voor mezelf de lat steeds hoger leg.

+ dat luite een EOS-d60 heeft en de foto's die ik gezien heb van hem toen hij nog niet eens een beetje goeie foto's kon maken ( sorry luite:P ) Ik gewoon erg gecharmeerd ben van D-SLR cams. En niet zo van normale ccd cams....

Maybe dat ik anders gewoon de komende tijd met een goedkopere cam moet gaan doen totdat ik aan een D-SLR toe ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op woensdag 17 juli 2002 23:41 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Met de 5700 is ook alles handmatig in te stellen natuurlijk. Ook, een focusring is niet aanwezig, maar verder.... Wel een beetje raar om de 5700 een 'point and shoot'-camera te noemen :)
Idd, het is niet echt een point-and-shoot camera ;)
Maar ik wil eerst de reviews van een production sample afwachten. De CP 5700 zal daar ongetwijfeld vergeleken worden met een D7i en zijn voorganger, de CP 5000.
Op woensdag 17 juli 2002 23:44 schreef Thermo het volgende:
+ dat luite een EOS-d60 heeft en de foto's die ik gezien heb van hem toen hij nog niet eens een beetje goeie foto's kon maken ( sorry luite:P ) Ik gewoon erg gecharmeerd ben van D-SLR cams. En niet zo van normale ccd cams....
Een D60, ja hallo, pak je meteen een cam van iets minder dan € 3000,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 23:51 schreef Phreak het volgende:

Een D60, ja hallo, pak je meteen een cam van iets minder dan € 3000,- ;)
Erm nou, eigenlijk wel veel meer, want de body heb je net voor onder de 3000 euro, maar dan heb je nog geen geheugen en lenzen en filters en en en en en ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op woensdag 17 juli 2002 23:53 schreef Thermo het volgende:

[..]

Erm nou, eigenlijk wel veel meer, want de body heb je net voor onder de 3000 euro, maar dan heb je nog geen geheugen en lenzen en filters en en en en en ... :)
Ik bedoel maar.
Das een cam voor de pro's die het voor hun werk doen (naja, iets minder dan de pro's want die hebben wel een D1X/D100 ofzo). Voor mij is dat overkill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 17 juli 2002 23:41 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Tuurlijk, het zal best kunnen, maar kan het ook snel? Geen focusring, geen zoomring, ik zie geen handige knopjes op de body waarmee je direct bij de diafragma, sluitertijd en ISO instellingen kunt. Als je al die handelingen vanuit een menu moet doen vergaat al snel het plezier om de camera handmatig te bedienen.
Same here, alleen ik heb en zwaaaaaar grote hekel aan ruis
Dat je niet met je camera kunt doen wat je wilt doen omdat de bediening onhandig is lijkt me toch wat erger. De ruis is alleen in probleem in situatie met weinig licht en lange sluitertijden. Overdag heb je er buiten geen last van. Het feit dat camera's zoals de Coolpix 5700 weinig last van ruis hebben is grotendeels te danken aan goede ruisreductie software. De D7i heeft dit blijkbaar niet, waardoor je bent aangewezen op beeldbewerkingstools.

De keuze tussen de D7i of een andere prosumer camera is voor mij erg eenvoudig. De D7i heeft voor veeleisende hobbyïsten simpelweg de beste featureset van alle prosumer camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op donderdag 18 juli 2002 00:38 schreef Femme het volgende:

[..]

Tuurlijk, het zal best kunnen, maar kan het ook snel? Geen focusring, geen zoomring, ik zie geen handige knopjes op de body waarmee je direct bij de diafragma, sluitertijd en ISO instellingen kunt. Als je al die handelingen vanuit een menu moet doen vergaat al snel het plezier om de camera handmatig te bedienen.
[..]

Dat je niet met je camera kunt doen wat je wilt doen omdat de bediening onhandig is lijkt me toch wat erger. De ruis is alleen in probleem in situatie met weinig licht en lange sluitertijden. Overdag heb je er buiten geen last van.

De D7i heeft voor veeleisende hobbyïsten simpelweg de beste featureset van alle prosumer camera's.
Dat dacht ik ook al :)
Vind het een mooi toestel, alleen net niet geschikt voor mij. Te groot en net iets te duur, maar ik vind het een erg mooi ding.

(hmm, das nu wel duidelijk he? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op donderdag 18 juli 2002 00:42 schreef Azrael het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al :)
Vind het een mooi toestel, alleen net niet geschikt voor mij. Te groot en net iets te duur, maar ik vind het een erg mooi ding.

(hmm, das nu wel duidelijk he? :P)
Ikzelf vind hem er niet echt mooi uitzien, dat zilver vind ik niet super.
Wat dat betreft vind ik de 5700 er veel mooier uitzien.
Maar goed, naar zoiets mag je alleen kijken als de feature set gelijk zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ineens dat de 7i in de pricewatch nu voor 701 Euro staat ! Bij een winkel in NL nog wel !

Dat kan haast niet kloppen toch ? :? Alle andere winkels in NL zitten nog op zo'n 1100 a 1200 Euro...
Zelfs in de VS is hij nog niet onder de 800 dollar.

Iemand bekend met die winkel ? MNO Hardware heet die zaak ? In de Shopsurvey staat niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 00:38 schreef Femme het volgende:

[..]

[..]

