Bose Lifestyle 28, Home Cinema.. is het wat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 01:22
Een vriend van me is zich aan het oriënteren op een Bose Lifestyle set type 28.
Zie http://www.bose.com/home_audio/ht_systems/ls28/ dat (of dat je een emmer leeg gooit) tegen de 4000,- eurs schijn te moeten kosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/bosels28.jpg

Het design systeempje is een all-in-one CD/DVD/TUNER/DPL5.1 set met losse 5.1 boxen (Sub + 5*melkpakje). Hij, cq z'n vrouw, is er lyrisch van en vraagt mij - als zijn technische vraagbaak - of het wat is.

Nu ken ik Bose (m.u.v. hun 301's) niet echt goed ken. Alleen hun Acoustimass sets ken ik een beetje waarvan ik, mede gezien de prijs, niet bepaald onder de indruk was. Voornamelijk ook omdat ik een Subwoofer met audio-muziek niet goed vind klinken. De onderkant is mij wat abdrupt/vaag en het hoog vanwege de (Bose 'voorgeschreven' reflecties wat ijl & onduidelijk.

Verder ben ik zelf niet echt gecharmeerd van kunstmatige akoestiek trucjes (ADAPTIQ) zoals Bose die in hun Lifestyle systemen propageerd. Ben zelf van mening dat het dan toch kunstmatig is en in feite de orginele muziek(bron) vernaggelt. Het uitproberen is wat lastig, de winkel is nu eenmaal heel wat anders dan de huiskamer.

Mijn vragen met name gericht op Bose:

Hoe zijn jullie de (muzikale e/o DVD) ervaringen t.a.v. deze of dit soort melkpak sets ?

Kent iemand het Lifestyle(28) systeem en hoe zijn de ervaringen/mogelijkheden t.a.v. het MP3 afspelen ?

Bose claimt met hulp van hun ADAPTIQ calibratie een perfecte akoestiek te kunnen brengen, werkt dat echt zo goed ?

P.s. Kben niet op zoek naar beter/andere merken meningen maar vooraleerst gewoon naar wat argumenten voor of tegen Bose. Persoonlijk zou ik voor 9 ruggen wel wat anders doen, naar dat geheel terzijde.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik lees et niet door..amar voor 4000 euro?? :{
daar kan je een hele leuke beter set kopen met 1 dvd speler
hk/yamaha surround reciever en 4 a 6 b&w 602 s3 boxen voor kopen (ongeveer/bijna) en dat klinkt stukken beter..
daar zeg ik alles mee.. maar wie ben ik om dat te zeggen :)

ik zal eens even kijken wat je kwijt bent voor een leuk setje.. die vast 20x beter is dan dit hierboven :r

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Is het wat?

Ja, het is te duur.

Ik kan me niet voorstellen dat je voor dat geld niet een veel beter klinkende set hebt. Het blijft een sattelietsysteem.

Of je moet zo kwijlen op de styling en geen ruimte hebben, tja.

Dan nog ga ik liever voor een goede Receiver + DVD speler en bijvoorbeeld een Kef KHT2005 setje. Hou ik nog veel geld over en heb ik vast wel beter geluid. Die sattelietjes van Bose kunnen amper het middengebied weergeven, zijn gewoon _te_ klein.

Als je gewoon plek hebt, gewoon fullsize spullen aanschaffen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je krijgt hier een partij flames op denk ik let maar op ;)

Maar Bose is mooi voor films, maar onze acoustimass beneden (actief) presteert stukken minder dan mn setje, zie sig, op de bas na dan. Qua muzikaliteit kun je beter een stel volledige boxen nemen met een goede amp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kijk deze dan :)
niets mis mee..
http://www.stassen.nl/html/8206.html
(stassen is nog wat duur.

wat ook kan bij stassen heb je het volgende
Marantz Eclipse (heb je toch design en redelijk kwaliteit)
Ps2100 serie > samen (versterker en decorder 5.1) 1799
dan blijft er genoeg over voor de rest :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

doe eens een zoektocht en ga in de winkel luisteren... Dit topic heeft ten eerste geen zin, omdat je voor jezelf moet bepalen of bose goed genoeg is

[search=bose]

[topic=324243/1/999]
[topic=272256/1/999]
[topic=362012/1/999]

etc, wij kunnen je niet vertellen of het voor hun leuk is.. Dit soort topics lopen altijd uit op dezelfde soort flamerige discussies.. Nee het lang niet zo mooi als je voor dat geld kan krijgen en ja het is wel klein... Aan jou de keuze

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.