Toon posts:

Bios onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Compaq 5371ea en ben er achter gekomen dat mijn FSB op 100 staat. Nu wil ik deze graag op 133 hebben maar ik heb een probleem. Als ik tijdens de boot de bios inwil. zou ik normaal gesproken F10 moeten indrukken.
Dat doe ik en kom ik in iets wat op een bios lijkt, maar het volgens mij niet helemaal is. De optie om je FSB te verhogen kan ik iig niet bereiken / vinden.

Specs:
Intel P4: 1700 MHz
256 SDRAM
GeForce 2 MX400

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Je hebt vermoedelijk je bios partitie verwijderd. Als je toch in de bios wil komen moet je bij compaq even rommetjes downloaden, die zet je simpelweg op diskette, daar boot je van en na een tijdje kom je in de bios.

Je kunt er voor kiezen die disks te bewaren, dat lijkt me makkelijk.. OF die ranzige compaq restore gebruiken zodat alles weer komt zoals 't was :).

Verwijderd

Was laatst ook al een topic over!!

[topic=543639]

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt er voor kiezen die disks te bewaren, dat lijkt me makkelijk.. OF die ranzige compaq restore gebruiken zodat alles weer komt zoals 't was
Dit probleem speelt zich af net nadat ik de Restore heb gebruikt :P

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Volgens mij gooit Compaq met opzet de overclockfuncties uit hun biossen.. :(

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 12 juli 2002 14:23 schreef jep het volgende:
Je hebt vermoedelijk je bios partitie verwijderd. Als je toch in de bios wil komen moet je bij compaq even rommetjes downloaden, die zet je simpelweg op diskette, daar boot je van en na een tijdje kom je in de bios.

Je kunt er voor kiezen die disks te bewaren, dat lijkt me makkelijk.. OF die ranzige compaq restore gebruiken zodat alles weer komt zoals 't was :).
wow kan iemand mij ff duidelijkheid geven?

biospartitie? wtf.. wat snap ik hier niet aan?

je kan toch altijd gewoon in je bios komen?

heeft toch niks met partities te maken?

naja whatever... ik zoek wel ff

je bios is gewoon dat EPRommetje op je mobo dat zijn gegevens kan onthouden door de batterij, of mis ik hier wat kennis ? :o

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sommige OEM's plaatsen de BIOS inderdaad op de allereerste stukje partitie van de harddisk. Scheelt kosten in BIOS chip ofzo :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 12 juli 2002 14:59 schreef BalusC het volgende:
Sommige OEM's plaatsen de BIOS inderdaad op de allereerste stukje partitie van de harddisk. Scheelt kosten in BIOS chip ofzo :)
Hmmm wist ik nog niet.. is dat niet lekker link?

Als je HD nou crashed? Wat dan? Moet je dan weer een HD kopen met een bios partitie? Of kan je gewoon op een normale HD via de compaq site een BIOS zetten? Waazziigg

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 12 juli 2002 15:02 schreef DeMoN het volgende:
Waazziigg
Daarom beschikt een echte Tweaker ook over louter zelfbouw systemen ;)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Dat soort compaq's heeft een bios-setup-diskette nodig.
Kun je downloaden in de support-sectie van www.compaq.com
That's all, helemaal niet moeilijk.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 12 juli 2002 15:06 schreef BalusC het volgende:

[..]

Daarom beschikt een echte Tweaker ook over louter zelfbouw systemen ;)
Ik heb een Aldi bak :X

Maar hoe werkt het nou? kan nix vinden met google :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op vrijdag 12 juli 2002 15:02 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Hmmm wist ik nog niet.. is dat niet lekker link?

Als je HD nou crashed? Wat dan? Moet je dan weer een HD kopen met een bios partitie? Of kan je gewoon op een normale HD via de compaq site een BIOS zetten? Waazziigg
Partitie erop zetten, of compaq restore cd gebruiken (die niet werkt op andere hardware dan standaard, meestal) :P
Pagina: 1