Dat je niet met je camera kunt doen wat je wilt doen omdat de bediening onhandig is lijkt me toch wat erger. De ruis is alleen in probleem in situatie met weinig licht en lange sluitertijden. Overdag heb je er buiten geen last van. Het feit dat camera's zoals de Coolpix 5700 weinig last van ruis hebben is grotendeels te danken aan goede ruisreductie software. De D7i heeft dit blijkbaar niet, waardoor je bent aangewezen op beeldbewerkingstools.

De keuze tussen de D7i of een andere prosumer camera is voor mij erg eenvoudig. De D7i heeft voor veeleisende hobbyïsten simpelweg de beste featureset van alle prosumer camera's.
Ruis kan je weinig aan doen, bediening kan je je eigen maken, natuurlijk is het zeker belangrijk dat je perfect overweg kan met je camera :)

Heb je trouwens nog een paar donkere shots? Ik zou graag vooral in de namiddag/avond nog wat foto's willen zien, kijken hoe hoog de ruis dan is.

Owjah Azrael, de 7i lijkt groot, maar is bepaald niet groot, het is een SLR-like camera, geen echte slr, hij is zeer handzaam.

En phreak, heb je hem al eens vast gehad? De 7i is iedergeval niet lelijk :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 08:27 schreef Mamasu het volgende:
Ik zie ineens dat de 7i in de pricewatch nu voor 701 Euro staat ! Bij een winkel in NL nog wel !
Da's wel errug goedkoop! Zal wel zo'n nieuw internetshopje zijn dat minimale marges hanteert en over een paar maanden over kop is >:) >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 09:03 schreef Greta48 het volgende:

[..]

Da's wel errug goedkoop! Zal wel zo'n nieuw internetshopje zijn dat minimale marges hanteert en over een paar maanden over kop is >:) >:) ;)
Die shop is helaas nu met vakantie, ik wou ze bellen maar dat ging dus niet door...

Helaas ben ik bang dat het een foutje is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op donderdag 18 juli 2002 08:08 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ikzelf vind hem er niet echt mooi uitzien, dat zilver vind ik niet super.
Wat dat betreft vind ik de 5700 er veel mooier uitzien.
Maar goed, naar zoiets mag je alleen kijken als de feature set gelijk zou zijn ;)
Ik bedoelde ook meer qua innerlijk mooi ;)
Maar, ook van buiten vind ik m er wel mooi uitzien hoor. Minder klassieke SLR look, maar dat lijkt me niet zo belangrijk.
Op donderdag 18 juli 2002 08:54 schreef Thermo het volgende:
Owjah Azrael, de 7i lijkt groot, maar is bepaald niet groot, het is een SLR-like camera, geen echte slr, hij is zeer handzaam.
Dat geloof ik graag, mijn S30 was ook kleiner dan ik had verwacht toen ik m gisteren uitpakte :)
Op donderdag 18 juli 2002 09:14 schreef Thermo het volgende:

[..]

Die shop is helaas nu met vakantie, ik wou ze bellen maar dat ging dus niet door...

Helaas ben ik bang dat het een foutje is .
Daar ben ik ook bang voor...

En anders heb ik spijt dat ik niet 50 euro meer heb betaald bij een winkel die 20 minuten met de trein hiervandaan zit :7

Maar ik kan het me haast niet voorstellen, een Dimage 7i voor 700 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 10:58 schreef Azrael het volgende:
Maar ik kan het me haast niet voorstellen, een Dimage 7i voor 700 euro..
Ik ook niet nee.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekker amateuristische site ook. Wanneer je in het menu op "Home" klikt wil hij file:///D:/MNO-hardware/MNO-hardware_bestanden/welkom_op_de_website_van_mno.htm openen en kan je browser de server natuurlijk niet vinden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 18 juli 2002 08:54 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ruis kan je weinig aan doen, bediening kan je je eigen maken, natuurlijk is het zeker belangrijk dat je perfect overweg kan met je camera :)
Ruis kun je juist wel wat aan doen, aan de bediening niet. Het is geen kwestie van 'eigen maken', het pure onhandigheid als je je camera moet bedienen als een computertje ipv dat je alles snel onder handbereik hebt zoals op een SLR.[quote]
Heb je trouwens nog een paar donkere shots? Ik zou graag vooral in de namiddag/avond nog wat foto's willen zien, kijken hoe hoog de ruis dan is.[quote]
En phreak, heb je hem al eens vast gehad? De 7i is iedergeval niet lelijk :) :)
Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~femme/minolta-d7i/2002-07-17/2/PICT0007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~femme/minolta-d7i/2002-07-17/2/PICT0015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~femme/minolta-d7i/2002-07-17/2/PICT0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~femme/minolta-d7i/2002-07-17/2/PICT0031.jpg

De ruis wordt onacceptabel zodra je echt in het donker gaat fotograferen. Als dat is wat je graag wilt doen kun je beter een andere camera nemen.

Hij heeft z'n mooie en lelijke kanten:

<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026853775.jpg'[/img]</center>

<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026854508.jpg'[/img]</center>

Lelijk:

<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026853982.jpg'[/img]</center>

Hij ziet er dankzij de handgreep wel stukken beter uit dan de D7 en ligt ook nog eens veel beter in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 18 juli 2002 15:16 schreef Femme het volgende:

[..]
Lelijk:

<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026853982.jpg'[/img]</center>
`
Een tweaker zal een tweaker niet zijn als ie niet gelijk zijn voorraad carbonplastic plakt om dat zwarte gedeelte te modden. :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
* Daan heeft qua uiterlijk nog steeds liever deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/pics/nikon_cp5700.gif

:9~ :9~
Maar Femme, je maakt het me wel moeilijk nu ;)
Ik ga morgen eens informeren op me werk wat mij die Dimage 7i gaat kosten.

