Zou het niet eens interestant zijn met het oog op wat er laatst met die Amerikaanse bedrijven die een foute boekhouding hadden, om de boekhouding van de Nederlandse staat na te kijken? Ook hoe dat met de belasting en alles geregeld is. Echt gewoon de complete boekhouding.
Erg gaat wat fout bij Amerikaanse bedrijven en je wilt de boekhouding van de Nederlandse staat nakijken?Op vrijdag 12 juli 2002 15:13 schreef onkruid71 het volgende:
Zou het niet eens interestant zijn met het oog op wat er laatst met die Amerikaanse bedrijven die een foute boekhouding hadden, om de boekhouding van de Nederlandse staat na te kijken? Ook hoe dat met de belasting en alles geregeld is. Echt gewoon de complete boekhouding.
Bij de Nederlandse staat: We hebben toch de algemene rekenkamer?
Bij bedrijven: moeten toch accountantsverklaring hebben?
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Verwijderd
Ik neem aan dat je Nederlandse bedrijven bedoelt. De problemen bij amerikaanse bedrijven onstonden door een aantal redenen. Een van de redenen was de optieregeling van bestuurleden en managers. De tweede was de verstrengeling van enerzijds controlerende taken en anderzijds adviserende taken van de accountantbureau's.
De eerste is moeilijk iets aan te doen. Opties uitreiken is een beloningsmethode met voor- en nadelen, of zoals Kruijf het zei: elk voordeel hep z'n eige nadeel. Het voordeel is dat de bestuurder moet echt moet werken om een klapper te kunnen maken. Het nadeel is inmiddels bekend!
De tweede reden is weldegelijk aan te pakken. Controle en advies moeten natuurlijk niet bij dezelfde partij liggen. Bij controle moet je ook slechts nieuws brengen en bij adviseren moet je vooral zorgen dat je zolang mogelijk ingehuurd blijft: de relatie is dan belangrijk en dus doe je doe je alles om de verstandhouding goed te houden.
Dit is dus duidelijk een taak van onafhankelijke accountants.
De eerste is moeilijk iets aan te doen. Opties uitreiken is een beloningsmethode met voor- en nadelen, of zoals Kruijf het zei: elk voordeel hep z'n eige nadeel. Het voordeel is dat de bestuurder moet echt moet werken om een klapper te kunnen maken. Het nadeel is inmiddels bekend!
De tweede reden is weldegelijk aan te pakken. Controle en advies moeten natuurlijk niet bij dezelfde partij liggen. Bij controle moet je ook slechts nieuws brengen en bij adviseren moet je vooral zorgen dat je zolang mogelijk ingehuurd blijft: de relatie is dan belangrijk en dus doe je doe je alles om de verstandhouding goed te houden.
Dit is dus duidelijk een taak van onafhankelijke accountants.
Het gaat mij er om dat er ontiegelijk veel geld elk jaar binnenkomt en de uitgaven behoren minder te zijn. En om te kijken of er ook met het geld gebeurt wat er zou moet gebeuren. Wat ik dus erg betwijfel, maar ja dat ben ik.
Dat gebeurt volgens mij wel hoor.
Ik vind dit verder meer een SG-topic.
Ik vind dit verder meer een SG-topic.
dat heb ik nou altijd he, dat ik een topic verkeert plaats, nou dacht ik het eindelijk goed te hebben, maar nog niet.
Ach ja, ik doe mijn best
Ach ja, ik doe mijn best
Ach 
Ik vind het gewoon niet echt een W&L topic.
Het onderwerp is niet echt wetenschappelijk of levensbeschouwelijk te noemen. Verder dump je niet echt een stelling oid. (Nou moet ik zeggen dat ik dat ook niet doe
)
Ik vat gewoon niet echt waar je het over wilt gaan hebben, maar dat hebben mensen bij mijn topics soms ook.
Ik vind het gewoon niet echt een W&L topic.
Het onderwerp is niet echt wetenschappelijk of levensbeschouwelijk te noemen. Verder dump je niet echt een stelling oid. (Nou moet ik zeggen dat ik dat ook niet doe
Ik vat gewoon niet echt waar je het over wilt gaan hebben, maar dat hebben mensen bij mijn topics soms ook.
Blablabla... Heeft weinig met WL te maken.
Door de korte openingspost geen move waard.
Door de korte openingspost geen move waard.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()