Toon posts:

upgrade voor een celeron 400 + mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: bexel pentium 2
* Koeler: pentium 2 ball bearing
* Processor: intel pentium 2 400 celeron
* Behuizing: at miditower
* Geheugen: 31mb sdram pc 100
* Harde schijf: seagate medalist 4,3 gb udma
* cdrom: aetec 40x
* diskdrive: panasonic 1.44 mb
* Grafische kaart: intel 740I 8mb agp
* Geluids kaart: soundpro 16bits stereo
* Modem: motorola 56k PCI
wat kan ik hier t beste aan upgraden, een nieuwe proc kan niet dacht ik omdat een cellie 400 al t hoogste is op zon slot1 mobo of niet? sowieso meer geheugen en een grotere hd, maar zijn er nog meer mogelijkheden. bv een slotconverter om toch een nieuwe proc te kunnen installeren?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet deze post eens in dit topic, dat is er speciaal voor :)

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Killjoy

Klingon lawn products

* Harde schijf: seagate medalist 4,3 gb udma
* cdrom: aetec 40x
* diskdrive: panasonic 1.44 mb
* Modem: motorola 56k PCI

Is i.d.d. een apart topic voor (maar die vind ik zelf ook niet zo handig :) )

Als ik jou was zou ik of rond de bovenstaande onderdelen een nieuwe pc bouwen, of deze pc verkopen en een nieuwe halen. Ik ben bang dat upgrade zonde van de tijd en het geld is, helaas. De belangrijkste delen van je hardware configuratie (mobo, pro, videokaart) zijn zodanig verouderd, dat je slechts een kleine performancewinst winst boekt met upgraden.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Volgens mij zijn alleen je proc + koeler nog een beetje te gebruiken, maar ook maar net, ligt eraan wat je er mee gaat doen

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 14:44 schreef bo030285 het volgende:
bv een slotconverter om toch een nieuwe proc te kunnen installeren?
Hangt af wat voor een chipset op het moederbord zit. De LX kan maar een FSB aan van 66mhz. En de BX 100mhz. Wil je een andere processor plaatsen dan moet je eerst de gegevens van het moedervord weten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Dit is toch écht iets voor het upgrade topic. Verder kunnen we hier sowieso weinig mee want 'upgrade' als losstaande term is w.m.b. totaal nietszeggend; je moet het in de juiste context plaatsen (as in: wat doe ik er mee, wat is m'n budget, wat is m'n verwachting, wat ervaar ik nu als bottleneck, maar óók je eigen ideeën hieromtrent i.p.v. pleur maar neer hiero en ik krijg wel een antwoord). Derhalve een mooi glimmend slot ter embellisering van dit topic :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.