Heb je ook macro shots Femme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
idd femme je maakt het me moeilijk :)

Ik had bijna toegegeven aan het idee dat ik een goedkopere cam ging kopen en over een tijdje een d-slr .

Maar nu twijfel ik weer.

Je hebt trouwens ook gelijk over de bediening, idd kan je een foto bewerken en zo te zien lukt dat zeer goed.

Zucht, een d7i + een 18" tft = een dure zomer :)

Trouwens femme, hoeveel geheugen gebruik jij nu? Ik zit te twijfelen tussen 1x 256 of 2x 256 ( 1x 512 )

Ik heb tevens nog een 20gb 2.5" hd , en daar zoek ik eigenlijk nog een leuke "gadget" voor om hem als portable hd mee te nemen.. Niet een mindstore want ik wil hem niet alleen voor cf opslag gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 256MB en 128MB. Helaas is er iets mis met het 256MB kaartje waardoor de foto's na +/- 30 stuks corrupt raken.

Minimaal 256MB is zeker aan te raden. Je kunt dan zo'n 100 foto's kwijt.

De macromodus is alleen beschikbaar op 28mm of in het tele-eind tussen 170 en 200mm. In de telestand is de minimale scherpstelafstand 13 cm en in de groothoekstand 21 cm. De groethoekstand is dus alleen bruikbaar voor de grotere voorwerpen, je kunt geen munt volledig mee in beeld krijgen zoals ik op de Coolpix 990 kon. De telemacro is prima te gebruiken. Je ziet dan wel minder perspectief (kan een voordeel of nadeel zijn) en je hebt dan meer last van trillingen door de camera (die versterkt worden door de vergrotingsfactor van het objectief). Ook zul je meer licht nodig hebben omdat het diafragma in de telestand kleiner is en om trillingsonscherpte te voorkomen. In de telestand is de macro zonder statief eigenlijk niet binnenshuis te gebruiken, maar bij daglicht is het meestal geen probleem om aan een sluitertijd van 1/125s of korter te komen.

Groothoek macro:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026869809.jpg

Tele macro:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026867148.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Mooie macro's, maar als ik je goed begrijp is het niet zo makkelijk, zo niet onmogelijk, om macro's te nemen op een afstand van laten we zeggen 3-5cm?
Dit kan ik nu nl. wel met mijn DSC-S70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Hmm ik ben zelf niet van plan veel macro's van zo dicht te maken dus dat niet zow probleem, ik wil liever weten of je enige problemen met de EVF heb gehad of dat wel meevalt?

ps: Femme jij had toch zelf eerst de 7?

Heb je de 7i er nu bij of heb je die 7 verkocht en heb je ze toevallig gisteren samen getest? ( zie digicam topic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Laatst online: 14-09 06:33

klaaz

it's me!

A+M Photoworld verkoopt de dimage 7i voor 579 dollar. Voor het geval jullie geinteresseerd zijn. Is wel zonder de kabels, geheugen, software e.d. :(

En ze accepteren geen international creditcard orders vanwege het verdwijnen van de camera's soms bij de douane (?). Verlangen dus overmaken via de bank. Met andere woorden: camera weg / geld weg. Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 18 juli 2002 18:36 schreef Phreak het volgende:
Mooie macro's, maar als ik je goed begrijp is het niet zo makkelijk, zo niet onmogelijk, om macro's te nemen op een afstand van laten we zeggen 3-5cm? Dit kan ik nu nl. wel met mijn DSC-S70.
Nee, dat kan niet. In de telestand is het geen probleem om kleine objecten groot in beeld te krijgen vanwege de zevenvoudige optische zoom, maar in de groothoekstand kun je alleen paddestoelen e.d. fotograferen :) .
Hmm ik ben zelf niet van plan veel macro's van zo dicht te maken dus dat niet zow probleem, ik wil liever weten of je enige problemen met de EVF heb gehad of dat wel meevalt?
De EVF werkt prima. Het is alleen lastig bij handmatige scherpstelling, dan heeft een optische reflexzoeker (die op geen enkele consumentencamera is aan te treffen, tenzij je de Olympus E-10/E-20 meerekent) veel meer 'resolutie'. Er is een magnifyfunctie waarmee je een deel het beeld in de EVF kunt vergroten, zodat handmatige scherpstelling toch goed mogelijk. Het blijft lastiger dan op een reflexcamera omdat er door de hoge vergrotingsfactor (zoom+magnify) snel verplaatsing in het beeld optreedt waardoor je moeilijk kunt concentreren op één punt. Voor de rest vind ik de EVF ideaal. Je hebt direct inzicht in het effect van de gemaakte instellingen.
Heb je de 7i er nu bij of heb je die 7 verkocht en heb je ze toevallig gisteren samen getest? ( zie digicam topic )
De D7i heb ik getest ivm een review die binnenkort op t.net zal verschijnen. Vandaag is de camera helaas teruggestuurd naar Minolta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
De 7i staat voor 700 euro in de pricewatch bij een winkel in Assen. Als dat klopt dan zie ik af van de s30 of g2 (jaja ik weet het, hele andere klasse/categorie) in het kader van hoe geavanceerder hoe beter ivm mijn komende studie. Toch maar even bellen morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op vrijdag 19 juli 2002 03:00 schreef Nelis het volgende:
De 7i staat voor 700 euro in de pricewatch bij een winkel in Assen. Als dat klopt dan zie ik af van de s30 of g2 (jaja ik weet het, hele andere klasse/categorie) in het kader van hoe geavanceerder hoe beter ivm mijn komende studie. Toch maar even bellen morgen...
Lees ook vooral:
Op donderdag 18 juli 2002 08:27 schreef Mamasu het volgende:

Dat kan haast niet kloppen toch ? :? Alle andere winkels in NL zitten nog op zo'n 1100 a 1200 Euro...
Zelfs in de VS is hij nog niet onder de 800 dollar.

