[WIN2K AS] op 1 werkplek inloggen

Pagina: 1
Acties:

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Is het in win2k AS met active directory mogelijk hem of haar maximaal op 1 werkplek tegelijk te laten inloggen ?

Zodat het voor die gebruiker niet mogelijk is met dezelfde user+pass op 2 verschillende werkplekken tegelijkertijd in te loggen. In NT4 was dit makelijk te regelen, maar in win2k kan ik er niets over vinden. Iemand enig idee ?

Verwijderd

group policy? Security settings?

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Ik kan bij group policy en security setting er niets over vinden, waar zou het moeten staan dan ? Kijk ik er overheen ?

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Zou het misschien mogelijk zijn dit lokaal te regelen, mocht het op de server niet kunnen ?

Verwijderd

maar zou het dan ook mogelijk kunne zijn overal in te loggen en dat iedereen op welke pc dan ook zijn eigenste achtergrond/documenten krijgt?? hoe moet dit dan?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 12 juli 2002 13:55 schreef gotties het volgende:
maar zou het dan ook mogelijk kunne zijn overal in te loggen en dat iedereen op welke pc dan ook zijn eigenste achtergrond/documenten krijgt?? hoe moet dit dan?
Dat kan zeker, heel makkelijk zelfs. Je moet dan gewoon Roaming Profiles gaan gebruiken. Kijk even in de help voor meer uitleg, en desnoods op www.microsoft.com

Virussen? Scan ze hier!

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 13:55 schreef gotties het volgende:
Dat was mijn vraag niet :)

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 15:21

[Jules]

Confusion in confusion

Dit is voor NT misschien dat het ook gaat werken op w2k.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Ik wil het eigenlijk zonder andere proggies oplossen, heb er al een paar meer gezien zoals die. Sorry was ik er vergeten bij te zetten.

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

okee dan... even een quote van deze pagina:
Microsoft has included the Concurrent Connection Limiter (Cconnect) utility with Windows 2000 Server Resource Kit. Cconnect lets you limit concurrent logons in both Windows 2000 and NT4 domains but as you will see, it best fits a pure W2K pure environment but it can be made to work in an NT environment.
In de resource kit dus. Lijkt erop dat het bijna niet anders kan dan met een extra tooltje.

hmmm.. je hebt er een sql database voor nodig ook nog... wazig hoor... dat moet toch makkelijker kunnen lijkt me?

Verwijderd

Je kunt standaard instellen in de user account op welke comp iemand aan mag loggen.

Lijkt me dat je dat zoekt?

In Users and Computers, de user account, tabblad account, button log on to.

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Da's in de praktijk misschien minder fijn... is je pc kaduuk, kun je niet op een andere inloggen... moet je weer een admin gaan storen, die zal daar ook weer vrolijk van worden. :P

Verwijderd

owja,

Ja, je kunt dit lokaal ook heel gemakkelijk regelen; in de local policies deny local logon.

Maar dat is een beetje overkill, tenminste; ik weet niet precies waarom je mensen graag slecht 1 maal wil laten inloggen.

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 15:11 schreef ExTec het volgende:
Je kunt standaard instellen in de user account op welke comp iemand aan mag loggen.

Lijkt me dat je dat zoekt?

In Users and Computers, de user account, tabblad account, button log on to.
nee dat heb ik ook al bekeken, maar dan worden de restricties iets té.

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
de gebruikers moeten wel kunnen wisselen van werkplek, maar ze moegen niet op zeg maar 2 werkplekken tegelijkertijd zijn ingelogd

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 15:26 schreef SaSxNEO het volgende:
de gebruikers moeten wel kunnen wisselen van werkplek, maar ze moegen niet op zeg maar 2 werkplekken tegelijkertijd zijn ingelogd
Ja, dat snap ik, maar de REDEN daarvoor.

Overigens, dan kom je idd uit bij Jules z'n oplossing, een mooi database achtig systeem opbouwen. Dat omdat een win2k netwerk helaas niet bijhoud wie waar ingelogd is.

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

Topicstarter
Ik heb er nog steeds niet over gevonden, iemand anders ?

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Ik ben hier ook naar opzoek, weet iemand hier inmiddels al wat meer over of dit via een policy te regelen is?

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Limiet op de home-share zetten, dat deze max. 1 connectie mag hebben. Vervolgens een logonscript schrijven wat deze home-schijf mapped voor de user en in geval van een error de user af laten loggen. Als de user nl. al ergens anders ingelogged is, is de Home schijf in gebruik en kan deze niet nogmaals gemapped worden.

Overigens heeft MS in het verleden hier wel een tool voor uitgebracht. --> Limit Logon

Ik ben persoonlijk niet zo happig op deze tool vanwege de SPOF die je introduceert. (tenzij je bepaalde zaken gaat clusteren).

De optie is niet via een group policy in te stellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1