[NT4] Netwerkprinter delen op ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klein probleempje, ik heb een printer gedeeld op de server (NT4)via tcp/ip.
Hoe kan ik deze printer nog een keer delen vanaf mijn pc (win98) voor een netbui netwerkje?
Een lokale printer kan ik wel delen maar een netwerkprinter dus niet.
Drivers en software zijn okay.
Heb geen jetdirectsoftware en netlpd/r werkt ook niet. :(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Maak op de NT4 server een nieuwe printerpoort aan: Direct TCP/IP -> Type JetDirect -> IP van printservertje -> goede poort als 't een multipoort dingetje is.
Dit doe je dus door de netwerkprinter als lokale printer te installen. Dan hang je aan die poort een printer met juiste drivers, en deel je hem zoals je wil.
Veel plezier! :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• arjants
  • Niet online
Printer met jetdirect -> gedeelt op NT server -> geïnstalleerd op win98 werkstation -> en dan daar nog een keer delen voor ander netwerk (netbui)
Een lokale printer kan ik wel delen (vanaf server of werkstation) maar een netwerkprinter voor de 2e keer delen lukt me niet...
Op de server draait geen netbui en komt er ook niet op om het gescheiden te houden...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

als ik het goed begrijp wil jij een netwerkprinter (die dus al netwerkprinter is op de pc waar je hem nog een keer wilt gaan delen) nog een keer gaan delen voor een ander netwerk.

als dit het is, is het volgens mij niet mogelijk.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• arjants
  • Niet online
Het is onderhand gelukt met jetdirect software van HP.
Dat was dus de oplossing als iemand dit "probleem" ook heeft!