Iemand bekend met die winkel ? MNO Hardware heet die zaak ? In de Shopsurvey staat niks...
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 00:08 schreef Femme het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. In de telestand is het geen probleem om kleine objecten groot in beeld te krijgen vanwege de zevenvoudige optische zoom, maar in de groothoekstand kun je alleen paddestoelen e.d. fotograferen :) .
[..]

De EVF werkt prima. Het is alleen lastig bij handmatige scherpstelling, dan heeft een optische reflexzoeker (die op geen enkele consumentencamera is aan te treffen, tenzij je de Olympus E-10/E-20 meerekent) veel meer 'resolutie'. Er is een magnifyfunctie waarmee je een deel het beeld in de EVF kunt vergroten, zodat handmatige scherpstelling toch goed mogelijk. Het blijft lastiger dan op een reflexcamera omdat er door de hoge vergrotingsfactor (zoom+magnify) snel verplaatsing in het beeld optreedt waardoor je moeilijk kunt concentreren op één punt. Voor de rest vind ik de EVF ideaal. Je hebt direct inzicht in het effect van de gemaakte instellingen.
[..]

De D7i heb ik getest ivm een review die binnenkort op t.net zal verschijnen. Vandaag is de camera helaas teruggestuurd naar Minolta.
Vond je zelf de voordelen van de 7i ivm de 7 niet doorslaggevend om toch eens te gaan denken om de 7i aan te schaffen?

owjah phreak:
Ik bedoel maar.
Das een cam voor de pro's die het voor hun werk doen (naja, iets minder dan de pro's want die hebben wel een D1X/D100 ofzo). Voor mij is dat overkill
nikon D100 is een directe concurrent van de canon eos-d60, een nikon D1X of D1H is idd nog een stapje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een analoge Minolta Dynax 404SI, en zit te denken aan een digitale cam erbij.
Uiteraard komt dan de D7i in beeld, zeker als daar mijn externe Minolta flitser: 3600 HS op past.
Weet iemand of dit wel/niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
jep, hij is volledig compatible met de 3600HS(D) en 5600HS(D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, dan weet ik dus welke digicam ik ga aanschaffen!
D7i here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Hmm weet iemand trouwens iets over de G3?

Ik zit nu zo eens te kijken, en een G2 kaal kopen, en daar lenzen voor kopen lijkt me ook wel interessant...

Iemand daar een uitgesproken mening over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 08:11 schreef Phreak het volgende:

[..]

Lees ook vooral:
[..]

:Y)
Mz, dat had ik wel gelezen maar dacht dat het om een buitenlandse winkel ging (nouja, ik was ook niet meer zo wakker :)). Zo maar even bellen, op die site staat ook gewoon een prijs van 701 euro dus dat zal dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 16:16 schreef Nelis het volgende:

[..]

Mz, dat had ik wel gelezen maar dacht dat het om een buitenlandse winkel ging (nouja, ik was ook niet meer zo wakker :)). Zo maar even bellen, op die site staat ook gewoon een prijs van 701 euro dus dat zal dan wel...
Lees ook vooral dat ze op vakantie zijn enzow.. staat op hun website.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op vrijdag 19 juli 2002 17:37 schreef Thermo het volgende:

[..]

Lees ook vooral dat ze op vakantie zijn enzow.. staat op hun website.. :)
Hij is NOG niet wakker ;)
Op vrijdag 19 juli 2002 10:39 schreef Thermo het volgende:
Hmm weet iemand trouwens iets over de G3?
Ik denk het niet, heb dpreview.com er nog niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op vrijdag 19 juli 2002 08:54 schreef Thermo het volgende:

[..]

Vond je zelf de voordelen van de 7i ivm de 7 niet doorslaggevend om toch eens te gaan denken om de 7i aan te schaffen?
Het ligt eraan wat ik zou moeten bijbetalen voor een D7i.

De D7i werkt op alle fronten prettiger. Bepaalde functies zijn logischer ingedeeld op de knopjes, de wieltjes draaien soepeler, de EVF is groter, de handgreep is veel prettiger, de camera heeft door de nieuwe handgreep ook een betere uitstraling, de AF is veel sneller, de macro werkt nu ook in de groothoek en het energieverbruik is minder. Een aantal van de handigheidjes zullen ook in de nieuwe D7 firmware verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 17:56 schreef Femme het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat ik zou moeten bijbetalen voor een D7i.

De D7i werkt op alle fronten prettiger. Bepaalde functies zijn logischer ingedeeld op de knopjes, de wieltjes draaien soepeler, de EVF is groter, de handgreep is veel prettiger, de camera heeft door de nieuwe handgreep ook een betere uitstraling, de AF is veel sneller, de macro werkt nu ook in de groothoek en het energieverbruik is minder. Een aantal van de handigheidjes zullen ook in de nieuwe D7 firmware verschijnen.
Mkay je hebt dus alle voordelen opgemerkt die men in de reviews ook aangeeft :)

* Christoph wil volgende week zijn camera bestellen.

