Toon posts:

raar probleem met videokaart bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poging gedaan het BIOS van mijn Geforce 4200 videokaart te vervangen voor een eigen gemaakt met Ray Adams' NVIDIA BIOS EDITOR (www.guru3d.com) maar het stomme is dat als ik hem flash alles goed gaat, bij het starten er de goede personal tekst staat, maar dat de clockfrequenties dus niet zijn verandert als ik dit controleer in Windows of in mijn 3dmark score ;(

Ik heb al gekeken of het soms aan write-protect ligt (NVFLASH -r) maar daar lijk hij ook geen last van te hebben.
Iemand een idee :?

Verwijderd

Topicstarter
Net nog maar eens geprobeerd, geen resultaat maar het valt wel op dat wanneer er staat dat ik 10 seconden lang een *BLANK* screen zal krijgen, ik dit dus niet krijg.

Verwijderd

Dat programma werkt ook niet goed met een GF4. Ik vind het al prachtig dat jouw kaart uberhaupt nog werkt. ;)

Ik heb wel een nieuwere BIOS gevonden, versie 4.25.00.34 met een mem klok van 513. Hopelijk verhelpt die ook het boot probleem met een clean install van Win XP of 2K. Dat gaan we straks even proberen.

Het bestand staat hier :
ftp://ftp.inno3d.com/legacy/t4264dv.rom

Het is niet echt een snelle server, dus geduld is nodig. De website waar het staat is http://www.inno3d.com/drivers.html

De kaart hier waar de bios nu inzit, is eigenlijk een Aopen 128 Mb kaart met ViVo, die eerst een default mem klok had van 445 Mhz. Vannacht heeft 'ie succesvol in een loop te staan 3Dmarken op 285 core en 513 mem.
De bios die er eerst in zat was versie 4.25.00.30

De core zet ik normaal gesproken hoger met Riva Tuner en de mem klok ook. Riva Tuner vind ik ook wel makkelijk om de 60 Hz bug onder XP te verhelpen, en b.v. Anisotropische filtering in te stellen e.d.

Mij gaat het echt meer om dat stomme boot probleem. Dus dat gaan we zo even testen. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ehm, hij hoort wel te werken met een Geforce 4 hoor, BIOS'en van Geforce 4 kaarten zitten er namelijk gewoon bij :)

Van die refreshbug heb ik trouwens nooit last gehad.

Verwijderd

O bijna vergeten. Hier http://www.xfxgraphics.com/pineutilities/BIOSFlash.zip staat ook een versie van NVFlash die je misschien nodig hebt. De bios in het zip file is ook die oude versie, misschien niet zo iunteresant, maar het bios flash programma werkt in ieder geval wel goed.

8-)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 13:52 schreef deNova het volgende:
ehm, hij hoort wel te werken met een Geforce 4 hoor, BIOS'en van Geforce 4 kaarten zitten er namelijk gewoon bij :)

Van die refreshbug heb ik trouwens nooit last gehad.
Nou, ik heb geprobeerd de laatste versie van dat bios edit progje van mister Adams op mijn bios los te laten, maar komischer wijze staat er altijd iets van 368 Mhz of zo als mem klok.

;) Dat vertrouw ik toch niet echt 100%. :P

Dus, waar heb jij een versie gevonden die wel goed werkt? ummhh.. hah je legt net uit uit dat íe dus NIEt goed werkt.

O wacht even , dat website stond gisteren hier ergens in een posting niet? Daar stond die Ray Adams bios editor al voor er GF4Ti4200 kaarten te koop waren.

Er staat trouwens alleen maar een Gainward bios in, dat zou ik niet echt aanraden. Saat veels te hoog geklokt. :9

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, heb dan wel geen Gainward maar wel 3,3ns geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij dan misschien vertellen met welk bios programma ik wel mijn geforce op 295^610 kan zetten? Dat Ray Adams programma doet blijkbaar zijn werk niet al te best. Zijn er ook andere van dit soort utils die hun werk wel goed doen? :P

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 12 juli 2002 14:11 schreef deNova het volgende:
kan iemand mij dan misschien vertellen met welk bios programma ik wel mijn geforce op 295^610 kan zetten? Dat Ray Adams programma doet blijkbaar zijn werk niet al te best. Zijn er ook andere van dit soort utils die hun werk wel goed doen? :P
Bij mij werkt die bios editor perfect. Je moet alleen zorgen dat je de frequenties op de juiste plaats invult.
Je moet niet zoals in de help staat de GPU links en het geheugen rechts doen, maar juist andersom. Dus:
- Vul rechts bij GPU op 1 plaats 295 in, en gebruik dan DUP om de hele kolom te vullen met die 295.
- Vul links bovenaan bij Memory 1 maal de 610 in, DUP hoef je hier niet bij te doen. De GPU die links staat moet je niet veranderen, daar doet ie toch niks mee.

NB: ik gebruik wel versie 1.0 RC3 Build 221.
Let er ook op dat je geen andere overklok tools nog aan hebt staan in Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu kom ik ergens :D
Alleen is nu alleen de coresnelheid naar het goede verandert, ik heb het als volgt in t proggie ingevuld (zie screenshot) www.denova.nl/bios.jpg

Hij pakt dus de geheugensnelheid nog steeds niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
btw, ik heb versie 1.0 RC3 build245 maar denk dat dit weinig uitmaakt

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP* ;)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Hmmm, vreemd, volgens die screenshot heb je hem idd. goed ingevuld. Kijk hier naar mij screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://mjrider.student.utwente.nl/~vcm/bios.PNG
Dus ik snap het ook niet helemaal :?

Verwijderd

Topicstarter
programma werkt dus toch niet helemaal goed hehe :)

Verwijderd

Jammer toch dat die TV settings beneden aan leeg zijn, niet :+
Pagina: 1