[XP/2K] LPT1 -> Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Heb hier wat ms-dos programma's die naar een netwerkprinter moeten kunnen printen. Jammergenoeg herkennen deze programma's (Exact voor dos en een uren registratie programma) alleen LPT1 en 2. In Win98 was dit geen probleem en kon je bij LPT1 gewoon het netwerkpath opgeven.. ik heb gezocht maar dit niet kunnen vinden voor WinXp/2K.

Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

bvd :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Jazeker, heb ik laatst ook moeten doen met wat oki's voor grote beer (exact kloontje toch?) en king.

Ff vraagje, zijn het stand alone's in het netwerk of zitten die dingen nog vast aan een pc? (die printers he)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Marv
Op vrijdag 12 juli 2002 13:07 schreef FanToom het volgende:
Ff vraagje, zijn het stand alone's in het netwerk of zitten die dingen nog vast aan een pc? (die printers he)
Hij zit op een NT4 server.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 15:37
euh ..

dos box

net use lpt1: \\server\naam

maar dat had je natuurlijk al gedaan |:(

en werken dat het doet !

1 - 2 - 3

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Ja da ken ook, je kan ook wat klootzakken met de printers op die xp bak, krijg je uiteindelijk het zelfde resultaat.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Marv
Op vrijdag 12 juli 2002 13:17 schreef lexited het volgende:
maar dat had je natuurlijk al gedaan |:(
Het spijt me dat ik dit heb moeten vragen, ik schaam me diep :Z

Toch bedankt.

Verwijderd

En hoe gaat zoiets in zijn werk bij een stand-alone netwerkprinter, want als ik bijv. het onderste doe krijg ik een foutmelding:
code:
1
net use lpt2: \\192.168.0.48

Terwijl dit het ip-adres is van de stand-alone netwerkprinter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:26:
En hoe gaat zoiets in zijn werk bij een stand-alone netwerkprinter, want als ik bijv. het onderste doe krijg ik een foutmelding:
code:
1
net use lpt2: \\192.168.0.48

Terwijl dit het ip-adres is van de stand-alone netwerkprinter.
net use werkt helaas alleen bij gesharede devices, dus zo zal t niet lukken vrees ik. Je moet daarnaast ook een stuurprogramma installeren.
Pagina: 1