[UT][Router] Waarom kan ik niet meer online gamen?

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Hoi,

Ik heb onlangs een router gekocht (repotec ip515H) netjes aangesloten, ging allemaal perfect. UT opgestart maar die deed het niet. Even bij de opties van de router gekeken en daar kwam ik de volgende opties tegen:
1. DOS firewall uitzetten - UT werkt uitstekend - maar ik wil graag die firewall aan hebben staan. Dus op zoek naar wat anders.
2. Special applications - daar had ik de mogelijkheid om wat poorten open te zetten. Opgezocht wat voor poorten dat waren - UDP 7777 t/m 7790 - UDP 27900 - UDP 27500 - TCP 8080. Dit zouden de veel gebruikte poorten voor UT zijn. Aangezien ik van poorten weinig (lees geen) verstand heb, heb ik ze maar netjes ingevuld. Deze poorten heb ik overigens allemaal bij incoming ports ingevuld. Maar wat moet ik nu bij outgoing ports invullen? UT deed het overigens niet.
3. DMZ aangevinkt - If an Internet application does not work, and it is not listed in Special Applications, try using the DMZ feature. The DMZ PC is effectively outside the Firewall, so has less protection - dit mocht ook niet werken.

Het enige wat nu dus werkt is het uitzetten van de firewall op de router. Maar ik heb zo het vermoeden dat ik wat verkeerd heb gedaan. Maar wat?

BTW: Ik heb geprobeerd om op deze server te spelen: 208.254.40.198:7777

Apple en Joppiesaus all the way

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

->[NT]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb geen id hoe t gaat met routers maar mss dat dit je wat kan helpen ik zit thuis ook in netwerkje en heb in me firewall het netwerk en dan vooral de andere pc als trusted zone gezet, zodat die al geen probleem mag hebben, ook heb ik poort 7777 en 7778 gemapt naar me client, en enkel door die twee handelingen kan ik nu UT'en zonder probs..
Kijk es of je dat in je firewall nergens kan doen, hij staat (neem ik aan) op je server, dus doe daar ff je clients ip (192.168.0.2 of dergelijke) als trusted zone, als dat kan met je router.
Ik weet ovrigens niet vanwaar je die andere poorten haalt maar hiero werkt alles perfect.
Veel succes!

• Hollie
Op zaterdag 13 juli 2002 02:11 schreef ThaGroov het volgende:
Kijk es of je dat in je firewall nergens kan doen, hij staat (neem ik aan) op je server, dus doe daar ff je clients ip (192.168.0.2 of dergelijke) als trusted zone, als dat kan met je router.
Mijn router heeft een standaard firewall meegeleverd - het enige wat ik kan doen is hem aan of uit zetten - en met de special applications kan ik dan programma's toegang verschaffen.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op zaterdag 13 juli 2002 15:49 schreef Hollie het volgende:

[..]

Mijn router heeft een standaard firewall meegeleverd - het enige wat ik kan doen is hem aan of uit zetten - en met de special applications kan ik dan programma's toegang verschaffen.
De firewall die jij bedoelt betreft slechts het DOS protectie onderdeel. Als je deze uitzet draait alles nog steeds in Stealth mode. Deze DoS firewall zit ook de UPNP functionaliteit in de weg en ik heb hem daarom ook uitstaan. Voor meer zekerheid kun je een firewall op je PC installeren Een firewall op een router blockt over het algemeen alleen inkomend verkeer, dus wil je je ook een betere beschreming tegen trojans etc. hebben, dan is dat toch al noodzakelijk.
Zet de DOS protectie maar eens uit en controleer je poorten op http://www.dslreports.com/scan , dan zul je zien dat ook zonder DoS firewall alles dicht zit.

• Hollie
Op zaterdag 13 juli 2002 17:40 schreef dvdhoek het volgende:

Zet de DOS protectie maar eens uit en controleer je poorten op http://www.dslreports.com/scan , dan zul je zien dat ook zonder DoS firewall alles dicht zit.
Als ik hem aan heb staan krijg ik een mooi overzicht van wat er wel en niet aan poorten open staan. Zet ik de firewall aan dan krijg ik : "Conclusion: Healthy Setup! We could detect nothing interesting on any of the default ports on your IP address. Your computer appears to be a hard target. Well done!"
Denk dat dit wel oke is.
Maar dit is overigens geen oplossing voor mijn probleem.

