[Coldfusion] boeken

Pagina: 1
Acties:

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit al weer een tijdje met CF te werken, maar nu wil ik er toch weer een boek over kopen om mijn kennis weer iets te verrijken en/ of te updaten.

Nou heb ik even rondgekeken en ik kwam o.a. deze boeken (bij bol.com :))
• Eben Hewitt's Coldfusion Training Course with CDROM (ISBN: 0130676071)
• Sams Teach Yourself ColdFusion Express in 24 Hours with CDROM (ISBN: 0672316625)
• Coldfusion (ISBN: 0619034424)

Nou zeggen deze boeken mij uberhaupt niets en ik heb dus geen idee of het goede boeken zijn of niet. Daarnaast ben ik benieuwd of er andere goede Coldfusion boeken zijn. Kortom: zijn deze boeken goed en/ of zijn er nog andere goede boeken?

Don't mind Rick

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Geloof dat je met een boek van Ben(Bert?) Forta altijd goed zit. Da's de CF god/maniac/baardaap.

oogjes open, snaveltjes dicht

• rickmans
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 15:36 schreef Don Facundo het volgende:
Geloof dat je met een boek van Ben(Bert?) Forta altijd goed zit. Da's de CF god/maniac/baardaap.
ah dus

# Sams Teach Yourself ColdFusion Express in 24 Hours with CDROM zou wel goed moeten zijn

* rickmans wacht nog even andere reacties af :)

Don't mind Rick

Verwijderd

Nog steeds vind ik de boeken van Ben Forta mbt versie 4.0 de beste.

Oftewel:
Coldfusion 4.0 Web Application Construction Kit
Coldfusion 4.0 Web Application Construction Kit (Advanced)

Voor versie 5 is er een nieuwe versie uitgebracht met blauw/witte cover, maar persoonlijk vind ik daar vooral de indexering erg rommelig.

Ik heb verder nog 9 boeken in de kast staan mbt ColdFusion vanaf versie 3, maar bovenstaande zijn denk ik echt de beste.

• rickmans
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 15:55 schreef Gordijnstok het volgende:

Oftewel:

Voor versie 5 is er een nieuwe versie uitgebracht met blauw/witte cover, maar persoonlijk vind ik daar vooral de indexering erg rommelig.

Ik heb verder nog 9 boeken in de kast staan mbt ColdFusion vanaf versie 3, maar bovenstaande zijn denk ik echt de beste.
Even een vraagje, maar waar kan ik deze boeken kopen, ik zie ze bijvoorbeeld niet bij Bol.com staan en zo... Gewoon bestellen bij de "betere" boekhandel?

Don't mind Rick

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 16:03 schreef rickmans het volgende:
Even een vraagje, maar waar kan ik deze boeken kopen, ik zie ze bijvoorbeeld niet bij Bol.com staan en zo... Gewoon bestellen bij de "betere" boekhandel?
Ik heb ze destijds gewoon bij Amazon.com besteld :)

• rickmans
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 16:03 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ik heb ze destijds gewoon bij Amazon.com besteld :)
Ik heb geen creditcard en volgens mij heb ik die wel nodig als ik bestel bij Amazon, of niet?

Don't mind Rick

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 16:07 schreef rickmans het volgende:
Ik heb geen creditcard en volgens mij heb ik die wel nodig als ik bestel bij Amazon, of niet?
Ja :) tenzij je in America woont, dan heb je dacht ik meerdere betaalopties :)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

Op vrijdag 12 juli 2002 16:07 schreef rickmans het volgende:

[..]

Je kan bijna altijd alles wel bij computercollectief halen... Hebben ze hem niet, dan bestellen ze hem voor je.

www.comcol.nl

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Ik zou wel even verder zoeken naar iets dat geschreven is voor CF MX. Er zijn nogal wat dingen anders geworden.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Oftewel:

Versie 6 (MX) is ook al uit, dus mischien loop je dan met 4 wel te ver achter voor de nieuwste functie's

edit:

jochemd was mij al voorgeweest

Verwijderd

Ik ben ook erg pro Ben Forta. Goede boeken, duidelijke uitleg en prima volgorde in de behandelde topics.

Als je al met CF werkt zou ik voor de advanced boeken gaan.

Check ook de site: www.forta.com

Verwijderd

Bedankt, ik profiteer ook mee van dit topic :)
(ik heb overigens geen goeie tip voor je)

• rickmans
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 19:03 schreef Defspace het volgende:

[..]

Je kan bijna altijd alles wel bij computercollectief halen... Hebben ze hem niet, dan bestellen ze hem voor je.

www.comcol.nl
Dan gaan we dat eens proberen :), maandag eerste even langs een boekhandel in de buurt om te kijken of ik hem daar kan bestellen, zo niet, dan naar het computercollectief :)
Op vrijdag 12 juli 2002 22:39 schreef plukvandepetteflat het volgende:
Bedankt, ik profiteer ook mee van dit topic :)
(ik heb overigens geen goeie tip voor je)
mag wel ;) :P

Don't mind Rick

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 11:51

Oftewel:

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Coïtus ergo sum

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Ik zal het nog 1 keer zeggen:

ColdFusion is met de release van CF MX fundamenteel verandert. Voor een "kijk eens wat ik op koninginnedag ga verkopen" website kom je er misschien nog met een boek voor versie 4, maar als je iets schaalbaars en onderhoudbaars wil maken moet je echt weten wat CFC's zijn, wat Rol Based Security is, hoe je met cfinvoke een webservice aanspreekt etc. etc. etc.

Koop een boek voor CF MX!!!
Pagina: 1