Toon posts:

Netwerk MSN en ICQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje,

Ik heb hier 2 PC een PIII 450 192 MB win2k prof dat is me client op het netwerk. En de server PIII 933 128 MB win XP prof. Ik heb ze verbonden met een crosscable. Nu heb ik een netwerkje dat het doet. Ik ben internet gaan delen met winroute 4.1 pro alles ingesteld. Nu doet het internet het wel op de client via IE maar dan met ik een proxy server aangeven in IE en dat is dan 192.168.1.1 port 3128 dan kan ik pas surfen. Dat is volgens mij vreemd omdat ik NAT gebruik dan moet het toch ook zonder proxy server kunnnen.

Nu heb ik ook MSN en die wil helemaal niet connecten ook niet als ik als HTTP-proxy instel 192.168.1.1 port 3128 dan blijft hij zegggen dat de client niet op internet zit zelfde probleem heb ik met ICQ ik ben er al 3 dagen mee bezig heb veel gelzen maar ik kom er niet uit |:(

Wat zou een eventuele oplossing kunnen zijn

Groet

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Je gebruikt dus stiekum toch een proxy ;). Stel winroute even goed in.. zou ik zeggen :).

Verwijderd

Topicstarter
In winroute heb ik proxy aanstaan omdat anders het inet op de client het niet doet en daarbij komt ik snap ook de balle van winroute. Was al blij dat het inet het deed zou je mischien aan kunnen geven waar ik dan moet zijn en hoe ik het dan moet instellen

Groet

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
Zou ICS (Internet delen) van win XP misschien niet makkelijker gaan dan winroute???
Maar goed dat is niet wat je vroeg.
Probeer eens handmatig de DNS servers van je provider op de Client pc in te stellen.

Ik heb een win2k-pro client die internet VIA een WinXP-pro met ICS aan en alles werkt als een trein. Met Bestanden delen ingeschakeld.

=/\= System Status =/\=

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 12 juli 2002 13:44 schreef Babe_Ruth het volgende:
Hallo mensen,
Hoi

:)
Ik heb een vraagje,
Ik vermoedde al zoiets

Ik heb hier 2 PC een PIII 450 192 MB win2k prof dat is me client op het netwerk. En de server PIII 933 128 MB win XP prof. Ik heb ze verbonden met een crosscable. Nu heb ik een netwerkje dat het doet. Ik ben internet gaan delen met winroute 4.1 pro alles ingesteld. Nu doet het internet het wel op de client via IE maar dan met ik een proxy server aangeven in IE en dat is dan 192.168.1.1 port 3128 dan kan ik pas surfen. Dat is volgens mij vreemd omdat ik NAT gebruik dan moet het toch ook zonder proxy server kunnnen.

Nu heb ik ook MSN en die wil helemaal niet connecten ook niet als ik als HTTP-proxy instel 192.168.1.1 port 3128 dan blijft hij zegggen dat de client niet op internet zit zelfde probleem heb ik met ICQ ik ben er al 3 dagen mee bezig heb veel gelzen maar ik kom er niet uit |:(

Wat zou een eventuele oplossing kunnen zijn
Gebruik ICS (Windows Internet Sharing). Winroute heb je helemaal niet nodig voor de dingen die jij hebt. ICS is lekker ingebouwd in Windows en kost dus geen extra software.

Hoe moet dat? --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

Groet
[topic=309815/1/998]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ICS dus oke ga ik dat proberen weet iemand toevallig een site waar dat duidelijk staat uitgelegd???

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 12 juli 2002 13:57 schreef Babe_Ruth het volgende:
ICS dus oke ga ik dat proberen weet iemand toevallig een site waar dat duidelijk staat uitgelegd???
Ik heb mij post hierboven ff ge-edit :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
OK thnx ben ik wel weer en middag zoet maar dan doet alles het wel hoop ik :)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Gebruik anders voor de gein eens AnalogX proxy.
Werkt ook goed. (ICS heb ik geen goede ervaringen mee...)
Alleen ICQ krijg ik d'r niet mee aan de praat...

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
[topic=308786/1/25]

of

[topic=309398]

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen ben ik weer,

Heb dit artikel doorgenomen http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

ik heb toch nog wat vraagjes
Ten eerste het werkt :)

Ten tweede kan ik nu ook gamen en dat soort dingen via mijn client computer

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Yep dit kan, het wordt alleen een beetje lastig als jij (game-)server wilt spelen met je client-bak omdat mensen vanaf het internet jouw client-pc niet direct kunnen benaderen.

Hiervoor moet je uitzoeken welke poorten dit spel gebruikt en deze doorsturen (zie de FAQ's) naar je client PC

Mistakes are proof that you are trying...

Pagina: 1