Moet toch een keer de knoop doorhakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
Voor de mensen die de perfecte camera willen is deze wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tustincamera.com/CANON-EOS-1D.jpg

Klein nadeeltje is dat hij 6000 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 19:38 schreef ddc het volgende:
Voor de mensen die de perfecte camera willen is deze wel wat:

[url="http://www.tustincamera.com/CANON-EOS-1D.jpg"][afbeelding][/url]

Klein nadeeltje is dat hij 6000 euro kost.
Lees topictitel eens plz.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 17:46 schreef Phreak het volgende:

[..]

Hij is NOG niet wakker ;)
:D

Nouja, ik heb vandaag ff gemaild in de hoop dat af en toe checken en anders bel ik nog wel een keer. Die prijs is echt absurd laag (minder dan de g2) dus als die klopt wil ik daar best ff een uurtje voor rijden.
[..]

Ik denk het niet, heb dpreview.com er nog niet over gehoord.
Me neither. En dan nog, als de g3 uitkomt duurt het toch nog wel weer een tijdje voordat de prijs op redelijk niveau zit. Ik denk dat je beter voor de g2 kan gaan als de g3 uitkomt, of je moet natuurlijk tijd zat hebben en nog langer willen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Hmm ze hebben hier in Hulst een cp 5700 op voorraad :o

Ik ga zo kijken... Maybe dat ik hem wel neem... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op zaterdag 20 juli 2002 14:53 schreef Thermo het volgende:
Hmm ze hebben hier in Hulst een cp 5700 op voorraad :o

Ik ga zo kijken... Maybe dat ik hem wel neem... :)
Stoer, vraag of je 'em kan lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dimage 7i review is online: [url="http://www.tweakers.net/reviews/315"]http://www.tweakers.net/reviews/315[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Op zaterdag 20 juli 2002 22:49 schreef Femme het volgende:
Dimage 7i review is online: [url="http://www.tweakers.net/reviews/315"]http://www.tweakers.net/reviews/315[/url]
*klik*
Ik ga 'em eens rustig doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:41

bipo

TomV

Ik ben de verschillende modellen (Dimage 7i, DCS F707 en Coolpix 5700) eens gaan testen. Omdat het LCD venster en de EVF van de Minolta niet scherp zijn (ivm de andere twee) en omdat ik hem niet prettig in de hand vind liggen, valt die eigenlijk af.

Ik dacht daarmee dat de kous wel af was, en dat de keuze voor Nikon gemaakt was. :) Totdat ik de Sony in mijn handen kreeg. Okee, hij is niet echt handzaam (grote lens), maar ligt wel lekker in de hand.

En toch twijfel ik. De Sony zou veel scherper zijn dan de Nikon en het onder omstandigheden met minder licht het veel beter doen (mn door de Carl Zeiss lens). Daarnaast gaat de batterij vele malen langer mee. Althans, volgens de reviews. De kleuren zouden iets feller zijn dan het origineel (wat soms ook weer ten goede van de foto kan zijn), maar die zijn goed aan te passen in PS. Terwijl de foto's van de 5700 niet echt bewerkbaar zijn in PS (volgens meningen in het forum op DPreview). :?

Mijn vraag: is dit allemaal nu echt zo? En zijn het redenen om dan de Sony te nemen (ondanks de 8x zoom van Nikon tov 5x van Sony)? Ook in gedachten nemend dat er memorysticks ingaan, en dat de hot shoe niet goed zou zijn. Is de Nikon zijn meergeld waard (zo'n EUR 400,-)?

Dank voor de antwoorden!

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Even dit topic schoppen..

ook ik ben nl. van plan om binnen 2 maanden een nieuwe digicam te kopen..
en ook ík zit te twijfelen :)

s602z
6900
c5050
E-20
DSC-F717

tis écht moeilijk..
de E20 valt imo af omdat ie wel erg oud is.
f717 liever niet vanwege de memory stick... simpelweg té duur.

Ik moet wel zeggen dat ik de E20 érg mooi vind.
ik zoek iig iets met zoom én focus ring..

+/- max voor de cam dus excl geheugen enz.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ra5a schreef op 09 April 2003 @ 21:01:
Even dit topic schoppen..

ook ik ben nl. van plan om binnen 2 maanden een nieuwe digicam te kopen..
en ook ík zit te twijfelen :)

s602z
6900
c5050
E-20
DSC-F717

tis écht moeilijk..
de E20 valt imo af omdat ie wel erg oud is.
f717 liever niet vanwege de memory stick... simpelweg té duur.

Ik moet wel zeggen dat ik de E20 érg mooi vind.
ik zoek iig iets met zoom én focus ring..

+/- max voor de cam dus excl geheugen enz.
als je twijfeld tussen deze cams zou ik zeker de E20 kopen .. veruit de beste kwaliteit, heb zelf laatst een E10 gekocht voor 899 euro (precies dezelfde camera, alleen megapixeltje minder) en daarmee vergelegen voelt iedere andere camera in deze prijsklasse aan als speelgoed.. (een vriend van mij heeft de sony f717 en buurman heeft een G3, dus ik weet waarover ik praat) de E20 kan dan misschien iets ouder zijn maar kwa fotokwaliteit is ie nog zéér goed (ik vind dat mijn E10 betere foto's maakt dan F717 of G3, dus met de E20 zal het ook wel goed zitten) :)

succes met je keuze, ik zou het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

G-PHREAK schreef op 09 April 2003 @ 22:54:
[...]

