Tru64 NTP Probleem

Pagina: 1
Acties:

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-04 11:44
Als volgt:

Ik heb hier 2 bakken staan met Tru64 unix. Op alletwee de bakken draai ik NTP (client).

Op de eerste doos staat de tijd goed, en kan ik er vanuit gaan dat NTP goed is geconfigureerd.

Op de tweede doos loopt de tijd ongeveer 3 minuten achter, maar deze is op een zelfde manier geconfigureerd. :?

Nu heb ik niet bijster veel verstand van NTP en heb ik zo'n beetje alles door gelezen wat er op NTP.org te vinden is.

Wat is de makkelijkste manier om deze twee tru64 bakken naar een ntp server te laten luisteren in het zelfde netwerk.

Verwijderd

Ik weet niet of het op Tru64 ook zo werkt maar op Linux heeft de ntp-client (ntpdate) een waarde die deze maximaal corrigeert. Stukje uit de handleiding:
-B
Force the time to always be slewed using the adjtime() system call, even if the
measured offset is greater than +-128 ms. The default is to step the time using
settimeofday() if the offset is greater than +-128 ms. Note that, if the offset is
much greater than +-128 ms in this case, that it can take a long time (hours) to
slew the clock to the correct value. During this time. the host should not be used
to synchronize clients.
De -B optie in ntpdate zorgt ervoor dat als het tijdverschil te groot is, deze toch wordt gezet. Wellicht zit er op de Tru64 ntp-client ook zo'n optie.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11
Die "-B" optie bestaat niet op Compaq Tru64, wel een "-b" optie. Die optie mag volgens man alleen gebruikt worden tijdens booten van het systeem.
Als op dezelfde host xntpd draait, dan kan je ntpdate niet gebruiken.

• UTMachine
.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 21:52 schreef UTMachine het volgende:
.
:P

Verwijderd

kan je de 'linux' ntp tools niet compilen onder Tru64?
btw. is leuk dat Tru64 of heb je liever een andere Unix of unixachtige?

• UTMachine
Sorry about the <dot>, was een onzinnige reply :+
Maar wat ik weet van Tru64, is dat tool'tje beschikbaar op de Compaq machine. Ook lijkt me de keuze van Linux niet écht voor de hand, want soms worden zulke machines in gezet voor ergh specifieke taken, bv. een eigen geschreven proggie. Die wil je dan niet gaan proberen te porten naar Linux (kost teveel tijd ;()
Pagina: 1