• dvdhoek
Op zaterdag 13 juli 2002 20:02 schreef Hollie het volgende:

[..]
...
Maar dit is overigens geen oplossing voor mijn probleem.
Nee, klopt. Ik wilde hiermee alleen aangeven dat het uitzetten van de DoS protectie NIET de gehele firewall uitzet. De kans op een DoS attack op je PCs lijkt me ook niet zo groot. Volgens mij werkt de DoS protectie op de router nog niet zo goed, of misschien te goed. Hij signaleert op een of andere manier of er ineens allemaal netwerkpakketjes worden gestuurd en als dat er teveel worden blockt ie. Je kunt deze grens ook instellen op de router, maar daar heb je vast al mee geëxperimenteerd. Zoals ik al zei zit het ook de voice chat en video chat functie van MSN in de weg (via UPNP). Want deze opent ook allerlei poortjes met een hoop netwerkverkeer.
Ik denk dat de enige optie is om tijdens het spelen van UT deze protectie dan maar even uit te zetten en daarna weer aan. Meld het anders aan Repotec, wellicht kunnen die er iets aan doen in een nieuwe firmware.

• Hollie
Op zaterdag 13 juli 2002 21:57 schreef dvdhoek het volgende:
Ik denk dat de enige optie is om tijdens het spelen van UT deze protectie dan maar even uit te zetten en daarna weer aan.
Dat zou niet zo mooi zijn - moet ik mijn broertje ook nog gaan uitleggen hoe hij de firewall uitzet. |:(
Natuurlijk kan ie niet met z'n tengels van de andere opties afblijven - en er is weer een probleem de wereld in geholpen.

• dvdhoek
Op zondag 14 juli 2002 13:50 schreef Hollie het volgende:

[..]

Dat zou niet zo mooi zijn - moet ik mijn broertje ook nog gaan uitleggen hoe hij de firewall uitzet. |:(
Natuurlijk kan ie niet met z'n tengels van de andere opties afblijven - en er is weer een probleem de wereld in geholpen.
Laat het dan gewoon uitstaan. Tegen een DoS attack kun je je toch niet goed wapenen volgens mij en de kans dat iemand dat bij jou doet is niet zo groot, of draai je web servers?

• Hollie
Op zondag 14 juli 2002 22:51 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Laat het dan gewoon uitstaan. Tegen een DoS attack kun je je toch niet goed wapenen volgens mij en de kans dat iemand dat bij jou doet is niet zo groot, of draai je web servers?
Ik draai geen webservers.
Maar als er een mogelijkheid is om hem wel aan te laten staan waarom zou ik dat dan niet doen?

• dvdhoek
Ik denk dat het niet gaat lukken aangezien DMZ ook niet werkt. Bovendien zet je door het mappen van poorten je PC wellicht wel meer open dan door het uitzetten van de DoS protectie, zeker in het geval van DMZ :) De enige echte optie lijkt me dan een extra firewall.

• Hollie
Op maandag 15 juli 2002 18:34 schreef dvdhoek het volgende:
Bovendien zet je door het mappen van poorten je PC wellicht wel meer open dan door het uitzetten van de DoS protectie,
Als ik toch alleen de poorten voor unreal open zet - dan moet het toch goed gaan? Maar ik ben bang dat ik niet de goede poorten heb opengezet. Weet niet precies wat er bij in en uit moet komen te staan.

• dvdhoek
Op dinsdag 16 juli 2002 20:34 schreef Hollie het volgende:

[..]

Als ik toch alleen de poorten voor unreal open zet - dan moet het toch goed gaan? Maar ik ben bang dat ik niet de goede poorten heb opengezet. Weet niet precies wat er bij in en uit moet komen te staan.
Ik zou zeggen vul hetzelfde in bij in- en uit. Echter gaf ja aan dat DMZ niet werkt, en die zet alle poorten door, dus zal het afzonderlijk poortmappen ook niet helpen. Volgens mij zit het probleem ook niet in het feit dat poorten gemapt moeten worden, maar "denkt" de router onterecht dat bepaalde pakketjes geblockt moeten worden (DoS protectie).
Pagina: 1