als je twijfeld tussen deze cams zou ik zeker de E20 kopen .. veruit de beste kwaliteit, heb zelf laatst een E10 gekocht voor 899 euro (precies dezelfde camera, alleen megapixeltje minder) en daarmee vergelegen voelt iedere andere camera in deze prijsklasse aan als speelgoed.. (een vriend van mij heeft de sony f717 en buurman heeft een G3, dus ik weet waarover ik praat) de E20 kan dan misschien iets ouder zijn maar kwa fotokwaliteit is ie nog zéér goed (ik vind dat mijn E10 betere foto's maakt dan F717 of G3, dus met de E20 zal het ook wel goed zitten) :)

succes met je keuze, ik zou het wel weten :)
hmm bedankt voor de info..

de e20 is natuurlijk erg interessant..
zeker ook omdat ik er nog lenzen aan kan zetten enz. enz.
dus erg uitbreid vriendelijk :)
de e10 vond ik in het eerste geval ook wel leuk uitzien.
maar 5 mp is erg interessant :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ra5a schreef op 10 april 2003 @ 01:34:
[...]

hmm bedankt voor de info..

de e20 is natuurlijk erg interessant..
zeker ook omdat ik er nog lenzen aan kan zetten enz. enz.
dus erg uitbreid vriendelijk :)
de e10 vond ik in het eerste geval ook wel leuk uitzien.
maar 5 mp is erg interessant :)
de E10 en E20 hebben wél een vaste lens.. je kan er dus niet compleet nieuwe lenzen op zetten .. wel van die voorzet lenzen, of bedoel je dat ook..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
in veel revieuws wordt trouwens gesproken over veel ruis in de foto's van de E10 en E20.. dit is in de praktijk echter nauwelijks merkbaar/zichtbaar..! zeer overhyped ..

ook wordt er veel gepraat over het ontiegelijk traag wegschrijven van foto's van deze cams.. dit valt in de praktijk wederom ook erg mee.. mede door de 32MB buffer in de camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

G-PHREAK schreef op 10 April 2003 @ 07:21:
[...]

de E10 en E20 hebben wél een vaste lens.. je kan er dus niet compleet nieuwe lenzen op zetten .. wel van die voorzet lenzen, of bedoel je dat ook..?
ik bedoelde eerst dat je de complete lens kon veranderen.
maar dat blijkt idd dus niet waar.

maar nu ik de reviews goed heb gelezen valt me op dat het niet echt een goeie lens is voor macro foto's

20 cm :/
met macro voorzet lens 12 cm.
maar dat vind ik toch wel minder.
omdat ik macro's ook wel veel gebruik :/

ik ga nog even verder kijken.
ik vind de 10D erg prachtig.
maar dan mag je nog 500 euro aan een redelijke lens gaan uitgeven.
omdat je er zelf geen lens bij krijgt ;(
al begrijp ik het wel :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo'n E20 is best stoer hoor en met een 10X macrolens ervoor heb je toch een macroafstand van 2cm? Of begrijp ik dat nu verkeerd? Met een wat meer gangbare lens als een 4x heb je dus een 5cm macroafstand en dat is toch best te doen? In de praktijk gebruik ik de 1cm macro van mijn s602 nauwelijks omdat je die vaak, zeker buiten, niet kunt gebruiken door de schaduw die er dan door de lens op het object wordt gegooid.

Over die ruis: over de s602 wordt dat ook geroepen, maar ik merk ook weinig van overmatige ruis. In situaties met weinig licht wil hij wel wat ruisen, maar de reviewers kregen zelfs ruis in goed belichte situaties en ik begrijp daar niks van :o Zal met de E20 wel net zo zijn :)

Als je de 10D kunt betalen (of een 2ehands D60 ofzo) is dat natuurlijk helemaal ultiem, dan maak je zelf uit wat voor lenzen je wil en koop je een mooie macrolens erbij zodat je ook op 1cm macro's kunt maken. Die 10D doet het verbazingwekkend goed met ruis, ISO 800 foto's zonder ruis (!), ongelofelijk :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Grrrrrene schreef op 10 april 2003 @ 10:50:
Zo'n E20 is best stoer hoor en met een 10X macrolens ervoor heb je toch een macroafstand van 2cm? Of begrijp ik dat nu verkeerd? Met een wat meer gangbare lens als een 4x heb je dus een 5cm macroafstand en dat is toch best te doen? In de praktijk gebruik ik de 1cm macro van mijn s602 nauwelijks omdat je die vaak, zeker buiten, niet kunt gebruiken door de schaduw die er dan door de lens op het object wordt gegooid.

Over die ruis: over de s602 wordt dat ook geroepen, maar ik merk ook weinig van overmatige ruis. In situaties met weinig licht wil hij wel wat ruisen, maar de reviewers kregen zelfs ruis in goed belichte situaties en ik begrijp daar niks van :o Zal met de E20 wel net zo zijn :)

Als je de 10D kunt betalen (of een 2ehands D60 ofzo) is dat natuurlijk helemaal ultiem, dan maak je zelf uit wat voor lenzen je wil en koop je een mooie macrolens erbij zodat je ook op 1cm macro's kunt maken. Die 10D doet het verbazingwekkend goed met ruis, ISO 800 foto's zonder ruis (!), ongelofelijk :D
jah idd een prachitge cam..
die gaat het volgens mij ook worden..
maar die lenzen zijn zo verdomd duur..

iemand een tip over een allround lens voor deze pracht cam

(ik ben echt verlieft geworden met de foto's die ik heb gezien, en idd iso 800 en n'g geen ruis te zien
prachtig :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Ra5a schreef op 10 April 2003 @ 14:09:
iemand een tip over een allround lens voor deze pracht cam
Mja, koop een 28-80mm F3.5-4.5 ofzo (vergeet niet die mm's met 1,6 te vermenigvuldigen, CMOS is niet fullframe namelijk). Van die F3.5 merk je trouwens niks meer als je op ISO400 aan het spelen bent ;) Overigens zijn F2.8 lenzen loeiduur.. :{

Weet je trouwens zeker dat je voor de 10D wil gaan? Tenzij je veel geld hebt, is dat een erg dure camera (€ 2200,-) en je moet je afvragen of je hem echt nodig hebt. Je moet toch wel semi-professioneel bezig zijn wil je echt profijt van deze cam hebben.

