Toon posts:

2 geluidskaarten en een boel gekut :p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 geluidskaarten in me pc gezet zodat ik tegelijk men subwoofer en mijn versterker kon gebruiken....

alleen met winxp (met andere windows weet ik nie) kan ie maar 1 geluidskaarten gebruiken ofzo.
ik heb namelijk een audigy player en een sb pci 64

en ik heb daarbij ook nog een onboard soundcart, maar alleen die audigy player geeft geluid en ik wil weten hoe ik al mijn geluidskaarten samen kan gebruiken...

ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :D

-GreetZ- Ben

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Umm. Geen greetz nodig hier... (FAQ al gelezen? ;) )

En wat die woofer betreft... Heeft de audigy daar geen extra uitgang voor? Of zoals het bij mij werkt: Ik lus de speaker-out van mijn woofer door naar de versterker...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
ook een idee :)

Verwijderd

Topicstarter
het kan wel doorlinken....maar dan moet ik boxen van me woofer halen en das nou net nie de bedoeling :D

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Volgens mij is het niet mogelijk om 2 soundcards van precies dezelfde output te voorzien (ook een beetje nutteloos: Je kan splitten vanaf de output)

Maar weet niet zeker..Ik kan er naast zitten

Verwijderd

Topicstarter
als je split dan is het geluid wat uit me versterker komt ku...dan gaat alle bas naar de subwoofer....ik moet gewoon 2 geluidskaarten werkende krijgen...maar t wil nie echt

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op vrijdag 12 juli 2002 16:10 schreef G3K het volgende:
maar t wil nie echt
Dat is dus omdat het niet gaat (volgens mij dan ;) )

Ik denk dat je toch echt moet splitten.. desnoods met een voorversterker...

Suc6

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gaat wel.. maar je moet je uitgangen per programma toewijzen... voor winamp heb je wel wat 'dj's' plugins waardoor je 2 geluidskaarten kan gebruiken.. reken maar dat dat kan hoor..
ik heb heel effekes dezelfde geluidskaart (egosys waveterminal) bij melkaar gezet (dat stonds ook in de manual dat dat kon! )

dusz.. :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

even duidelijken:

Vooraf:
De audiobron is 1xWinAmp of 1xWindows Media Player die 1 wav of mp3 file afspeelt.

Vraag:
Je wilt 1 audiobron af laten spelen op 2 geluidskaarten gelijkertijd?

Antwoord = Ja:
Vergeet het maar, gaat je nooit lukken want dat kan namelijk helemaal niet.
En als het kan heb je gegegarandeerd fase verschuiving en dan klinkt het :r (maar goed, het kan niet dus heb je hier geen last van)
Oplossing:
1 kaart -> splitten -> naar speakers en bas.
Klink het :r dan alles nakijken, dit moet kunnen. Post evt een nieuwe thread met de gegevens hoe je split en misschien hebben deze geweldige tweakers wel een oplossing.

Antwoord = Nee:
Wat wil je dan?

En dan voor de tweakers die denken dat ik nu zeg dat je niet 2 geluidskaarten tegelijkertijd kan gebruiken:
Ik heb er zelf 2 in m'n non-stop music computer zitten, worden alle 2 gelijkertijd gebruikt en spelen alle 2 gelijkertijd af, maar wel met elk een eigen player (dus niet 1xWindows media player naar 2 geluidskaarten)
Dus het gaat prima!

ps die signature van gitaarwerk is handig voor inbrekers die weten wie het eig'lijk is en waar ie woont.
Hier staat wat ie heeft en wil hebben: [topic=113793/4/25]
Slim of dom? :)

Alles kan stuk.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Dit probleempje kun je toch gewoon verhelpen door een simpele splitter? (natuurlijk niet de goedkoopste want dan is de kwaliteit :r)

2 geluidskaarten in de PC zijn vooral bedoeld om te mixen e.d.(Traktor, mixmeister,...) of om verschillende muziek af te spelen (op verschillende plaats) met 1 pc. Ofwel meer dan 1 bron tegelijk opnemen...

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Hier zitten ook twee geluidskaarten in mijn pc. Eigenlijk alleen voor PCDJ, ,zodat ik ze beiden naar een apart kanaal op mijn mixer kan sturen. Veel gekloot mee gehad omdat de twee elkaar blijkbaar niet aardig vonden (of het nodig vonden om op hetzelfde adres te gaan wonen :D).

Ik wist dat twee kaarten op 1 mediaplayer niet gaat werken, maar het idee van splitten; is dat wel zo goed dan??? Lijkt me logisch dat er verlies optreedt, het heet toch niet voor niks splitten? Je verdeelt 1 signaal over twee uitgangen.

Wat misschien zou kunnen (maar dat is een bevlieging van mij waarschijnlijk): Zoek een kabeltje met aan beide uiteinden een "walkmanplug" (ben de echte naam ff kwijt) en lus deze van de uitgang (speaker out ofzo) van de ene soundcard naar de ingang (line in oid) van de andere. Bij een van deze kaarten kun je neem ik aan wel de "geavanceerde volumeregelingen" aanpassen. Zet hier dan de lage tonen op maximaal en de hoge tonen op minimaal. Zorg dat deze kaart dus naar de subwoofer gaat, terwijl de andere kaart het "gewone" geluid doorgeeft.
Ik heb geen inzage in jouw situatie, maar als het goed is moet dit een betere optie zijn, dan het splitten, maar dat hangt van veel dingen af.

Begrijp ik trouwens goed dat je alle 3 de geluidskaarten wil gebruiken, dus ook nog je onboard sound?? Dat lijkt me toch niet. Heb je die onboard sound wel uitgeschakeld? Als het goed is staat daar wel iets over in je bios. Met drie geluidskaarten wordt het allemaal wel errug lastig denk ik, omdat er dan waarschijnlijk conflicten met de irq's enzo komen.
Ik ben iig benieuwd of het werkt zo. Suc6! :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op maandag 15 juli 2002 16:11 schreef SuBBaSS het volgende:
Wat misschien zou kunnen (maar dat is een bevlieging van mij waarschijnlijk): Zoek een kabeltje met aan beide uiteinden een "walkmanplug" (ben de echte naam ff kwijt) en lus deze van de uitgang (speaker out ofzo) van de ene soundcard naar de ingang (line in oid) van de andere. Bij een van deze kaarten kun je neem ik aan wel de "geavanceerde volumeregelingen" aanpassen. Zet hier dan de lage tonen op maximaal en de hoge tonen op minimaal. Zorg dat deze kaart dus naar de subwoofer gaat, terwijl de andere kaart het "gewone" geluid doorgeeft.
Ik heb geen inzage in jouw situatie, maar als het goed is moet dit een betere optie zijn, dan het splitten, maar dat hangt van veel dingen af.
Als je dit doet gaat het errug vervelend klinken...
Niet doen dus. Je kan beter voor een splitter gaan.
Normaal gesproken levert een splitter alleen wat nivo verlies, geen kwaliteitsverlies (afhankelijk van wat er op aangesloten word). Dus hoef je je volume knopje alleen maar iets harder te zetten dan anders.
Dus: koop een Y splitter (1x minijack-male naar 2x minijack female) en knoop daar je versterkers aan.
Als er alsnog iets kraakt ofzo dan heb je ergens last van oversturing, zet de volume uitgang van je pc dan netzolang zachter tot het goed klinkt...

Alles kan stuk.

Pagina: 1