kopieerbeveiling diskette omzeilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ff een vraagje,
mun zusje heeft bij haar frans boek (3vwo) een diskette gekregen met wat opdrachten. Die heb ik ff voor haar gekopieerd (heb de neiging om dergelijke dingen altijd dubbel te hebben), met als gevolg dat er ineens beschadigde sectoren op de diskette staan! --> geen kopie, kapotte bron diskette en gestrest zusje :( . Nu kan ik wel van iemand anders zo'n diskette lenen, maar bestaat er een proggie om een goede copie ervan te maken? (clonediskette ofzo ;) ?) Dit is volgens mij niet illegaal ofzo, dus HELP!!

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

diskdupe

-Think Progressive-

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voordat je verder gaat, moet je eerst weten waarom die diskette bij het kopieren ver!@#$%^&* is geraakt, want dat gebeurt niet zomaar. Anders loop je het risico dat ook de volgende bron-diskette eraan gaat,
De 2 meest waarschijnlijke oorzaken zijn :
- virus
- defecte floppy-drive.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

gewoon diskcopy in windows meer nie

• bjorn
  • Niet online
thanx for de reacties!

eerst ff: de diskdrive is niet defect en heb geen virus erop zitten. Ik heb echter wel gelezen dat er een kopieerbeveiliging bestaat die dus de diskette vern**kt als je hem wilt kopieren. Daar heb ik nu dus blijkbaar last van... :(

Verwijderd

Volgens mij is je diskdrive gewoon gaar...
Ik zou het gwoon ergens anders proberen te kopieren...

Vaag trouwens dat ze dat niet gwoon op een cd'jte gooien. Ik heb hier alleen maar cd'tjes van school.

Die van mij molt ook diskettes. Maar ik heb em al een jaar niet meer gebruikt (waarom zou ik...zipdrive, cdfikker, imeel)

Verwijderd

...ok net te laat/vroeg gepost dus

Eh..zoek 'ns op internet naar een programmatje voor het kopieren van zulke diskettes. (t'is trouwens wel een errrug rigoreuze kopieer beveiling hehe)

Mzzls

Gerlo

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had ook wel es zoiets.. er stond ook op dat de diskette (ook van school) een kopieerbeveiliging had.. ik het natuurlijk wel proberen, maar ik kopieerde het naar de harde schijf.. ik weet verder niet wat er allemaal gebeurde en wat ik precies deed(alweer paar jaar geleden) maar ik weet wel dat mn hele PC f*cked-up was.. bij directory opvragen allemaal rare tekentjes enzo.. ik heb toen maar format c: gedaan..

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Download <a href="http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10094-110-907576,00.html?gid=18782&tag=st.dl.10094-100-907576-907576.dln.10094-110-907576">WinImage</a> anders eens en probeer het daarmee (dus eerst image maken van de floppy en dan op een of meer floppy's plaatsen). Ik kan je niet beloven dat 't werkt, maar wel grote kans in ieder geval (werkt dus ook voor 'n opstartdiskette en zulke dingen, gewoon heel handig om dat zo met format and write even een systeemdiskette/utilitydisk te maken).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 21:04
Ehm, hier ging iets mis

Verwijderd

ik weet precies wat je bedoeld,

het programma is inderdaad beveiligd via bad sectors. ik heb het jaren geleden eens gedaan via pctools 5.1, voor dos :)

ik heb het daarna ook nog eens geprobeerd met andere programma's, maar dat werkte niet.
helaas deed het programma het alleen op mijn 286, niet op de nieuwe die ik daarna kreeg. dus als je nog ergens een oude bak hebt staan, dan is pctools 5.1 het programma. ik denk alleen dat er toch wel een aantal programma's op de markt gekomen zijn die het makkelijker / beter kunnen.

mocht het niet lukken, dan moet je het volgende doen:
de geinstalleerde directory van het programma op cd zetten. iedere keer dat je het programma (mits je de originele diskettes hebt gekocht :) ) per ongeluk gewist hebt, moet je de directory van de cd terugplaatsen in de directory waarin je hem oorspronkelijk geinstalleerd hebt. wel opletten dat je ook de hidden files meebrengt naar de cd en weer terug, anders werkt het niet.

ik weet dat deze methode ook lukt, vaak uitgeprobeerd als ik weer zo'n blauw schermpje had gehad

groetjes

roel

• bjorn
  • Niet online
okay, bedankt voor de reacties.
ik ga eens kijken of mun zusje ergens nog een diskette kan scoren, en dan copieer ik hem met discdupe. Ik kon hiermee ook die defecte diskette copieren, en kwam toen bij het starten al verder dan met de originele. Dit zal dus wel de oplossing zijn.
Thanx!!!!

• digifun
  • Niet online

digifun

Kopieer hem eerst ff naar de harde schijf vermoedelijk is je drive kapot. Versmurf je gelijk de tweede flop dan staat dar erg vaag. Een copieer beveiliging kan geen bad sectors op een flop geven .

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Ik vermoed dat er enige badsectors op de disk zitten als beveiliging. Dus ookal maak je een image van die disk (met iets wat zich nix van die bad sectors aantrekt). En je doet die image dan op een goede disk, dan heeft die disk dus geen badsectors.

Waarschijnlijk checkt het programma of bepaalde sectors van de disk onleesbaar zijn, zoniet is het waarschijnlijk een illegale kopie.

• aatos
  • Laatst online: 25-08 10:57
idd zo werken wel meer beveiligingen (ook voor cd's) maar het kan nooit dat een brondiskette als het writeprotect schuifie op protect staat toch verneukt wordt, of je drive is kapot.
Pagina: 1