Waar ik zelf over aan het denken ben is over een maandje of 3 een EOS-D30 te kopen met een goede lens. Die kosten dan nog ongeveer 800,- tot 1000,- euro, wel te doen voor een goede DSLR :) En het is een leuke camera om met DSLR-fotografie te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Phreak: hij kost volgens de PW toch al 1950 euro, dus tsja.

Wat je voor lenzen moet kopen? Tsja, dat ligt eraan. Zo'n 28-80mm lens zoals Phreak al noemt is leuk, maar je hebt dan absoluut 0,0 aan groothoek. Ik zou als ik jou was een 2e hands D60 kopen voor zo'n 1500 euro (staan hier en daar al voor die prijs tekoop). Daar krijg je dan een dubbele acculader bij (kun je 2 accu's tegelijk opladen itt de 10D waar een enkele lader bij zit). Je kunt bij die 2e hands D60's vaak ook een 2e accu bij de prijs in krijgen en die kosten nieuw toch al snel 70 euro.

Als je aan 3MP genoeg hebt (lijkt er niet op als ik je keuze-cams zo zie ;)) is een D30 leuk, maar dan heb je dus wel "maar" 3MP en tsja, dat is toch al behoorlijk mainstream tegenwoordig. Nu wil ik de CMOS van een D30 niet zomaar 1:1 vergelijken met de CCD in een standaard Canon A70 ofzo, maar 3MP blijft een tikkeltje weinig voor zo'n dure cam.

Qua lenzen kun je het best even op marktplaats.nl kijken. Veel mensen bieden daar een analoge SLR aan met de lenzen die ze door de jaren heen gespaard hebben, niet wetend dat die het ook prima doen op een 10D of D60 of zelfs een D30. Je koopt dan zomaar een EOS 300 ofzo met een F1.8 groothoeklens en _dat_ is lekker beginnen :9 Die SLR kun je dan zelf maar beslissen of je hem wil houden (35mm SLR is altijd leuk om ernaast te houden voor speciale gelegenheden?) of door wil verkopen om wat geld te besparen.

Als ik het geld bij elkaar heb is _dat_ in ieder geval wat ik zou doen: 2e hands D60 scoren en marktplaats in de gaten houden op oude EOS spiegelreflex cams :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 23:31
Helemaal mijn idee.
Ik heb een prima Olympus C-2100UZ met een prachtige 10x stabilized zoomlens en met "slechts" een 2.1 megapixes CCD. Deze camera ga ik echter pas vervangen wanneer er een bataalbare spiegelreflex komt. En met de Canon EOS 10D komt die wel héél erg dichtbij.. :) De 10D lijkt mij een prachtige basis om mee te beginnen en zo langzaam met allerlei mooie lenzen uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Phreak schreef op 10 April 2003 @ 15:16:
[...]

Mja, koop een 28-80mm F3.5-4.5 ofzo (vergeet niet die mm's met 1,6 te vermenigvuldigen, CMOS is niet fullframe namelijk). Van die F3.5 merk je trouwens niks meer als je op ISO400 aan het spelen bent ;) Overigens zijn F2.8 lenzen loeiduur.. :{

Weet je trouwens zeker dat je voor de 10D wil gaan? Tenzij je veel geld hebt, is dat een erg dure camera (€ 2200,-) en je moet je afvragen of je hem echt nodig hebt. Je moet toch wel semi-professioneel bezig zijn wil je echt profijt van deze cam hebben.

Waar ik zelf over aan het denken ben is over een maandje of 3 een EOS-D30 te kopen met een goede lens. Die kosten dan nog ongeveer 800,- tot 1000,- euro, wel te doen voor een goede DSLR :) En het is een leuke camera om met DSLR-fotografie te beginnen.
de d30 ziet ook leuk uit..
maar ik kan m nergens vinden ;(

D30 is ook een beetje te weinig aan mpixels..

ik heb laatst met de financier ;) gesproken.
en ik zei dat met een echte goeie cam zo'n 3000 kwijt bent
(mijn ma dus, die wilt juist dat we zo'n cam kopen..
ze vindt zelf die zoom en focus ring verdomd handig (koop je wel een pro cam?) sure :z :P

[ Voor 20% gewijzigd door Ra5a op 10-04-2003 21:46 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ra5a schreef op 10 April 2003 @ 21:41:
[...]

de d30 ziet ook leuk uit..
maar ik kan m nergens vinden ;(

D30 is ook een beetje te weinig aan mpixels..

ik heb laatst met de financier ;) gesproken.
en ik zei dat met een echte goeie cam zo'n 3000 kwijt bent
(mijn ma dus, die wilt juist dat we zo'n cam kopen..
ze vindt zelf die zoom en focus ring verdomd handig (koop je wel een pro cam?) sure :z :P
lache moeder heb jij :? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
De D30 en D60 zijn typische succesnummers die je zelden tweedehands zal vinden. Zelfs nieuw is er nog moeilijk aan te komen (zeker de al wat oudere D30).
Waarom ik voor de 10D zou gaan, is voornamelijk voor de degelijker bouw. De camera is gewoon robuuster. De 10D heeft een volledig magnesium behuizing waarbij de D30 en D20 van (welliswaar hoogwaardig) plastic zijn gemaakt. Maar ik heb absoluut nog geen haast en wacht tot de prijzen (hier in Nederland) nog wat zakken.

Ondertussen kocht ik laatst een extra 128mb SmartMedia kaartje voor m'n Olympus C-2100UZ. Daar kan ik voorlopig nog wel even goed mee vooruit. Ik heb hiervoor altijd "analoge" SLR's gehad (voornamelijk Nikon en Pentax) en daardoor blijft mijn verlangen voor een echte D-SLR duidelijk aanwezig. En om een D-SLR te willen hoef je echt geen pro te zijn. Wanner je aardig als amateur bezig bent met fotografie dan wil je vanzelf meer mogelijkheden en vrijheden.

Ik denk dat het ook uitmaakt of je eerder een SLR hebt gehad. In mijn geval fotografeerde ik al jaren voordat de digitale fotografie in zwang raakte en ken de mogelijkheden van een SLR. Die mogelijkheden mis ik toch in een doorsnee digitale camera. Mijn Olympus C-2100UZ komt een heel eind in de buurt door de vele mohgelijkheden (vooral manuele), maar er gaat toch niets boven een echte D-SLR met volledig manuele instelmogelijkheden En nu beginnen ze dan eindelijk bereikbaar te worden voor de gewone (amateur)consument.

En zoals ik al eerder aangaf, kun je met een body en een eenvoudige lens beginnen en dan zo je systeem stap voor stap uitbreiden.

In duitsland is bij Haab de Canon 10D body al verkrijgbaar voor 1999 pleuro Het gaat dus de goede kant op, maar het blijft pijn doen om die prachtige lage prijzen te zien in de USA. Waarom moet hier in dit k*tland toch alles zoveel duurder zijn? :(

[ Voor 19% gewijzigd door Tranquility op 11-04-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

G-PHREAK schreef op 10 april 2003 @ 22:10:
[...]

lache moeder heb jij :? :7
_/-\o_ O+ _/-\o_

:P
JazzySOB schreef op 10 april 2003 @ 22:54:
De D30 en D60 zijn typische succesnummers die je zelden tweedehands zal vinden. Zelfs nieuw is er nog moeilijk aan te komen (zeker de al wat oudere D30).
Waarom ik voor de 10D zou gaan, is voornamelijk voor de degelijker bouw. De camera is gewoon robuuster. De 10D heeft een volledig magnesium behuizing waarbij de D30/60 van (weliswaar hoogwaardig) plastic. Maar ik heb absoluut geen haast en wacht tot de prijzen (hier in Nederland) nog wat zakken.

Ondertussen kocht ik laatst een extra 128mb SmartMedia kaartje voor m'n Olympus C-2100UZ. Daar kan ik voorlopig nog wel goed mee vooruit. Ik heb hiervoor altijd een "analoge" SLR gehad (heb ik nog steeds BTW) en daardoor blijft mijn verlangen voor een echte D-SLR duidelijk aanwezig. En om een D-SLR te willen hoef je echt geen pro voor te zijn. Wanner je aardig als amateur bezig bent met fotografie dan wil je toch meer.

Ik denk dat het ook uitmaakt of je eerder een SLR hebt gehad. In mijn geval fotografeerde ik al jaren voordat de digitale fotografie in zwang kwamen en weet de mogelijkheden van een SLR. Die mogelijkheden mis ik toch in een doorsnee digitale camera. Mijn Olympus C-2100UZ komt een heel eind in de buurt, maar er gaat toch niets boven een echte SLM met volledig manuele instelmogelijkheden En nu beginnen ze dan eindelijk bereikbaar te worden voor de (amateur)consument.

En zoals ik al eerder aangaf, kun je met een body en eenvoudige lens beginnen en zo je systeem stap voor stap uitbreiden.
jij begrijpt me...
ik ben geen pro.. maar ik zoek écht meer in een cam..

bv. je hebt een mooie cam heeft ie maar 2 a 3 mp..
voor sommigen niet zo belangrijk, maar als je eenmaal met photoshop eraan begint wil je toch écht meer.

volgens mij gaat het echt de 10D worden..
voor de zomervakantie zal ik m zo ongeveer hebben ;)
gewoon iets minder dvd's kopen en minder dingen die ik niet echt nodig heb.
(ik ga zoiezo niet echt op stap.)
dus dan moet het al na uhm 3 maandjes lukken.. en met wat support van mijn ouders ben ik al een heel eind. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Ra5a op 10-04-2003 23:01 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmmja, ik wil hem ook hebben, maar ik heb nog andere prioriteiten zoals nieuwe vloerbedekking wat gewoon echt nodig is. Maar dat 'ie komt is zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

JazzySOB schreef op 11 April 2003 @ 23:03:
Hmmja, ik wil hem ook hebben, maar ik heb nog andere prioriteiten zoals nieuwe vloerbedekking wat gewoon echt nodig is. Maar dat 'ie komt is zeker :)
idd zo'n vloerbedekking is ook belangrijk
maar daar kun je weer geen foto's mee maken ;) wel van..

maja die 10D komt er waarschijnlijk bij mij in juni.. zo niet juli
zoals ik al zei.. nog even sparen.

Imperfectionist.

Pagina: 1